Het jaar van het Paard, take 7 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre Hoog - WaarBenJij.nu Het jaar van het Paard, take 7 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre Hoog - WaarBenJij.nu

Het jaar van het Paard, take 7

Door: Hans-Peter, Lieke, Ticho en Drevertje

Blijf op de hoogte en volg Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre

11 Mei 2014 | Singapore, Singapore

喂 (Wèi),

Na Pasen en Koningsdag, zijn nu ook de Dodenherdenking en Bevrijdingsdag geweest. Jullie hebben een boel vrije dagen achter de rug, terwijl wij hier hard moesten bikkelen om ons leven te leven. Hoe hard kunnen jullie hieronder lezen.
We waren gebleven bij het einde van het weekend van 26-27 april. We gaan dan ook voor het gemakje maar verder bij 28 april ;). Hans-Peter moest weer aan het werk, ook al voelde hij zich niet zo lekker. Hij leek wat van Ticho zijn verkoudheid over genomen te hebben. Hij had een meeting met zijn collega’s en heeft ’s middags het een en ander gedaan achter de computer en in het lab. Lieke en Ticho hebben ’s morgens boodschappen gedaan en een pakketje opgehaald. Ticho was nog (of alweer) verkouden, dus hebben ze de rest van de dag niet veel gedaan, behalve thuis gespeeld en even geskyped met Martine. De volgende dag waren beide heren nog steeds niet echt in orde. Stoere bikkel Hans-Peter is toch gaan werken en heeft zich vermaakt achter de computer en in het lab. Lieke en Ticho hebben zich de gehele dag in en rond het huis vermaakt, zodat Ticho wat op kon knappen. Op woensdag was Lieke het rustig aan doen wel zat, dus is ze ’s morgens samen met Ticho een boodschapje gaan doen en hebben ze, als echte expats, heel decadent een kopje koffie gedronken bij de Coffee Bean. En dat terwijl Hans-Peter erg druk was met de voorbereidingen voor de meeting v an die middag. Lieke en Ticho hebben het ’s middags druk gehad met spelen en skypen. Hans-Peter zijn meeting was goed gegaan, het bedrijf is tevreden over wat ACM aan resultaten laat zien tot nu toe. 1 mei, Dag van de Arbeid! Yes, een vrije dag bij ons ;)! Dit betekende dat Hans-Peter vrij was en om onze dag goed te besteden gingen we al vroeg naar de Botanische Tuinen. Ticho heeft heerlijk rond gelopen en vond de struik met hele dunne sliertjes maar raar voelen. Na ruim een uur hadden we, (lees: Lieke) het wel weer gezien en zijn we terug naar huis gegaan om lekker te lunchen. ’s Middags hebben we weinig gedaan behalve spelen en pizza maken (deze viel trouwens een beetje tegen). Op vrijdag (2 mei) was Hans-Peter zich weer druk bezig op het lab en achter de computer. Voor Ticho was het echter een GROTE dag! Hij zou voor het eerst naar school gaan. Om iets voor 9en waren Lieke en Ticho er en Ticho dook meteen op het speelgoed af. De gehele tijd is Lieke erbij geweest en Ticho heeft zich prima vermaakt. Hij vond vooral het bewegen op muziek en puzzelen erg leuk! Na twee uurtjes was het voorbij en gingen ze naar huis. Daar in alle rust nog even gespeeld en erna geluncht. Na de lunch stond skypen met Jiska op het programma. Dit gesprek duurde zo lang, dat zelfs het eten nog niet klaar was toen Hans-Peter thuis kwam van zijn werk! OEPS! Gelukkig was het vrijdag en was het restjesdag! Ook bleek dat de proefdruk van het ons zelf ontworpen geboortekaartje binnen was. Na een grondige inspectie bleek dat het helemaal naar onze zin was en dat dit van onze to-do-list af kan! De volgende dag, zaterdag 3 mei, was een grote dag voor Hans-Peter en Lieke, want ze waren alweer 4 jaar getrouwd! Weten jullie nog hoe slecht het weer was? En hoe leuk de dag?! We hebben de gehele dag herinneringen opgehaald, terwijl we ondertussen lekker genoten van tijd met zijn drieeen. Dit hebben we gedaan door te zwemmen, thuis te spelen en te skypen met opa Arie en oma Clara! Nadat Ticho op bed lag, hebben we samen lekker tapas gemaakt en heel romantisch, bij kaarslicht, opgegeten. Zondag begonnen we de dag relaxt om erna een kopje koffie te drinken op Jurong Point. De rest van de dag bleef zo relaxt, aangezien we thuis gerommeld hebben (ventilator in elkaar gezet) en gespeeld hebben. De twee minuten stilte hebben we natuurlijk braaf in acht genomen (kon ook bijna niet anders, aangezien we lagen te slapen, maar ssst niet vertellen!)
Op 5 mei ging Hans-Peter weer met frisse tegenzin naar zijn werk, want hij had weer meeting. Ticho ging weer naar school. Lieke is bijna de gehele tijd bij hem gebleven en ging pas op het laatst even weg. In die tijd deed Ticho het ook redelijk goed. Op het moment dat hij afgeleid was, was het prima, maar anders was het huilen. Nadat ze een verfrissend middagdutje hebben gedaan, zijn ze ’s middags boodschappen wezen doen en hebben erna thuis gespeeld. De volgende dag ging Hans-Peter weer werken. Hij was de gehele dag druk achter de computer, bezig met een proposal te schrijven. Ticho mocht weer naar school, hij begint al te weten waar hij moet zijn en wat hij moet doen! Vandaag ging Lieke na een half uurtje weg, Ticho heeft deze dag een wat lastigere dag gehad. Was af en aan aan het huilen, maar de dag eindigde goed. Hij heeft een moederdagcadeau gemaakt vandaag! Terwijl Ticho op school zat, heeft Lieke thuis aangerommeld en opgeruimd. Na school nog even in de speeltuin gespeeld en ’s middags lekker thuis gerommeld. Lieke heeft ’s avonds de canvasdoeken voor Ticho afgemaakt. Woensdag 7 mei, de dagelijkse routine. Hans-Peter werken (weer druk achter de computer) en Ticho naar school waar hij gebouwd en geverfd heeft. Ook nu ging Lieke vrij snel weg en heeft haar vrije uurtjes besteed aand het ophangen van de doeken in Ticho zijn kamer en achterstallige administratie dingen). Gelukkig heeft Ticho maar vijf minuten gehuild en zich erna goed vermaakt! Nog even en het huilen is voorbij! ’s Middags thuis en bij de buren gespeeld, Ticho vond vooral het boodschappenkarretje erg leuk (we wilde zwemmen, maar het regende weer eens ...voor de derde dag ’s middags. Poeh, wat een zwaar leven ;)) Deze mocht ie dan ook mee nemen naar huis, waardoor ie de rest van de avond vrolijk door het huis racete! Op donderdag ging Hans-Peter, voor de verandering, maar weer eens naar zijn werk en bracht Lieke Ticho naar school. Terwijl Ticho zich vermaakte met bouwen, puzzelen en alle dingen die aan het plafond hangen, heeft Lieke haar tijd gebruikt om boodschappen te doen en eten te maken. Nadat Ticho uit school was, nog even gespeeld in de speeltuin. ’s Middags hebben we thuis gespeeld en geskyped met Martine. En toen was het vrijdag, de laatste dag van de week. Nog even door de routine heen (jullie snappen het wel, Hans-Peter werken, Ticho naar school en Lieke die huisvrouw speelt) om erna weekend te kunnen vieren! Oh, maar nog wel “even” geskyped ’s middags! Zaterdag (gister dus), zijn we ’s morgens een kopje koffie wezen drinken en hebben een boodschapje gedaan. Na ons schoonheidsslaapje hebben we een verfrissende duik genomen, waarbij Ticho ontdekte dat vanaf de kant het (diepere) zwembad inspringen toch wel erg leuk was. En tijdens het zwemmen maar bekeken worden door alle Chinezen, want hij is toch leuk en schattig en kan zoveel! Soms heb je van die momenten, dat je je er aan stoort. Dit was gister het geval bij Lieke. Na het zwemmen heeft Hans-Peter de frietjes in de oven gegooid en hebben we lekker gegeten! Vandaag, zoals eigenlijk altijd op zondag, deden we het rustig aan. Lieke werd verwend met een mooie “zelfgemaakte” zonnebloem en een lekker ontbijtje (een cadeautje mag ze nog uitzoeken). Daarna was het tijd voor een kopje koffie (met cheesecake) die we, voor de verandering opdronken en aten in de speeltuin, zodat Ticho lekker rond kon rennen en spelen. Daarna gingen we naar huis en zijn we, na een broodje, allemaal ons mandje ingedoken. De middag hebben we gebruikt om te poetsen, waarbij Ticho het erg druk had met de badkamer poetsen (deze is me toch schoon, WOW!) Na het poetsen hebben we nog even rustig geskyped met opa Arie en oma Clara om erna lekker te gaan eten. Na het eten hebben we nog even gezellig gespeeld en was de zondag om, voor Ticho dan! Voor ons even tijd om achter de computer te duiken en het een en ander bij te werken voor het thuisfront! “En toen blies de olifant het verhaal uit, einde”, zoals het voorlezen bij Ticho altijd eindigt ;).

