In (of uit) de hoogte ... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre Hoog - WaarBenJij.nu In (of uit) de hoogte ... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre Hoog - WaarBenJij.nu

In (of uit) de hoogte ...

Door: Hans-Peter en Lieke

Blijf op de hoogte en volg Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre

17 Mei 2011 | Singapore, Singapore

Hhhaaalllooo!!!

Goed, daar zijn we dus weer.
Volgens ons zijn we gebleven bij de dag dat Eva-Maria en Ivo aan zouden komen. Wij gingen al vroeg naar Changi om vliegtuigen te spotten, maar dat viel een beetje tegen. Er waren wel een paar viewinghalls, maar eigenlijk zag je alleen stilstaande vrachtvliegtuigen. Soms zag je ineens een vliegtuig voorbij komen, maar waar die dan opsteeg bleef een beetje de vraag. Om het een beetje goed te maken voor onszelf hebben we maar wat gedronken en zijn we erna in de arrivalhal gaan zitten. Kijken naar mensen die aankomen en kijken naar de mensen die op ze wachten. Na een tijdje wachten verschenen daar twee bekenden gezichten, het waren Eva-Maria en Ivo.

Het verhaal over hun bezoek laten we aan hun over. We dachten dat het wel leuk zou zijn om Singapore te beleven door de ogen van onze bezoekers. Dit verhaal volgt dus nog.

Het enige wat we willen vertellen over die week is dinsdag 3 mei. Een belangrijke dag voor ons allebei, aangezien we ons 1e jubileum vierden. Wat gaat de tijd snel! We zijn samen lekker uit eten geweest bij een Mexicaan op Clarke Quay en hebben volop gekletst over de bruiloft, het afgelopen jaar en over aankomend jaar. Na een lekker diner gingen we terug naar Jurong Point om daar bij Haagendaaz af te sluiten met een lekker ijsje! Een erg geslaagde avond!!

Goed, dan gaan wij verder met de vrijdag nadat Eva-Maria en Ivo weg waren. Dit was een gewone werkdag en er gebeurde dan ook niet zoveel. Zaterdag was het 7 mei, een belangrijke dag voor de Singaporezen, want ze gingen naar de stembus. Voor het eerst kon er gestemd worden op een oppositie. Heel Singapore was dan ook benieuwd naar de uitslag. Dit ging een beetje langs ons heen, aangezien wij niet mogen en willen stemmen. Om er toch wat leuks van te maken, gingen we naar de German Store (die Nederlandse produkten verkoopt). Na een lange reis, die uitgezocht was door Lieke (met een fantastisch goed orientatievermogen) kwamen we uiteindelijk bij de winkel en was die dicht! Damn, dat was balen! Oke, maar weer naar huis. Dat ging een stuk vlotter. ’s Avonds had Lieke wilde plannen, want ze zou met een paar meiden uitgaan en wel naar de hoogste bar van de wereld. Ze had afgesproken op Boon Lay en waren al snel bij de bar. Na betaald te hebben, konden we naar boven. Het eerste wat je ziet is een bar en wat trappen. Ooh, dacht Lieke, dit kan ik wel. Maar toen de trappen naar boven en daar was het uitzicht. 360 graden kon je om je heen kijken. De skyline was prachtig, mede doordat het al donker was. Foto’s maken vond Lieke toch niet zo prettig, dus dat heeft ze overgelaten aan Siri, maar het uitzicht bewonderen deed ze wel. Daarna gingen de dames zitten, kletsen en genieten van wat drankjes. Na een tijdje volgde er een lasershow van Marina Bay Sands, wat voor mooie plaatjes zorgden. Na een paar uur hadden de dames het wel gezien en gingen ze met de taxi naar huis.
Zondag werd dan ook een rustige dag, mede doordat het ontzettend warm was. We gingen dan ook naar het strand Palawang op Sentosa. Daar een mooi plekje in de schaduw gevonden en heerlijk genoten van de zon, het water en de rust. Af en toe een duik in het water genomen om erna te soezen op het strand. Tegen een uur of 5 waren we zo moe (heel raar van niks doen), dat we besloten om naar huis te gaan. Na wat gegeten te hebben stond er een skype afspraak met de ouders van Lieke op het programma. Dit was erg leuk, vooral de foto’s van Frankrijk.
De dag erna begon het werkende leven weer en gebeurde er door de week niet zo heel veel. Toen was het alweer zaterdag, wat weer weekend inhield. We gingen weer naar de German Store, poging nummer 2. En nu zijn we geslaagd. Wat is leuk om allerlei Nederlandse produkten te zien en wat apart dat je dat zo leuk kan vinden als je ver weg woont. Erna gingen we nog door naar Plaza Singapura om naar de scrapwinkel te gaan. Na al het shoppen hadden we het wel gezien en gingen we naar huis. Lui op de bank hangen en National Geographic kijken.
Afgelopen zondag gingen we naar de Botanische Tuin. Hier een mooi plekje in de schaduw opgezocht en ons daar prima vermaakt met lezen, kletsen en koekeloeren naar al die bruidsparen die langs kwamen voor hun fotosessie. Nadat we het zat waren besloten we de bus te pakken naar Holland Village om daar bij een leuk tentje te gaan eten. Dit werd de Mexicaan (goh, alweer?). Yep, daar is Lieke gek van, dus als we de kans krijgen, dan nemen we die. Na het eten liepen we naar de bus, toen we ons realiseerden dat we de tas vergeten waren. Weer terug en gelukkig waren we pas twee straten verder ;). Terug bij de Mexicaan hadden ze onze tas mooi weg gezet en kregen we die terug toen ze ons zagen! Bedankt jongens!!
Maandag, gister dus, moesten we allebei werken om ’s avonds weer een beetje weeekend te gaan vieren, want vandaag is het Vesak. Een feestdag die Boeddisten vieren en wat een nationale feestdag is! Het eerste wat we vandaag gedaan hebben is uitgeslapen. Het tweede was een reisbureau gemaild voor meer informatie over een reis naar Vietnam, Laos en Cambodja. Het derde dat weten we nog niet en daar vertellen we de volgende keer wel over!

