Terug in het normale ritme - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre Hoog - WaarBenJij.nu Terug in het normale ritme - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre Hoog - WaarBenJij.nu

Terug in het normale ritme

Door: Hans-Peter en Lieke

Blijf op de hoogte en volg Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre

17 Januari 2011 | Singapore, Singapore

Dag trouwe volgers daar in het verre kikkerlandje,

Hoe is het daar? Toch niet al teveel last van de hoogwaterstanden in de rivieren? Hier gaat alles goed, na onze vakantie zijn we weer terug in het normale ritme.

De afgelopen twee weken hebben we wel weer wat dingen ondernomen, zo zijn we op 7 januari met een aantal collega’s van Lieke uit eten geweest. We hebben ‘hotpot’ op, dit lijkt een beetje op fonduen. Er staan namelijk grote pannen met 2 vakken erin op tafel. In de pan zitten twee soorten soep en daar gooi je het vlees en de groente in. Als het klaar is eet je het op (vrij logisch natuurlijk). Het was een avondje van nieuwe dingen, dus ook wat onbekend vlees proberen besloten wij. Zo gezegd, zo gedaan; we probeerde varkenslever. Het smaakt zoals je denkt dat lever hoort te smaken, geen aanrader!! De Chinezen onder ons vonden het maar raar dat we het niet zo lekker vonden.
Het weekend van 8 januari besloten we maar eens cultureel te gaan doen. We gingen naar het Nationaal Museum van Singapore. Hier was een expositie over Pompeii, er werd uitleg gegeven over de vulkaanuitbarsting, maar ook over het leven in de tijd. De gehele expositie was erg indrukwekkend, vooral de gipsafdrukken van mensen die overleden zijn. Het was zodanig goed bewaard gebleven dat je gezichtsuirdrukkingen nog kon zien, dit zorgde wel voor kippenvel momenten. Ook een fotoserie bekeken over het opzetten van tabakplantage in de VOC tijd. Mooie zwart-wit foto’s gezien waarop je soms een Nederlandse stijl terug kon vinden, bijvoorbeeld Nederlandse namen, maar ook Nederlandse architectuur. ’s Avonds thuis de nieuwste Harry Potter gezien, wat zorgde voor leuke momenten aangezien Lieke aan Hans-Peter uit moest leggen wie wie was en hoe het verhaal nu in elkaar stak ;)!
Op zondag zijn we naar de IMM mall geweest en hebben een nieuw dekbedovertrek gekocht. Verder wat rond gelopen en lekker gezeten bij de Delifrance. ’ s Avonds op Jurong Point gegeten en daarna heeft Lieke nog koffie gedronken met Siri om weer eens goed bij te kunnen kletsen. Ondertussen zat Hans-Peter huilend op de bank naar de klok te staren ;), uhm, nou niet helemaal waar. Oke hij zat met een biertje in zijn hand te internetten. Klinkt alleen net wat minder dramatisch toch?!
Op maandag 10 januari stond om half 11 ’s avonds de postbode aan de deur met een pakketje vanuit Nederland. Dit is natuurlijk een heel normaal tijdstip voor de normale mens, maar voor Lieke niet, want die lag al in bed! Aangezien Hans-Peter die avond bier drinken was met wat bekenden uit Nederland, heeft Lieke haar nieuwsgierigheid bedwongen en gingen we het pakketje op dinsdag uitpakken. Uit het pakketje kwam veel hagelslag, wat kaasbiscuitjes, wrapvulling, 2 blouses voor Hans-Peter, 1tje voor Lieke. En verder nog een kalender, wat scrapspullen, tijdschriften en 2 vriendjes voor Fatma en Peli. Last but not least zaten er twee reisgidsen in; Nepal en Thailand. Vooral met de eerste zijn we errug blij, want daar willen we in de zomer naar op vakantie! Lekker bibberen wordt het dus ;)! Lieve mensen, heel erg bedankt voor het leuke pakketje!! We vonden het heel leuk het uit te pakken en te weten dat jullie aan ons gedacht hebben!
Woensdag kwam er nog een pakketje uit Nederland, plus een heleboel kerstkaarten, volgens ons liep Singapore Post een beetje achter met het verwerken hiervan. In dit pakketje zaten ook scrapspullen en een klein boekje. Eva-Maria en Ivo, heel erg bedankt. Leuk dat jullie aan ons gedacht hebben!
Afgelopen zaterdag zijn we gaan shoppen. We moesten nog wat dekbedovertrekken en dergelijke hebben. Hier naar op zoek gegaan en meteen maar gekeken voor broeken, wat finaal de mist in ging (te duur, niet de goede maat, geen leuk model, stond niet, oh en het mag geen spijkerbroek zijn). Beetje jammer dus, maar we hebben onszelf opgevrolijkt met een lekker kopje koffie bij de Coffee Bean. ’s Avonds hadden we een BBQ bij Per-Erik en Miriam. Een tijdje terug zijn zij getrouwd en dat wilde ze graag vieren. Zo geschiedde het dus ook, helaas begon het natuurlijk net te plenzen, waardoor we ons binnen hebben verzameld en zodra het een beetje droger was toch maar naar buiten gegaan. Lekker gegeten, gekletst met verschillende mensen en ons vooral verbaasd over het enorme zwembad dat ze hebben! Ja, daar betaal je dan ook wel even wat meer voor, maar dan heb je ook wat ;)!
Op zondag zijn we naar Bishan Park gegaan, volgens de Lonely Planet het grootste park en zeer vakkundig aangelegd. We hebben van het hele park niet veel gezien, aangezien ze druk aan het renoveren zijn en dus grote delen aan het oog onttrokken worden. Ondanks dat hebben wij ons er de hele middag vermaakt met onze boekjes, wat te drinken en te knabbelen. Op de terugweg gestopt bij Ambush, wat een redelijk Italiaans restaurant (naar Aziatische begrippen dan) is, hier gegeten en erna ’s avonds met thuis geskypt.

