Het jaar van het Paard, take 12 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre Hoog - WaarBenJij.nu Het jaar van het Paard, take 12 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre Hoog - WaarBenJij.nu

Het jaar van het Paard, take 12

Door: Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre

Blijf op de hoogte en volg Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre

29 Juli 2014 | Singapore, Singapore

Hallo,

Daar zijn we weer! Tussen de bedrijven door, vinden we zelfs nog wat tijd om jullie op de hoogte te houden van de dingen die wij mee maken in Singapore. Nu is het wel zo dat het ons veel tijd kost om jullie op de hoogte te houden van wat er per dag gebeurt plus dat ons geheugen ons ook met regelmaat in de steek laat. We komen vaak dus niet verder als een verslag waarin thuis spelen of boodschappen doen centraal staat, niet echt interessant ons inziens.... Dus we hebben besloten het vanaf nu over een andere boeg te gooien. We hebben bedacht om een gewoon een paar alinea’s te schrijven over een aantal terugkerende en belangrijke punten, namelijk de kinderen, Hans-Peter en Lieke. Om een idee te geven, is onderstaande blog dan ook op die manier gedaan. Graag willen we van jullie weten of daar nog meer onderwerpen bij moeten en of het zo ook nog leuk is om te lezen.

Kids corner:
De vorige keer hadden we gezegd dat we zoekende zijn naar een ritme. Sinds een week lijkt dit er toch langzaam wel in te komen! Dat is wel zo prettig voor de beide heren, want die varen wel bij de drie R’s (rust, ritme en regelmaat).
Ticho gaat sinds anderhalve week weer met een lach naar binnen en heeft de grootste lol op school. Dit vinden wij erg prettig, het is duidelijk dat hij weer helemaal gewend is! Vorige week is ie een dag weg gebracht door Hans-Peter, dit vond ie eerst wel raar, maar later wel erg leuk. Op school is ie druk bezig met het leren van Engels, spelen met andere kids (ze vinden hem allemaal geweldig!) en zijn ze druk bezig met het alfabet, tellen en schrijven. Hier zijn wij heel blij mee (niet dus), want dan hebben we straks misschien ook wel zo’n typisch Aziatisch kind die al vroeg druk ervaart ... Eigenlijk is het de bedoeling dat we er thuis ook dingen mee doen, maar dat doen we niet. Ticho begint wel interesse te krijgen in letters, cijfers en kleuren, maar hier gaan wij heel vrijblijvend en spelenderwijs mee om. Thuis beginnen we steeds vaker driftbuien te zien die gepaard gaan met geschreeuw en soms bijten of slaan... Jullie kunnen je vast voorstellen dat dit dan heel gezellig is. Gelukkig is ie nog vaker heel lief, gezellig en vooral ontzettend behulpzaam. Hij is helemaal in de ban van het platenboek Nederland, waarin hij steeds op zoek gaat naar de auto’s, camper, boten enzovoorts. Lezen vind Ticho sowieso erg leuk, hij komt graag bij ons zitten met boeken en bladert ze honderd keer door! Verder is Ticho thuis erg druk met kleuren, bouwen en puzzelen. Ook speelt ie erg graag op de galerij met het zand dat we verzameld hebben of racet ie over de galerij met de “auto” van de buren.
Ferre groeit nog steeds als een gek, begint een klein Boedhha babietje te worden. Hij zit nog steeds op zo’n 7 flessen van 120 cc en komt gestaag aan . Gelukkig is het nu wat rustiger want hij heeft 3 dagen gehad dat ie wel meer wilde drinken. Hij heeft zijn eerste mentale ontwikkelingssprong gehad en is nu dan ook weer wat gezelliger en kan ineens nieuwe dingen. Zo begon hij vorige week met lachen naar ons! Superleuk om te zien. Ook is ie meer wakker en super geinteresseerd in de wereld om hem heen en vooral in wat zijn grote broer doet. Gister hoorde we voor het eerst kletsgeluidjes, hij vond het helemaal leuk dat papa muziek maakte met de sambabal. En aangezien ie al van zijn buik naar zijn rug kan draaien, vind ie nu dat het tijd wordt dat ie ook van zijn rug naar buik kan draaien. Hier is ie dan ook hard voor aan het oefenen, maar tot zijn grote frustratie lukt dit nog niet (gek hoor, als je vijf weken oud bent ...)! Buiten dat ie zich volop ontwikkeld maakt ie zijn ouders ook met enige regelmaat erg blij, want sinds ruim een week slaapt minimaal zes uur achter elkaar! We hebben zelfs al een nacht door kunnen slapen! Ferre is trouwens ook officieel Nederlander, want zijn paspoort is binnen! Hij kan aan zijn leven als globetrotter gaan beginnen!
Volgende week gaan we met de heren naar de dokter. Beide moeten prikken krijgen en worden ze met volledig gecheckt!

