Hoogtepunten van Melaka en Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre Hoog - WaarBenJij.nu Hoogtepunten van Melaka en Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre Hoog - WaarBenJij.nu

Hoogtepunten van Melaka en Kuala Lumpur

Door: Hans-Peter en Lieke

Blijf op de hoogte en volg Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre

02 Januari 2011 | Maleisië, Kuala Lumpur

Lieve allemaal,

Voor degene die we vergeten zijn te smsen, dat 2011 maar een goed, gezond en interessant jaar mag worden! Bij ons was er zoveel te doen, dat we er nu net pas van bekomen zijn. Of nee, we zijn nu net bekomen van onze reis naar Maleisie.
Een paar van de hoogtepunten:
- afgezet worden door een taxichauffeur die Nederlanders maar dom vond, want ze wonen ‘onder de zee’
- tijdens het diner achter je iemand horen kotsen, wat niet goed was voor de eetlust
- de kamer van het hostel in Melaka die naar Durians rook
- het ontbijt wat nooit kwam
- aankomst in Kuala Lumpur bij een 'ultramodern' busstation
- een half uur lang met je voeten in het water zitten waar vreetzuchtige vissen in rond zwemmen
- Lieke die zich naar de Islam heeft bekeerd en nu dus 5x per dag bid naar Allah
- een zeer fascinerende markt hebben bezocht, waar vieze luchtjes en warmte de boventoon voerden
- het geniale metrosysteem van Kuala Lumpur dat 3 verschillende lijnen omvat waar je voor elk een apart kaartje voor moet kopen
- oversteken in Kuala Lumpur, het is ons menigmaal overkomen dat we na 1 strook te zijn overgestoken weer zijn teruggegaan omdat de tweede ondoenlijk was
- Hans-Peter die ‘half dronken’ in de moskee stond
- een van de medewerkers van het hostel waar we verbleven Singaporezen ‘ratten’ noemde
- de drol in de WC die niet doorgespoeld wilde worden, waardoor Hans-Peter er maar bovenop heeft gepoept

Bovenstaande dingen wilden we graag met jullie delen, gezien de lol die wij erom hebben gehad. Natuurlijk is er veel meer gebeurd, maar dat kunnen jullie vast wel zelf invullen.

• 02 Januari 2011 - 13:03

Mirte:

HaHa wat een verhalen weer.
    wat een belevenissen.
    Je 5x per dag naar allah richten klinkt echt als een bezigheid voor jou lieke, wel fijn dat je zo'n modern printje hebt uitgekozen als hoofddoekje;)
    een fijn en gezond jaar toegewenst!

• 02 Januari 2011 - 14:21

Tessa En Roy:

Hey Lieke en Hans-Peter,

Wat leuk om jullie verhalen te lezen en nu ook de foto's van Kuala Lumpur te zien!
    We herkennen veel van de plekken die jullie hebben bezocht en dat is altijd leuk!
    Gelukkig nieuw jaar en de beste wensen voor 2011!

Groetjes Tessa en Roy

• 02 Januari 2011 - 17:16

Annemiek:

hoihoi,
    happy new year!
    ook veel vuurwerk gezien en oliebollen gegeten?
    of iets heel anders gedaan?
    gingen die 2 drollen dan wel door de wc? of hadden die het te gezellig met elkaar?
    groetjes annemiek

• 03 Januari 2011 - 08:28

Ivo:

Mooie foto's vooral die van de Petronas Towers.

Groet Ivo