Het jaar van het Paard, take 8 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre Hoog - WaarBenJij.nu Het jaar van het Paard, take 8 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre Hoog - WaarBenJij.nu

Het jaar van het Paard, take 8

Door: Hans-Peter, Lieke, Ticho en Drevertje

Blijf op de hoogte en volg Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre

25 Mei 2014 | Singapore, Singapore

Goedemiddag!

Het is alweer tijd voor take 8 bij gebrek aan inspiratie voor een interessantere titel ... Gelukkig is ons verhaal wel altijd erg interessant en boeiend, want anders zou het maar saai worden ;)!

Dus 12 mei. Het begint, zoals het elke doordeweekse dag begint. Hans-Peter staat vroeg op en Ticho word tegen die tijd ook wakker. Lekker op tijd de dag beginnen dus, want de heren hebben beide namelijk dingen te doen. Helaas voor Lieke betekent dat niet dat ze uit kan slapen, want zij moet Ticho naar school brengen, aangezien Hans-Peter zich al op zijn werk bevind. Vandaag bracht Lieke Ticho naar school en hij ging met een lach naar binnen. Hij heeft druk gebouwd, gezongen en gedanst en spelletjes gedaan. Twee uurtjes later haalde Lieke hem weer op, hebben ze nog even in de speeltuin gespeeld en zijn erna naar huis gegaan. Daar hebben ze zich vermaakt met de lego, trein, playdough en puzzels. Terwijl Ticho en Lieke zich samen vermaakte, had Hans-Peter het maar druk met zijn wekelijkse meeting en computerwerk. Vandaag was ie extra druk, want hij had maar een half dagje op zijn werk. Na de lunch kwam hij naar huis, want Lieke moest naar de gynaecoloog. Gelukkig was dit al vroeg, waardoor ze niet zo lang hoefde te wachten. De controle was prima, ware het niet dat de dokter vind dat de kleine wat aan de smalle kant is. Hij wil dan ook een extra groeiecho doen. Sure, no problem. Wij kijken nog wel een keer naar ons kindje! Na de controle kreeg Lieke ook nog een injectie in haar kont gejast en ging dus met een blauwe plek en lege portemmonnee naar huis. Hans-Peter en Ticho waren ondertussen naar Jurong Point geweest om dingetjes te kopen voor Lieke ... Bij de speeltuin kwamen we elkaar tegen en gingen we samen naar huis. Thuis hebben we lekker gegeten en erna onze dagelijkse avondritueel gedaan (spelen met papa, badderen met papa, voorlezen met papa en mama en naar bed gebracht worden door papa. Hehe, rust ;)! Oh nee, Ticho op bed betekent voor ons huishoudelijke taken en computerwerk. Erna was het dinsdag, weer zo’n dag met een routine ochtendje. Of toch niet?! Het was een vrije dag, namelijk Vesak Day. Dit is een belangrijke dag voor de Boeddhisten, want ze vieren van geboorte, overlijden en verlichting van Buddha. Voor ons niet zo belangrijk dus, maar wel lekker een dagje vrij! Gezien het enorme energielevel van Lieke was dit een erg rustige dag met een kopje koffie, boodschappen, schoonheidslaapje en thuis rommelen. De dag erna was het weer een normale dag. Hans-Peter ging op tijd naar zijn werk en Lieke bracht Ticho naar school. Ondertussen heeft ze thuis wat gerommeld en met de beentjes omhoog gezeten. Nadat ze Ticho uit school had gehaald, hebben ze nog even buiten en binnen gespeeld, voordat ze samen een slaapje gingen doen. Sneu voor Hans-Peter, want die had het maar druk met een meeting, proposal, lab- en computerwerk. Drukke dagen voor hem dus! ’s Middags hebben Ticho en Lieke geskyped met oma Yvonne en lekker gespeeld. Op donderdag 15 mei begon de dag als zoveel anderen, maar het liep heel anders. Hans-Peter