Uhm, ja, dat was het dan weer. Hoe is het bij jullie? Is het nog steeds mooi weer? Zijn de zomervakanties al gepland? Gebeuren er nog spannende dingen in Nederland?

Liefs van ons

• 17 Mei 2011 - 08:04

Clara:

Ben wel erg benieuwd naar de derde aktiviteit......
    Groetjes aan EdeHP of EPdeH?

• 17 Mei 2011 - 10:16

Annemiek:

hahoi,
    ja, als je er dan toch naar vraagt, er liggen idd vakantieplannen
    net terug van gran canaria-zo bruin als een canarie-op naar de vlgd vakantie.
    lieke ik mail je wel wat uitgebreider,
    er zijn ook weer pleegzorgplannen (wat altijd een goed teken is bij ons!),
    groetjes annemiek

• 17 Mei 2011 - 10:26

Pieter:

Hey Zusje en HP,

Hier in Nederland gaat alles prima.
    We zijn in volle voorbereiding op het familieweekend komend weekend.
    Dus dat wordt gezellig.
    Nathalie en ik hebben onze vakantie al gepland.
    Vanaf 4 augustus zitten wij heerlijk saampjes op Kreta.

Daarnaast de usual stuff enzo... haha.

• 17 Mei 2011 - 15:58

Jiska:

Hoi Hoi!!
    Mexicaans mmmm, groot gelijk dat jullie daar steeds naar toe gaan, zoooo lekker:D
    Zus, ik ben trots op je dat je in de hoogste bar bent geweest!

Op vakantie gaan zal er voor mij niet in zitten dit jaar:( ik ga gwoon lekker genieten van de Zomerfeesten en Tilburgse Kermis, is toch ook vakantie;)

see u at skype
    xx

• 17 Mei 2011 - 18:18

Dirk:

Hallo jongelui dat zijn hele mooie fotos,vooral de sky line.

• 18 Mei 2011 - 11:25

Judith:

Hoi Lieke en Hans Peter,

Ik vind jullie verhalen nog steeds tof om te lezen hoor, dus ga vooral door hiermee.
    Hier in Nederland is het even wat minder met het weer. De afgelopen dagen waren zonarm.
    Aankomend weekend wordt het wel weer mooi, gelukkig.

Ik hoop dat ik de warmte ook kan gaan voelen nu. De meesterproef is ingeleverd en nu is het wachten op de uitslag. Volgende week woensdag krijgen we het te horen.

Tevens ben ik begonnen met de observatie periode in de revalidatie kliniek. Ik heb dus wel geteld 1 middag van de rust kunnen genieten. 12 mei mijn meesterproef ingeleverd en 13 mei begonnen met de therapie. Zit nu in een emotionele rollercoaster. Hoeveel kan een mens hebben.
    Ben nog steeds jaloers op jullie en spreek ongeveer maandelijks met Luc over emigreren naar Thailand of zo. Tis nu nog steeds een grapje maar ooit..............!

Nou, ik ga maar eens revalideren.

Gr Juut

• 18 Mei 2011 - 11:27

Juut:

O ja , Lieke, je gaat zeker niet mee 9 juni.
    We gaan ezelrijden bij Hugo in Belgie en daarna BBQ in zijn tuin.

23 juni doe ik mijn presentatie. Als je nu snel een maandje nederland boekt, kun je gewoon over bij zijn haha!!!!!

Dikke kus