Het jaar van het Paard, take 9 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre Hoog - WaarBenJij.nu Het jaar van het Paard, take 9 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre Hoog - WaarBenJij.nu

Het jaar van het Paard, take 9

Door: Hans-Peter, Lieke, Ticho en Drevertje

Blijf op de hoogte en volg Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre

08 Juni 2014 | Singapore, Singapore

Hallo daar,

Na dat heerlijke weekend (je weet wel met veel spetterpoep en kots), zijn we aanbeland bij maandag 26 mei. Dit was een heerlijke dag, na een heerlijke nacht voor Lieke die haar nieuwe hobby veelvoudig uitoefende, namelijk de toiletpot knuffelen. Anders gezegd, ze was ziek, net als Ticho. Fijn voor Hans-Peter die nergens last van had (gelukkig maar!), dus die naar zijn werk ging, hoewel hij dat liever niet wilde. Hij ging proberen rond lunchtijd thuis te zijn, zodat Lieke naar bed kon. Helaas bleek dat niet helemaal te lukken, wegens zieke collega’s. Hij had het dus druk met meetings en computerwerk. Aangezien Lieke en Ticho beide ziek waren, ging Ticho niet naar school en was de TV een grote vriend. Gelukkig was Hans-Peter wel iets eerder thuis en nam hij de zorg over voor Ticho en ging gezellig skypen met Clara en Arie, terwijl Lieke op bed lag. De rest van de dag heel rustig aan gedaan en plain pasta gegeten voordat het bedtijd was voor een aantal ;)! De volgende dag voelde Lieke en Ticho zich een stuk beter, in ieder geval was het toiletpot knuffelen voorbij en konden ze wat doen. Ticho is dan ook even naar school geweest, maar vond dit erg lastig. Hij had veel gehuild en was de rest van de dag ook nog vrij hangerig. Nadat Ticho naar school was geweest, hebben ze thuis gespeeld en rustig aan gedaan. Hans-Peter bracht ondertussen zijn tijd weer door achter de computer. Woensdag 28 mei was weer een relatief gewone dag. ’s Morgens weer de normale routine, Hans-Peter naar zijn werk en Ticho naar school. Lieke ondertussen wat gerommeld in huis. Na schooltijd werd er gezellig gespeeld en ’s middags is er geskyped met oma Yvonne. Donderdag was weer hetzelfde als normaal, dus Hans-Peter naar het werk. Hij was weer druk met computerwerk en had nog een teleconferentie, dus zou iets later thuis zijn als anders. Ticho weer naar school geweest en had het druk gehad met het uitspreken van de Engelse woorden “always en over”. De juffen waren erg trots en wij natuurlijk ook ;). Toch was die dag nog wel iets relatief bijzonders, want Lieke kon voor het eerst in een week “normaal” koken (lees; iets anders als plain pasta/rijst/brood). Nadat Ticho van school kwam, zijn ze direct door gegaan naar Jurong East, want er stond een lunch met Annie op het programma! Dat was heel gezellig en Ticho charmeerde voor de verandering iedereen. Zo erg, dat ie een chocolaatje kreeg! Ticho was in zijn nopjes. ’s Middags was het rustig aan doen en lekker thuis spelen. Vrijdag 30 mei was Hans-Peter zijn laatste werkdag van de week, hij keek al uit naar zijn biertjes van die avond! Ook voor Ticho was het de laatste dag, maar nu omdat hij vakantie kreeg. De gehele maand juni is hij vrij. Om de vakantie goed in te luiden had hij een zakje met chocolaatjes gekregen op school. Deze werden al snel geconfisqeerd door moeders, maar niet nadat Ticho er 1 dingetje uit mocht (gelukkig doet ie er nog niet moeilijk over dat ie iets niet mag ;)! Om het nog beter te maken, nam Lieke Ticho mee naar de speeltuin met zand. Ticho heeft daar heerlijk gespeeld en was volledig in zijn