Het Jaar van de Geit, take 6.1 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre Hoog - WaarBenJij.nu Het Jaar van de Geit, take 6.1 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre Hoog - WaarBenJij.nu

Het Jaar van de Geit, take 6.1

Door: Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre

Blijf op de hoogte en volg Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre

13 Oktober 2015 | Singapore, Singapore

Ni hao,

Dit keer niet echt een reisverslag, maar meer even een korte update.

De vorige keer hadden we geschreven over alle veranderingen die plaats zouden gaan vinden, maar na lang beraad zijn we tot een andere beslissing gekomen.
Feitelijk is het zo dat we (Hans-Peter en Lieke) hier allebei al een hele tijd niet blij zijn. Dit werkt door in het dagelijks leven, naar elkaar en naar de kinderen. Nadat er voor Lieke haar, toen nog toekomstige baan, zoveel zou moeten veranderen (beide full time werken, helper die in komt, financieel weinig verschil, extra verzekering, onderwijs systeem) waar we eigenlijk niet achter (konden) staan hebben we besloten dat het roer om moest. We hebben dan ook besloten om terug te keren naar het koude kikkerlandje.
Eind januari komtLieke met de kinderen en blijft Hans-Peter nog tot eind september in Singapore. Dit om te zorgen dat we financieel wat ruimte hebben met het zoeken naar een plek om te wonen. De eerstkomende tijd is dit sowieso nog niet zo'n probleem, want verblijven ze in Druten. Van daaruit gaan de regeldingen gedaan worden en gaat er hard gezocht worden naar een huis en een baan. Het streven is dat ze al behoorlijk gesetteld zijn als Hans-Peter eind september naar Nederland komt, zodat hij zich bezig kan houden met het zoeken van een baan (als hij die dan nog niet gevonden heeft). De komende tijd zal dan ook in het teken staan van de voorbereidingen voor onze terugkeer. Dan praten we bijvoorbeeld over het uitzoeken van dingen, opsturen van spullen en meer van dat soort gedoe.

We snappen dat dit een enorme ommezwaai is vergeleken bij wat we de afgelopen tijd schreven, maar voor ons beide voelt het goed en geeft het idee om terug naar Nederland te gaan rust.

We kijken ernaar uit om iedereen in afzienbare tijd weer met regelmaat te kunnen zien!

Tot snel!

• 13 Oktober 2015 - 15:12

Ivo:

Tot snel inderdaad en welkom terug. Zoals ik eerder al zei. Het is knap dat jullie het zo lang uitgehouden hebben in het verre Singapore. Dat vergt veel aanpassingsvermogen en je moet veel missen uit het koude kikkerlandje. Ik begrijp de keuze daarom wel.

Gr. Ivo

• 13 Oktober 2015 - 20:45

Yvonne:

Wij zijn blij dat jullie tot een keuze zijn gekomen die goed voelt voor jullie beiden. Wij zijn natuurlijk vooral blij dat we straks weer kunnen genieten van Lieke en de 2 kleine mannetjes, maar hadden het nog fijner gevonden als Hans-Peter ook al mee terug had kunnen komen. Maar dat lukt helaas niet. Natuurlijk zullen we ons best doen om ervoor te zorgen dat jullie je weer snel thuis voelen in Nederland. De bedjes staan al klaar en de rest komt er vast wel.

• 14 Oktober 2015 - 07:07

Roy:

Heel veel succes met de voorbereidingen en geniet toch nog even van de warmte aldaar