Lieke's perikelen
Lieke’s leven bestaat vooral uit het laten doen van haar haren, nagels en dat soort dingen. Zo hoort het immers als expat vrouw ... maar eigenlijk is het vooral zorgen voor de jongens, het aan kant houden van het huis en alles wat daarbij hoort. Nu zou je denken dat ze het dus erg druk heeft maar weinig beleeft, maar daar gaat hoogstwaarschijnlijk verandering in komen. Een tijd terug had Lieke het al gehad over een baan, maar nu heeft ze iets gevonden wat veel meer in haar straatje past. Ze heeft namelijk gesolliciteerd als support teacher, dit houd in dat ze kind(eren) met leerproblemen ondersteunt in een reguliere school. Eind augustus begint ze hiervoor een 3 maandelijkse cursus, waarin de nadruk wordt gelegd op hoe om te gaan met leerproblemen, de kinderen te ondersteunen en dat soort dingen. Aan het eind van de cursus volgt er een assesment en wordt bepaald of ze geschikt is voor de baan en welk kind ze zou kunnen gaan begeleiden. Lieke zou full-time gaan werken, wat inhoudt dat ze vijf ochtenden werkt en de rest van de dag thuis is bij de kids. Dit vinden wij ideaal en we hopen dan ook dat het lukt! Duimen jullie met ons mee dat het gaat lukken?! Rest ons alleen nog uit te zoeken hoe we dat gaan doen met de opvang in de ochtend, gelukkig hebben we daar nog even tijd voor.
Daarnaast hoopt ze in augustus ook weer te gaan sporten. Ze is er nog niet helemaal over uit wat het wordt, maar ze is druk aan het kijken ervoor. Kan ze eindelijk zorgen dat de zwangerschapskilo’s er weer af gaan. Alhoewel, dat zijn ze al. Nou ja, dan vooral om weer actief bezig te zijn en iets voor zichzelf te hebben.

Hans-Peter belevenissen
Hans-Peter heeft het erg druk als directeur zijnde. Hij doet volop labwerk en zit uren achter de computer om data te analyseren, artikelen te schrijven, mails te sturen en artikelen te lezen. Verder heeft ie met regelmaat van de klok conference calls met diverse bedrijven uit diverse landen. Jammer hiervan is dat deze conference calls op de gekste momenten kunnen zijn, dus hij op de gekste tijden weg is of moet. Ook moet ie regelmatig labwerk doen bij andere instituten, dus hij reist wat af. Gelukkig is ie eigenlijk altijd wel thuis met het avondeten, zodat ie de jongens elke dag even ziet.
Buiten dat hij het druk heeft met zijn werk, heeft hij de afgelopen weken zijn hoofd gebroken over ons huis. We hebben een koper en waren tot een overeenkomst gekomen, maar we kregen helaas de restschuld niet geregeld, ondanks alles wat Hans-Peter probeerde. Uiteindelijk hebben we de handdoek in de ring gegooid en toen bleek dat de kopers bereid waren ons tegemoet te komen. Nu hebben we ons huis dus toch verkocht! Thumbs up voor Hans-Peter en al zijn harde werk hiervoor! Om dit allemaal een beetje los te kunnen laten, mediteert Hans-Peter elke avond en duikt hij helemaal zen het bed in!

Fun, fun, fun
Jullie zijn op de hoogte van ons allemaal, maar nu weten jullie eigenlijk nog niet echt wat we gedaan hebben. Dus daar nog maar even een apart stukje van!
Afgelopen weekend hebben we het heel rustig gehad, maar we zijn wel even naar het park geweest. Ticho heeft daar heerlijk met het zand gespeeld en klom zo op een touwladder! Het weekend ervoor zijn we naar het zwembad geweest, want het was enorm warm. Terwijl Ferre heerlijk lag te slapen, hebben wij omstebeurt verkoeling gezocht in het water en hebben we even tijd gehad met Ticho alleen. Die genoot zichtbaar van het zwemmen en had de grootste lol in de wildwaterbaan! Ook hebben we in dat weekend veel geskyped. Natuurlijk met de beide opa’s en oma’s, maar ook met Pieter, Monique, Isa en de nieuwe aanwinst van de familie Jurre!

Goed, we zijn wel weer uitgekletst. Laten jullie even weten wat jullie ervan vinden. Zoals gezegd, zijn we een beetje zoekende, dus alle tips en ideeen zijn welkom!
Hoe is het bij jullie?

Groetjes!

• 29 Juli 2014 - 11:31

Ivo:

Gefeliciteerd met de verkoop van het huis. Dat zal wat (financiële) lucht gaan geven. Het zou leuk zijn als de baan lukt. Het ligt in ieder geval wel in je straatje en dan kun je even met wat andere kinderen aan de slag.

Wij duimen voor je!

• 29 Juli 2014 - 12:01

Arie:

Een leuk verslag! Ik geloof dat ik deze vorm leuker vind dan een puur recht toe recht aan opsomming van wat jullie elke dag doen. Werd ook wel een beetje lang af en toe!

• 01 Augustus 2014 - 09:14

Clara:

Ook al weten we het meeste al via de skype, toch leuk om het één en ander via het "paard" te lezen. Prima vorm, zo. Korter, en meer highlights.