nopjes. Na thuis te hebben gelunchd en een schoonheidsslaapje te hebben gedaan, was het tijd voor een nieuwe skype sessie met Jiska (aangezien ie die week erover abrupt eindigde). Nadat Hans-Peter thuis was en we met zijn drietjes het weekend ingeluid hebben, besloten we zaterdag ochtend op tijd naar de Ikea te gaan. Waar we, als het goed is, een collega van Hans-Peter met zijn familie zouden ontmoeten. Goed plan, dachten we zelf! Dus zaterdag ochtend om kwart over 10 stonden we bij de Ikea, we hebben de laatste spulletjes gescoord die we nodig hadden om Lieke’s nesteldrang te bevredigen. Helaas bleek dat het zoontje van Sourabh (de betreffende collega) juist die dag had besloten om heeeeeel lang te slapen, waardoor we ze dus niet ontmoet hebben. Na de lunch en het slaapje hebben we thuis gerommeld (lees: in elkaar zetten van de spulletjes, opruimen, decoreren en spelen met de spullen). Zondag, 1 juni, gingen we ’s morgens lekker op tijd zwemmen. Ticho had het weer reuze naar zijn zin en dook vol enthousiasme het diepe bad in! Het wordt een gewoonte ;)! Heerlijk, zo’n watervrij kind! Na het zwemmen hebben we thuis gelunchd en even heerlijk bijgetankt, om erna een stuk te gaan lopen. We gingen naar Jurong Point, via Hans-Peter zijn oude woonruimte, om te kijken of we toevallig de post op konden halen daar. Helaas waren ze niet thuis, maar het stukje lopen was wel erg lekker. ’s Avonds hebben we lekker frietjes op, zodat het echt weekend was!
En toen begon de werkweek weer voor Hans-Peter. Voor Lieke en Ticho betekent het vooral een nieuw ritme zoeken, de routine houden we er wel in, maar het kan allemaal wat langzamer. Dus vandaag zijn ze samen boodschappen wezen doen, waarbij Ticho erg goed hielp door alles in de kar te gooien! Op de weg terug charmeerde Ticho iedereen in de MRT, wat resulteerde in veel cadeautjes! Na de lunch werd het al snel tijd om richting Kent Ridge te gaan, want Lieke moest op controle bij de gyneacoloog. Ticho ging mee, want Hans-Peter had het erg druk op het werk met verschillende meetings en labwerk. Gelukkig liepen ze in het ziekenhuis niet al te lang uit en deed Ticho het prima (mede dankzij meegebracht speelgoed). De controle bij de gyneacoloog was prima (hartslag uk was prima, bloeddruk/gewicht/urine van moeders ook). De dokter was erg onder de indruk van Ticho, want die bleef de gehele controle braaf op zijn stoel zitten en zat volop te lachen en te kletsen tegen ze.Ook hier weer een cadeautje. Totale cadeautjes/snoepscore van vandaag was 4! Ook nu gaf ie ze allemaal meteen door en taalde Ticho er gelukkig niet naar. We waren rond etenstijd terug, dus snel gegeten en nog even gespeeld met papa voordat Ticho naar bed ging. De volgende twee dagen waren vrij kalm, voor Lieke en Ticho dan. Hans-Peter moest natuurlijk gewoon werken en had het wat minder rustig. Alle plannen van Lieke en Ticho liepen op niks uit (zwemmen, lunchen), mede door het koele/regenachtige weer (Lieke vond het heerlijk), maar gelukkig hebben de buurmeisjes ook vrij en die speelde maar wat graag met Ticho. Als ie tenminste niet in ons prive zwembadje lag! Op donderdag besloten we dan ook maar eens wat te gaan doen. In de planning stond lunchen met Hans-Peter. Zo gezegd, zo gedaan. We gingen Hans-Peter op zijn werk ophalen. In eerste instantie was Ticho erg onder de indruk van het gebouw en de mensen, tot ie Hans-Peter zag. Hij rende heel enthousiast op hem af, ondertussen “papa” roepend. Resultaat was een zeer blije papa! Hans-Peter nam Ticho mee