Lieke's ideen ... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre Hoog - WaarBenJij.nu Lieke's ideen ... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre Hoog - WaarBenJij.nu

Lieke's ideen ...

Door: Hans-Peter en Lieke

Blijf op de hoogte en volg Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre

14 April 2012 | Singapore, Singapore

Hallo allemaal,

Het is weer veel te lang geleden dat we wat geschreven hebben. Allereerst willen we jullie heel erg bedanken voor de vele felicitaties die we ontvangen hebben! We vinden het erg fijn dat er zo mee geleefd wordt en dat jullie over een paar maanden de kleine uk van heel dichtbij mee kunnen maken!

Maar nu weer even terug naar ons leven hier. De vorige keer stopten we bij het eerste weekend van maart en nu zitten we al halverwege april. Hoogste tijd om jullie dus op de hoogte te stellen van de dingen die we gedaan hebben de afgelopen tijd.

Natuurlijk zijn we beide erg druk geweest met werk, hoewel ... Lieke misschien wat minder als Hans-Peter! Eerst heeft ze een week ziek thuis gezeten omdat ze flauw gevallen was en de gyneacoloog vond dat ze het rustig aan moest doen. Toen was ze net terug aan het werk en toen werden er steeds meer kinderen ziek met een behoorlijk besmettelijk virus, waardoor de school gesloten werd en Lieke een paar dagen niet mocht komen. De week erop mocht ze wel weer werken, maar er waren geen kinderen meer, tijd om ander werk te doen dus. En daarna was het al vakantie voor haar. Ze heeft de tijd thuis vooral besteed met achterstallig computer werk en is nu helemaal bij en verder met rommelen in huis. Ze is zelfs al begonnen met het uitzoeken van dingen die niet mee naar Nederland hoeven. Wat?! Is dat erg vroeg? Hans-Peter daarentegen is wel heel erg druk geweest met werk op de NTU, IMRE en met editen. Regelmatig kwam het voor dat Hans-Peter tot ’s avonds laat of zelfs diep in de nacht, bezig was met een opdracht af te maken.

Aangezien Lieke vakantie had van school, had Hans-Peter had een paar dagen vrij genomen, dus konden we samen wat leuke dingen doen. Zo zijn we op 31 maart naar de stad gegaan, want er was een soort van show, genaamd I light Marina Bay. Hier zijn allerlei gebouwen op een speciale manier verlicht en staan er overal kunstwerken waar licht in verwerkt is. Eerst zijn we lekker wezen eten bij een Italiaan, wat voor het eerst in maanden was. Toen liepen we richting Marina Bay en zagen we wel wat gebouwen verlicht, maar vrij veel was donker. Oh ja, het is nu Earth Hour! Wat handig, echt weer een Lieke idee! De komende tijd zou vaker blijken dat Lieke’s ideeen niet altijd goed uitpakken. Op 1 april gingen we naar het strand en Lieke dacht dat het wel leuk zou zijn om andere kant te liggen, maar had er niet bij nagedacht dat de WC dan erg ver weg zou zitten en ze zich nog niet omgekleed had. Na wat gemopper en geirriteer aan zichzelf is ze toch maar richting de WC gelopen om om te kleden, zodat we erna samen konden afkoelen in het water. Hoe leuk was het om het beginnende buikje te zien! In het kader van plannen die niet lukken, gingen we naar een nieuw park, Gardens by the Bay (achter het schip)/ Lieke was er heilig van overtuigd dat het nog moest kunnen, want kinderen in haar klas waren er geweest. Wanwege de officiele opening in juni hebben ze het park schijnbaar dicht gegooid en konden we er dus niet in. Jammer, plan mislukt! Toch was het wel een leuke dag en hebben we in Marina Bay Sands shopping mall lekker geluncht en hebben we erna geskypt met het thuisfront. Twee dagen later zijn naar Sentosa gegaan en hebben rond gelopen door een mozaikpark. Erg leuk om te zien, maar soms moeilijk om eruit te halen wat ze probeerde af te beelden. Daarna via Imbiah Terrace, waar allerlei planten, bomen en bloemen stonden, naar Imbiah Lookout gelopen. Hier hebben we even gezeten en geluncht en viel Lieke’s oog op het Butterfly Park. Kaartjes gekocht en naar binnen gegaan. Binnen waren maar een paar soorten vlinden, maar ze waren erg groot en duidelijk gewend aan mensen. Eentje ging er zelfs bij Hans-Peter op zijn kleren zitten! Omdat het I Light plan mislukt was, besloten we om nogmaals terug te gaan. Ook dit keer eerst in de stad gegeten en erna een tijdje in het park gezeten. Toen het donker genoeg was, gingen we de route lopen en wat bleek ... alles weg, nou ja de kunstwerken dan! Verdorie, weer mislukt!
Toen waren het de laatste vrije dagen voor ons en was het ook nog eens Pasen. Lieke had geopperd dat paaseieren schilderen misschien wel leuk was, dus zo gezegd en zo gedaan. Helaas hielp het weer niet echt mee en bleef de verf erg plakkerig op het ei. Op 1e paasdag hebben we samen lekker ontbeten en verder niet zoveel gedaan, behalve een beetje bank hangen en opladen voor de laatste weken op het werk.

Sinds een paar weken voelt Lieke zich beter, ze is nu 18 weken. Vanaf week 13 is de misselijkheid afgenomen en is haar energiepeil wat hoger als ervoor. Tijdens een massage voelde Lieke de baby voor het eerst rondfladderen in haar buik. Ze was toen 16 weken! Vol enthousiasme moest ze dit delen met de wereld, wat een bijzonder moment en een heel apart gevoel. De weken erna begon de buik langzaam te groeien en kunnen wij nu echt zien dat Lieke zwanger is, of dat voor andere ook geldt is nog maar de vraag. Op 9 april zijn we weer bij de gyneacoloog geweest, helaas hebben we geen scan gehad, maar wel het hartje gehoord en die tikte weer hard! Ook een afspraak gemaakt voor 10 mei, waarbij we wel een uitgebreide scan hebben. De laatste dagen voelt Lieke regelmatig plopjes in haar buik en zelfs Hans-Peter heeft het al kunnen voelen! Ook voor hem een bijzonder moment!

Nou dat was het wel weer. Hoe is het bij jullie? Hebben jullie een fijne Pasen gehad? Of andere leuke dingen beleefd?

Veel liefs vanuit Zuid-Oost Azie

Ps. De aardbeving voor de kust van Sumatra kon je inderdaad voelen in Singapore, maar wij hebben het niet gevoeld. Dat had wel apart geweest. Maar gelukkig is het niet uitgelopen op zo’n enorme ramp als in 2004!

• 15 April 2012 - 16:16

Ivo:

Plannen is een kunst! Wel mooie foto's van Marina Bay Sands. Leuk om jullie straks weer te zien.

Groet Ivo

• 16 April 2012 - 12:26

Annemiek V:

ha lieke en hans peter,
    heel heel bijzonder he, zo'n zwangerschap!
    ik verheug me erop om jullie als pappie en mammie te zien,
    groetjes annemiek