zat zich te vermaken op zijn werk en Ticho maakte een shaker op school. Terwijl Ticho op school zat, werd Lieke door een andere moeder aangesproken voor een mogelijke baan als Engelse leerkracht voor Chinese studenten. Dit zou met name ’s avonds en in het weekend een paar uur zijn en of ze interesse had/iemand wist. Natuurlijk heeft Lieke interesse, dus zouden ze de volgende dag erop terug komen. Het moet natuurlijk wel goed gekeurd worden door de grote boze wolf Hans-Peter ;)! Nadat Ticho uit school was en geslapen had, ging hij eindelijk met zijn moeder op visite bij Annie (die zo’n 6 weken geleden bevallen is van Celeste). Mooi op tijd dus ;)! Ticho vond de honden bij Annie maar een beetje eng, maar vermaakte zich prima met Caleb. Lieke bewonderde ondertussen Celeste en dacht “binnenkort hebben wij ook zo’n klein frutseltje” en haar moederhart ging sneller kloppen, zoals Hans-Peter altijd zegt. Nadat de heren samen nog even gespeeld hadden in de speeltuin, gingen we weer weg, zodat Ticho zijn vader nog even kon zien. Die had ’s avonds namelijk nog een conferencecall met USA en moest dus weer weg. Het gesprek was prima gegaan en erna heeft hij lekker een biertje gedronken met zijn collega’s. Ditmaal was ie niet zo laat thuis (kwam vast omdat ie de volgende dag weer moest werken). Dus inderdaad, de volgende dag met hoofdpijn opgestaan (nee hoor, grapje) en op naar zijn werk. Ticho naar school, heel fijn in de regen en dan bedoelen we ook echt regen! Het was een tropische hoosbui, dus we kwamen nat aan. Gelukkig vond Ticho het allemaal wel grappig, net als Lieke. Tegen een beetje regen kunnen we wel ;)! In de tijd dat Ticho op school zat heeft Lieke de andere moeder laten weten dat ze inderdaad interesse heeft en dat manlief er helemaal achter staat. Na de boodschap afgesproken om maandag wat meer over de inhoud te praten rende Lieke naar Jurong Point om nog wat boodschappen te doen. Erna gauw Ticho weer opgehaald en die had een goede dag gehad. Juf vertelde dat Ticho al een beetje in het Engels kan tellen en ondertussen precies de routine weet. Ze vind dat ie snel leert! Thuis heeft ie lekker gespeeld, geluncht en is erna zijn bedje ingerold. Hans-Peter had het weer druk achter de computer en in het lab. ’s Middags hebben Ticho en Lieke bij de buren gespeeld en de buren even bij ons.
De 17e was het zaterdag, wat inhoudt dat we een kopje koffie gaan drinken en boodschappen doen, voordat we besluiten hoe we de rest van de dag invullen. Ticho sliep ’s middags langs, waardoor onze plannen om weg te gaan een beetje in het niet vielen, maar dit hebben we opgelost door te skypen met oma Yvonne en opa Dirk. De dag erna gingen we, voor de verandering naar Jurong East. Wel hetzelfde riedeltje met koffie en boodschappen, maar dat mocht de pret niet drukken. Op Jurong East hebben we geluncht, want we waren wat later. Ook hebben we daar een vloerpuzzel met dieren erop gescoord, zodat we die erna thuis gemaakt hebben. Na ons rustmomentje besloten we dat het tijd was voor wat creatiefs! En hoe, Ticho heeft Lieke’s buik beschilderd met een prachtig kunstwerk! Dit had wel wat aanmoediging nodig, want Ticho beschilderde eerst vooral zichzelf. Pas nadat Lieke liet zien dat ie haar buik mocht beschilderen, ging ie enthousiast aan de slag. Resultaat was dat ze beide volledig onder zaten, maar het was erg leuk (zie foto’s)! Nadat ze zich schoongeboent hadden onder de douche was het tijd om te skypen met opa Arie en oma Clara! Dit was erg gezellig!