om voor te stellen aan zijn collega’s, die hem allemaal erg leuk en vooral lief/rustig/stil vonden. Erna was het tijd voor de lunch, Lieke had brood meegenomen, zodat we alleen wat te drinken hoefde te halen. We zaten bij de Coffee Bean en we hebben zitten smullen. Ticho zo erg dat de stoel onder de kruimels en smeersels zaten. We dachten dat niemand meer op die stoel durfde te gaan zitten, maar niets bleek minder waar, want toen we weg gingen kwamen er al gegadigde. Wij hebben stiekem hard gelachen! Na de lunch zijn we nog even naar Hans-Peter zijn kantoor gegaan en scoorde Ticho wat om te spelen (een reageerbuis). Deze nam hij mooi mee naar huis en blijkt een grote hit te zijn in combinatie met kralen! Erna zijn we gauw in bed gerold om ’s middags erg rustig aan te doen. Ook vrijdag was het weer wat minder, maar ons zwembadje was weer een hit bij Ticho. Die heeft wel drie kwartier lang geplonst en gedaan. Ook die dag nog boodschappen gedaan en wat gerommeld in huis. ’s Avonds het weekend ingeluid met zijn drieeen door lekker Mexicaans te eten. Gister (je weet wel, zaterdag 6 juni), was een vrij drukke dag. We begonnen met het sturen van een appje naar Cees-Jan en Iwona, voor hun grote dag! Jammer dat we er niet bij konden zijn, maar we hopen dat jullie een geweldige dag hebben gehad samen! Erna werd het tijd voor koffie en boodschappen doen, om vervolgens thuis te lunchen. Na onze schoonheidsslaapje was het tijd voor een fotosessie bij studio “Prins – de Hoog”. Met de camera op zelfonstpanner en Hans-Peter die steeds naar de camera rende om hem in te stellen hebben we geprobeerd wat leuke foto’s van ons te maken. Dat moest nog even gauw van Lieke, want ze is nu nog zwanger! We hebben erg gelachen, want Ticho vond het allemaal maar wat boeiend ... Het resultaat mag er wezen vinden we zelf! Na de uitputtende fotosessie waarbij we onszelf kapot zweette, rende we naar het zwembad om af te koelen! Heerlijk even plonsen in de felbrandende zon! Zo erg zelfs, dat Hans-Peter en Lieke een beetje verbrand waren (ondanks de zonnebrand). Ticho gelukkig niet, aangezien we de zon steeds voor hem deden blocken. Na het zwemmen moesten we deze dag in stijl afsluiten en hebben we thuis lekker pannenkoeken gegeten. Nadat Ticho op bed lag heeft Hans-Peter een mooie documentaire gekeken over Canada en heeft Lieke de foto’s van die middag bekeken en een beetje bewerkt. Ze is van plan om er nog meer mee te gaan spelen ... we zijn benieuwd! Vandaag hebben we erg weinig gedaan. ’s Morgens heerlijk aangerommeld thuis, om na de lunch even een slaapje te doen. Na het slaapje gingen Hans-Peter en Ticho even samen op stap (Lieke had geen zin) en gingen ze even naar Jurong Point voor een klein boodschapje. Op de terugweg hebben ze nog even samen gespeeld in de speeltuin. Lieke vermaakte zich ondertussen met haar boekje op de bank! Rond etenstijd was het tijd om te skypen met familie de Hoog, maar waar normaal de techniek voor niks staat, presteerde het vandaag maar erg weinig! Erg jammer, maar we hebben iedereen wel even gezien! Na het eten is Ticho nog even in zijn zwembad gedoken om vervolgens naar bed te gaan. Het was vrij snel stil ... toch vermoeiend genoeg geweest ;)! Wij gebruikte ons laatste weekenduurtjes ook goed, namelijk achter de computer ;)! Met als resultaat dit fantastische verhaal op onze blog!

We hopen dat jullie volop genieten van het mooie weer dit Pinksterweekend! En dat jullie al volop uitkijken naar de zomervakantie!
Tot de volgende update!
Groetjes!