Druk, druk, druk ?! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre Hoog - WaarBenJij.nu Druk, druk, druk ?! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre Hoog - WaarBenJij.nu

Druk, druk, druk ?!

Door: Hans-Peter en Lieke

Blijf op de hoogte en volg Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre

07 Maart 2012 | Singapore, Singapore

Hallo allemaal,

Daar zijn we weer na een korte stilte. Laten we jullie maar snel weer updaten van onze belevenissen.

In het weekend van 4 en 5 februari zijn we vooral bezig geweest met het thuisfront. Lieke heeft geskypt met haar familie en de website geupdate. Na al die drukke bezigheden zijn we naar Sentosa gegaan om een paar uur op het strand door te brengen met een boekje, wat te eten en goed weer! Volop genieten dus!

Door de week waren we beide weer erg druk met werk en we kijken dan ook elke keer uit naar het weekend. Dit keer hadden we afgesproken met Yi Chi en Tobias om bij de Prata Walla te gaan eten. Onder het genot van Indisch eten hebben we even bijgekletst, aangezien het al een behoorlijke tijd terug was dat we elkaar gezien hadden. De 13e deden we niet zoveel, behalve wat rommelen in huis, koffie drinken en boodschapjes doen.

De week die erop volgde stond weer in het teken van werk. Ook was Lieke druk in de weer om na te denken over welke minor ze zou gaan doen tijdens de opleiding. Na wat wikken en wegen was ze eruit en heeft ze de school op de hoogte gesteld. Weer een dingetje van de to-do list af!
In het weekend van 18 en 19 februari waren we uitgenodigd door wat van Lieke’s collega’s. Het plan was om op zaterdag te gaan zwemmen en BBQen, maar het weer gooide roet in het eten. Het plensde de hele tijd, dus uiteindelijk hebben we gezellig binnen gezeten en pizza gegeten. Verder veel gekletst over ervaringen die mensen hadden op gedaan in andere landen, baby’s en werk. Zondag hebben we doorgebracht met rommelen in huis, koken en lekker op de bank hangen. Genieten van de kleine dingetjes met elkaar.

De week erop was weer druk met werk. Gelukkig hadden we beide plannen voor vrijdagavond. Lieke ging wat drinken en eten met collega’s, terwijl Hans-Peter had afgesproken met Maddy. We hadden beide een erg gezellige avond en waren redelijk laat thuis. Zaterdag dan ook rustig de dag begonnen en ’s middags afgesproken met Daniel, aangezien hij tijdelijk in Singapore was. Volopg tijd om bij te kletsen over Siri, Rut en hun leven in Zweden. Ondertussen plannen gemaakt om ’s avonds bij de Indier te gaan eten op Dempsey Road met Yi Chi en Tobias. Het was wederom erg gezellig en er werd over vanalles gepraat. De dag erna hadden we vooral doorgebracht met poetsen, boodschappen doen en erna relaxen. ’s Avonds heeft Lieke nog een tijdje geskypt met Martine en erna haar ouders. Helaas was toen het weekend alweer over, op naar de werkweek dus!

Zoals gezegd waren we weer druk met werk en hadden verder niet echt de energie om wat te doen na het werk. Hans-Peter is nog wel de redder in nood geweest, aangezien Lieke ’s morgens vroeg op een kakkerlak stuitte, maar deze niet te pakken kreeg. Na een hoop gemopper en getier in huis, werd Hans-Peter wakker en ging de strijd aan met de kakkerlak. Helaas voor de kakkerlak verloor hij de strijd en was hij snel gevangen. Als extra straf heeft Hans-Peter hem nog een aantal keer plat geslagen, voordat hij hem naar buiten gooide. Pff, wat een goed begin van de ochtend! Gelukkig sindsdien geen kakkerlak meer gezien! Op donderdag was Lieke ziek thuis, het eten van eerder was niet zo goed gevallen, waardoor ze haar dag doorbracht met het schrijven van een brief en het printen van foto’s voor Siri. Op vrijdag avond hadden we nogmaals afgesproken met Daniel, aangezien hij ’s avonds terug zou vliegen. Ditmaal aten we bij de Chinees en was het weer erg gezellig
Het weekend van 3 en 4 maart stond in het teken van rustig aan doen. Op zaterdag zijn we naar Jurong Point geweest om daar te lunchen, boodschappen te doen en naar de kapper te gaan. ’s Avonds lekker gerelaxt en geskypt met het thuisfront. Zondag deden we helemaal niks, aangezien Hans-Peter druk was met een opdracht te editen. Aangezien Lieke zich niet goed voelde deden we de rest van de avond niks anders als bank hangen.
Toen was het weekend weer voorbij en moesten we aan het werk. Beetje jammer wel, maar ondertussen is de maand februari over en zitten we al in maart. Onze vertrekdatum komt steeds dichterbij! Heel raar om te beseffen!

Nog even een klein gedichtje, geniet ervan!
Wij hebben bij ons thuis wat zitten knutselen
je kent dat wel.. Een beetje magie, een beetje liefde, een beetje frutselen.

Zo hebben we samen iets heel bijzonder gemaakt
met een beetje van hem & een beetje van mij, goed schudden en klaar!

en vraag je je nu af wat die creatie kan zijn?
kijk dan even bij de foto’s en je ontdekt ons klein geheim..

Veel liefs vanuit hier!

• 07 Maart 2012 - 07:01

Rinus En Annemiek:

Gefeliciteerd met het aankomende kleine wondertje!!!!

• 07 Maart 2012 - 17:43

Henk En Antoinette:

Lieke en Hans Peter.
    Van harte gefeliciteerd met dit kleine wonder.Wat hartstikke leuk.En dat jullie in Nederland zijn als het geboren gaat worden is natuurlijk helemaal geweldig. Geniet er van.

• 07 Maart 2012 - 21:51

Annemiek V:

tjonge,proficiat!
    super hoor!
    hij/zij wil gewoon in nederland worden geboren, denk ik!

• 08 Maart 2012 - 22:08

Clara:

Die door H-P platgeslagen kakkerlak ,.....
    lekkere sadist, ik zie het voor me.

En "klein duimpje",nu te zien, op de foto,
    ontroerend, gefeliciteerd.
    Gelukkig een "hollandse"geboorte...

• 09 Maart 2012 - 09:34

Cees-Jan:

Gefeliciteerd, wat leuk! Het komt vast op "oma's" verjaardag. Grappig gedichtje ook, ik zal het aan Joakim doorsturen, dan weet-ie ook hoe het gaat! (zijn moeder vroeg namelijk eens over de bloempjes en bijtjes te vertellen). Lieke, succes met de zwangerschap. H-P, succes met de zwangere vrouw ;)

• 10 Maart 2012 - 13:51

Dirk:

Hallo jongelui,lekker geknutseld en zo zie je maar wat er van kan komen. Dacht dat je gezegd had dat kakkerlak niet zo hoog kon klimmen maar er is er toch een boven gekomen????.