Maandags begon de nieuwe (werk) week weer met de dagelijkse routine. Terwijl Hans-Peter meeting had met zijn collega’s en Ticho op school aan het dansen was, besprak Lieke het een en ander met een andere moeder vanwege de mogelijke baan. Het ging nu vooral over wat voor Engels ze zou moeten lesgeven en hoe het programma in elkaar steekt. Na school eerst ff de speeltuin onveilig gemaakt en toen het huis op zijn kop gezet. Erna was het lunch- en slaaptijd. ’s Middags zijn we naar de bibliotheek gegaan om nieuwe boeken uit te zoeken en hebben we op de terugweg maar even een tandemkinderwagen opgepikt. Ticho en Lieke waren net op tijd weer terug om het eten te maken voor die avond. De dag erna was het ’s morgens hetzelfde verhaal, ware het niet dat het middagdutje van Ticho in het water viel (hij wilde niet slapen ...). ’s Middags dus een erg “gezellige” dreumes rondlopen die veel piepte. Gelukkig hielp samen spelen erg goed! Woensdag de 21e was het routine voor Hans-Peter, die moest weer naar zijn werk. Ticho ging vandaag niet naar school, want ze zouden het oude werk van Lieke bezoeken samen met Annie, Caleb en Celeste. Zo gezegd, zo gedaan. Voor ze bij Etonhouse waren, was het half elf (Annie die wat laat vertrokken was, verkeerd reed en nog moest tanken zorgde voor vertraging). Gelukkig konden de heren heerlijk buiten spelen en vermaakte ze zich goed met de fietsen en in de zandbak. Na het bezoek, zijn ze gaan lunchen bij MacD, zodat de kids erna regelrecht naar bed konden. Die middag bewust erg weinig gedaan, omdat de ochtend al druk genoeg was. De volgende dag ging Ticho braaf weer naar school en was Hans-Peter druk op het werk. Lieke heeft ondertussen thuis wat gerommeld (lees; gekookt en gelezen) om erna met hernieuwde energie Ticho op te halen. Ze werd door de andere moeder aangesproken over de mogelijke baan. Ze had het maar haar collega’s besproken en ze dachten dat het beter zou zijn als ze de volgende batch studenten zou nemen, want dat gaf meer rust (ze beginnen namelijk 21 juni en Lieke zou pas half augustus aan de slag gaan) of ze kon laten weten als ze zover was en dan mogelijk een ander topic lesgeven, wat minder eiste van haar en de studenten. Enigzins teleurgesteld was ze wel, want de vraag is in hoeverre dit aanbod blijft staan. Maar goed, dat zal de toekomst uit wijzen. Samen met Ticho is Lieke nog even naar Jurong Point geweest voor de boodschappen. Lieke was voor de verandering weer eens wat vergeten de vorige keer met boodschappen doen en ze had het nodig voor het avondeten ... na de boodschappen was het tijd voor de lunch en een tukkie. Hans-Peter en zijn collega’s waren ondertussen nog erg druk, zo druk dat Hans-Peter in zijn eentje moest lunchen ... ’s middags kwam Hans-Peter op tijd thuis, want Lieke moest naar het ziekenhuis voor de groeiecho en de controle. Vlak ervoor waren Ticho en Lieke aan het voetballen (zijn nieuwe hobby), toen Ticho heeel hard met zijn achterhoofd op de grond viel. Dikke tranen (bijna ook bij Lieke), waarna Ticho het enigzins lastig vond dat Lieke weg moest. Gelukkig was dat over, zodra Lieke de deur uit was. Hans-Peter en Ticho hebben zich thuis vermaakt, terwijl Lieke weer ellelang moest wachten in het ziekenhuis. Met Lieke was alles in orde en de groeiecho was gelukkig prima. De kleine groeit goed, heeft genoeg vruchtwater en beweegt volop. Hij/zij is alleen wat aan de lichte kant (2800 gram, terwijl ie zo’n 3000 zou moeten zijn). Duidelijk gemaakt dat Ticho ook niet zo zwaar was en dat wij als ouders niet erg groot zijn. Mocht niet baten, dokter vind hem/haar nog altijd wat smal en gaf het advies: “rust nemen en veel proteine eten”. Lieke zei braaf ja en amen, maar dacht iets