Nieuwe ervaringen ... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre Hoog - WaarBenJij.nu Nieuwe ervaringen ... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre Hoog - WaarBenJij.nu

Nieuwe ervaringen ...

Door: Hans-Peter en Lieke

Blijf op de hoogte en volg Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre

01 Mei 2011 | Singapore, Singapore

Dag mensen in Nederland,

Hebben jullie Koninginnedag een beetje overleefd? Zijn er verder de afgelopen tijd nog spannende dingen gebeurd?
Na de “enorme” hoeveelheid reacties die we hebben gehad, twijfelen we nu een beetje of we wel weer een verhaal op de website zullen zetten. Maar we gaan er maar vanuit dat de weinige reacties kwam door het mooie weer.

Ons vorige blog ging over de vakantie in Bintan. Vanaf daar gaan we maar verder. Maandag (11 april) ging het leven weer verder met de normale dingen, dat betekent werken, werken en nog meer werken. Gelukkig hebben we ook nog wel tijd voor ontspanning, door bijvoorbeeld naar de film te gaan die gedraaid werd door de NTU. We keken een film uit 1949, genaamd ‘Bike Thieves’, dit was een zwart-witte film over het leven van een gezin, waarbij de man een baan heeft gekregen, maar meteen wordt zijn fiets gestolen, waardoor hij zijn baan niet meer kan uitoefenen. Samen met zijn zoon gaat hij de hele stad door op zoek naar de dieven en zijn fiets. Het eindigt met dat de man zelf een fiets steelt en opgepakt wordt. Een beetje treurig einde, maar de film was erg mooi.

16 april was het gelukkig alweer weekend, waar we altijd erg naar uitkijken, aangezien we dan leuke dingen kunnen doen. Vandaag gingen we zwemmen en zouden we erna boodschappen gaan doen, helaas gooide een tropische regenbui roet in het eten en werd het eerst shoppen en later alsnog zwemmen. Zondag was het perfect weer (strakblauwe lucht, zonnetje, je kent het wel) hadden we een BBQ met Per-Erik en Mirjam. We hebben heerlijk buiten gezeten, gekletst en gegeten. Daarna de maan op zien komen en dat was erg mooi, daar deze heel helder en groot aan de hemel stond.

De week erop was vrij druk op Lieke’s werk, want ze had oudergesprekken. Dit betekende lange, stressvolle dagen, die uiteindelijk allemaal tot een goed einde kwam, doordat ouders tevreden en trots waren op hun kinderen. Op Goede Vrijdag begonnen we aan een vreselijke taak: de papieren van de belasting invullen! We zijn er de hele dag mee bezig geweest, maar waren nog niet klaar. Gelukkig hadden we ’s avonds afleiding en gingen we naar een seafoodrestaurant in East Coast Park. Samen met Siri, Daniel, Tobias en Yi Chi hebben we babyinktvis, chilikrab, muesligarnalen, kip en groente gegeten. Zelfs Lieke heeft alles geprobeerd, of ze het lekker vond was een tweede ;)! Om de dag goed af te sluiten besloten we ons dessert op het strand op te eten. Na bij het foodcourt wat fruit en drinken gehaald te hebben zochten we een plekje op het strand op. Daar genoten we het geluid van de golven, de lichtjes van de schepen, het weer en het wonderlijke gevoel die dit soort ervaringen oproepen!
De dag erna gingen we verder met de belastingpapieren (leuk zo’n 100 vragen met a, b, c, d, e, f, g, enz!), maar zijn we ook nog even naar VivoCity geweest om wat te drinken. Dit keer bij een andere bar, Brotzeit. Het beviel ons wat minder goed als waar de afgelopen keren zijn geweest, de volgende keer maar een ander proberen. Op 1e paasdag gingen we, na verder gegaan te zijn met belastingpapieren, naar Kinokuniya op Orchard Road geweest, toen we daar aankwamen was het heel erg druk en stonden er overal dranghekken, waarom?! Daar niet teveel over nagedacht, maar eerst wat gedronken en toen in de boekenwinkel geneusd. De score was twee boeken mee naar huis! Toen we Ngee Ann City uitliepen werd ons duidelijk waarom het zo druk was, er was een promotie aan de gang voor de F1. Er waren allemaal kraampjes van redbull en er stond een aanplakbiljet dat een F1 kampioen wat zou gaan racen. Daar gingen we maar even bij kijken besloten we. Een plekje gezocht, waarna David Coulthard langs kwam lopen om erna in zijn auto te stappen en Orchard Road af te scheuren. Wat een lawaai, maar wat een sensatie! Toch maar F1 kaarten dan?! Nadat we het gezien hadden gingen we op weg terug, want er stond een Paasparty gepland bij Mirjam en Per-Erik. Hier weer gezellig gegeten met als klap op de vuurpijl durian op. Het was niet vies, maar ook niet lekker. En de lucht helpt niet echt! Maar goed, ook dat hebben we gedaan, we mogen trots zijn op onszelf, aangezien we ons zo onderdompelen in de Singaporese cultuur (seafood, durian, F1)!