Nou, vertel maar eens wat jullie gedaan hebben. We verwachten minstens zo’n uitgebreid epistel als dat van ons ;)!
再见 (zài jiàn)!

• 11 Mei 2014 - 16:15

Eva-Maria. Ivo En Elle:

Hallo daar! Zo uitgebreid is ons leven niet hoor ;) maar leuk om dat van jullie te lezen! Elle heeft zoals jullie vandaag op de whatsapp hebben gelezen voor het eerst gevingerverfd, een groot succes vooral op haar gezicht! Ivo zou vandaag naar het Klein Brabants bierConcours (tja wat een naam) maar dat viel in de regen. Dat was wel wel voor vandaag. Jullie slapen nu lekker.
    xx

• 12 Mei 2014 - 21:29

Arie:

Had niet in de gaten dat er 7 paarden waren, heb net even alles bijgewerkt. Leuk om alles te lezen! Veel hadden we natuurlijk al via de skype en de whatsapp gehoord, maar het blijft leuk om over jullie belevenissen te lezen!

• 15 Mei 2014 - 21:47

Clara:

Die" Piet" heeft het maar druk met zijn werk Leuk, dat jullie van de weekenden een feestje maken, koffie, pizza, frieten, hmmmm.
    Je vertelt het beeldend, Lieke, ik zie je lopen met Ticho, naar z,n schooltje en boodschapjes
    doen.
    Het is een leuke aanvulling op skype.
    Wij waren vandaag bij E-M en I, en E. Elle is druk bezig zelfstandig te worden, maw. leren
    lopen.
    E-M en ik zijn op één fiets, heen ik achterop, en terug E-M, naar Vught geweest.
    Jurkje voor Elle gekocht, voor de bruiloft. En ja....E-M vond het nodig door de brandnetels
    te fietsen, dus ......
    Tot het volgende paardje, liefs van Clara