heel anders ... Verder ook belinstructies gekregen, want vanaf nu mag de uk geboren worden! Erna ging ze naar huis, waar er een verrassing op haar wachtten! Een lekkere magnum! Heerlijk hoor, die verwennerij! De volgende dag was vrijdag, de laatste dag van de week. ’s Morgens weer gewoon routine en ’s middags niet zoveel gedaan. De week was al druk genoeg geweest. Dus tijd om lekker te spelen met het buurmeisje, ditmaal bij ons. ’s Middags skypte Ticho en Lieke met Jiska, toen Ticho erg pieperig en hangerig werd. Hmm, raar, hoe zou dat komen?! Binnen no-time was het duidelijk, Ticho was ziek, want hij spuugde alles onder (inclusief zichzelf en Lieke ;(). Het skypegesprek werd abrupt gestopt en Ticho en Lieke gingen onder de douche. Erna was ie erg hangerig, niet zo gek natuurlijk. Beetje lastig was wel dat Lieke het ineens heel druk had met Ticho vasthouden, schoonmaken en wassen. Dit ging niet echt makkelijk, nog lastiger werd toen bleek dat Hans-Peter wat langer door moest werken ... Nou ja, dat is dan maar zo, gelukkig kwam ie zo snel mogelijk thuis. Ticho heeft niet meer gegeten en is op tijd naar bed gegaan. Is meteen gaan slapen en sliep de volgende dag ook uit. Had Hans-Peter mooi mazzel! Helaas was het nog niet over voor Ticho, want in plaats van spugen was hij nu aan de dunne. Ook nu waren de douche en schoonmaakmiddelen weer grote vrienden van Lieke en Hans-Peter. In de loop van de ochtend werd het wat beter en heeft Ticho gelukkig wat gegeten. We zijn snel even naar Jurong Point geweest voor wat noodzakelijke boodschappen, want natuurlijk waren de zetpillen, handzeep, schoonmaakmiddel en ORS nergens te vinden. Die hebben we dus maar gauw gehaald en hebben het verder rustig aan gedaan. Gaandeweg de dag leek het over te zijn, maar helaas bleek de volgende dag ... Ook nu weer aan de dunne, maar wat een knappe jongen bleek Ticho te zijn. Iedere keer als ie wat voelde, plukte hij aan zijn luier en zei dat ie naar de WC moest. We zetten hem erop en jawel hoor, keurig op de WC! Tot drie keer toe vandaag!! WOW! Ook vandaag toch even weg gegaan, zodat we wat boodschappen konden doen. Gedurende onze uitstapje kreeg Ticho ineens enorme honger (niet gek natuurlijk), dus heeft wat gegeten! HOERA, hij lijkt aan de betere hand te zijn! Terwijl we weg waren scoorde Hans-Peter twee mooie polo’s en heeft Ticho een prive zwembad gekregen. Nadat we thuis waren heeft Ticho helaas maar een uurtje geslapen, want werd huilend wakker. Hmm, zou ie weer moeten?! Jawel hoor. Nadat de WC weer een grote vriend was van Ticho hebben we het badje opgezet, zodat ie lekker kon poedelen (net als zijn moeder trouwens). Verder weer rustig aan gedaan en gelukkig bleef Ticho wat meer eten gedurende de dag en was ie wat actiever. Hij lijkt daadwerkelijk aan de betere hand. Laten we maar eens aankijken hoe het morgen gaat.

Goed, jullie zijn weer bij! Kunnen jullie ons nu bijpraten? Genoten van het mooie weer? En zijn er nog spannende dingen gebeurt?

Tot snel weer,
Groetjes!

• 26 Mei 2014 - 10:22

Eva-Maria, Ivo En Elle:

Hallo! Een kunstenaar is het die Ticho, mooie buikschildering hoor en ook wat ie op zijn eigen lijf geschilderd heeft. Hopelijk kan je als de kleine geboren is toch aan de slag als lerares engels! Zou wel fijn zijn!

• 26 Mei 2014 - 21:30

Clara:

Ik wil ook wel beschilderd worden door zo,n jonge ,talentvolle kunstenaar!

Jullie leven lijkt wel "druk"hollands, ipv. rustig aziatisch.

En Lieke, misschien af en toe laten weten, dat je het baantje graag wil...

• 28 Mei 2014 - 11:42

Arie:

Heel goed van Ticho dat hij zelf aangeeft wanneer hij naar de wc moet! En Lieke, aan de kruidcake op facebook te zien heb je geen last meer van je virusje!