Na alle leuke dingen was het weer tijd om te gaan werken, gelukkig was een wat rustigere week voor ons beiden. Maandag begon voor Lieke het sporten, ze is bezig met een Cardiomix klas, wat een combinatie van Aerobics en Kickboxen is. Erg intensief, maar wel leuk. Dinsdag was dan de laatste avond voor de belastingdienst en jawel het is af!! Joepie, we zijn er klaar mee voor een jaar. Vrijdag was natuurlijk de bruiloft van Prins William en Kate, dus stond de tv een tijdje aan in ons huis (wat vrij uitzonderlijk is) zodat Lieke de jurk kon bekijken.

Toen was het weer weekend! Het begon Koninginnedag, vooraf hadden we bedacht dat we misschien wel naar een diner op de ambassade konden, maar doordat we te laat waren met inschrijven, ging dat niet door. Niet getreurd, iets leuks gingen we toch wel doen! Eerst het hele huis gepoetst, aangezien we visite krijgen! Dit ging een stuk sneller dan verwacht, dus gauw naar Jurong Point om voor elkaar cadeautjes te kopen, in verband met ons 1jarig jubileum (ja, nu al! Tijd vliegt!!). Erna door naar Orchard Road om samen met Siri en Daniel te eten. We begonnen bij de Japanse Beer Bar, waarna we verhuisde naar Oriole Cafe, een Europees restaurant. Daar geproost op Koninginnedag en een beetje uitgelegd waarom het gevierd wordt en hoe het er dan uitziet. Het was erg gezellig om op Orchard te eten, met name door het gezelschap, maar ook door het weer.
Vandaag is het Labour Day, een feestdag voor Singaporezen. Voor ons ook, want onze visite komt aan. We hebben besloten om op tijd naar Changi Airport te gaan, dan kunnen we daar wat drinken en vliegtuig spotten, voordat we Eva-Maria en Ivo gaan verwelkomen.

Dat was het weer voor nu. Pff, wat hebben we en boel gedaan en veel verschillende dingen geprobeerd!! Jullie zullen ons bijna niet meer herkennen, qua eetgewoontes ;)!

Tot snel weer!

• 01 Mei 2011 - 09:18

Arie:

ja zeg dat wel, vooral die verzameling zee(on)gedierte! Wij hebben de koninginnedag eerst even de koningin en aanhang in Thorn bekeken, daarna naar Leiden gegaan op de fiets. Daar was het gezellig druk. Na alle drukte is het wat stil hier! Jammer dat jullie net het diner op de ambassade gemist hebben, maar goed nul hebben jullie Eva-Maria en Ivo, dus dat is minstens zo leuk. Vel plezier!

• 01 Mei 2011 - 09:37

Yuri:

Zo netjes van jullie dat je verschillende soorten voedsel geprobeerd heb.
    Q-day was hier ook zeer gezellig. Met scouting een toren gepioneerd van ongeveer 6,5 meter hoor.
    's avonds gezellig met de overige leiding de kroeg in geweest om q-day af te sluiten.

Maar F1 is altijd leuk om te kijken ;) maar ben trots op jullie. Allemaal nieuwe dingen proberen en zien.

• 14 Mei 2011 - 13:24

Roy & Tessa:

Beetje een late reactie, maar dat komt omdat we vorige week in Marroko zaten.
    Dus Koninginnedag helaas een jaartje in eigen land moeten overslaan!!

Vette F1 actie dus nu al daar in Singapore. Als ik jullie was en je kan het je veroorloven, kopen die F1 kaarten! Het is een leuk seizoen al zal dat Red Bull blik met dan Vettel erin wel als eerste over de streep gaan.

Die ingezoomde foto van DC in zijn energieblik ook zelf genomen? Vette plaat namelijk!

Het gaat jullie goed!
    Ciao

• 17 Mei 2011 - 02:19

Lieke:

Dank je wel voor de reacties!

@ Arie. Ja, dat we dat diner gemist hebben is wel jammer, maar we houden de website van de ambassade in de gaten en kunnen ons vast binnenkort wel inschrijven voor wat anders.

@ Yuri, dank je wel en dat voor iemand die tot een paar jaar terug nog geeneens kip at he?!

@ Roy, nee die foto's heb ik niet zelf gemaakt, maar van het web geplukt. We waren niet op de hoogte, dus hadden onze camera niet bij! Beetje jammer wel! We gaan denk ik ook wel proberen F1 kaartjes te bemachtigen, hoort toch bij de Singaporese cultuur en die moeten we opdoen!

Groetjes