Zo, jullie zijn weer op de hoogte van onze verhalen. Nu is het aan jullie om ons op de hoogte te stellen van jullie verhalen!

Dag frotjes! Tot snel weer

p.s. de laatste dagen is Fatma ontzettend onrustig, wil alleen maar nieuws kijken en verder niks. Enig idee waarom?

• 17 Januari 2011 - 12:59

Ivo:

Varkenslever dat zou ik rechtstreeks van mijn bord af kieperen. Culturele ontdekkingstocht heeft voor mij echt z'n grenzen. Fijn dat het pakketje is aangekomen, E-M maakte zich al een beetje zorgen.

• 17 Januari 2011 - 13:14

Willy Ippel:

lieve mensen: ook van dit verslag heb ik weer genoten, hartstikke leuk dat Arie e.e.a. zo maakte dat ik ook jullie 'nieuwsberichten' krijg op mijn pc!! ben het eens met Ivo: varkenslever van je bord kieperen!!
    maar toch: als je niet weet wat je eet: gewoon proberen! liefs, Willy

• 17 Januari 2011 - 13:49

Juut:

Levertjes, heerlijk staan hier standaard op tafel tijdens het gourmetten.
    Vind dat echt lekker, at het als kind al met uitjes en champignons.
    Volgens mij heb ik een verhaaltje gemist who the f**k zijn Fatma en Peli.

Verder alles ok in Brabant. Inderdaad wel veel water in de Maas. We zijn afgelopen zaterdag even gaan kijken. Best eng om te zien dat hemelsbreed 5 km van ons huis het water zo hoog staat dat de tuinhuisjes niet meer zichtbaar zijn. (foto´s staan op mijn hyves)

Deze week nog 1 tentamen en dan kan ik met mijn meesterproef gaan beginnen. Heb er echt zin. De afgelopen weken zijn echt mega druk geweest en hebben alleen maar in het teken gestaan van school. A.s donderdag nog 1 GGZ toets en daarna lekker relaxen in de sauna. Zondag naar de winterefteling. Jippie er is weer tijd voor ontspanning,.

Nou Lieke en Hans Peter ook natuurlijk, geniet maar lekker door daar.

Gr Juut

• 17 Januari 2011 - 14:04

Arie:

van mij mogen alle moslima's er zo vrolijk uitzien Lieke , en HP, hoe wist je bij Dr Fish dat je je voeten niet tussen de piranha's stak? Mooie foto's verder, nog even en dan gaan we dit zelf zien!

• 17 Januari 2011 - 18:09

Roy & Tessa:

Mmmm HotPot echt super lekker !!! Alleen daarvoor zou ik wel even naar Azië toe willen !!!
    Maar lever is idd. niet te eten. Tja en Chinezen eten nou eenmaal alles waar poten en vleugels aan zitten, tenzij het om stoelen, tafels of piano's gaat ;)
    Zou leuke zijn om binnenkort een keer te skypen !!!
    Have fun for now!

Ciao

• 17 Januari 2011 - 19:36

Ho Chi Mien:

Hallo! fijn dat het pakketje is aangekomen! Als het boek niks is HP neem ik er van de zomer wel een tje mee :) zo ook de scrapspullen Lieke! Wordt die hotpot ook niet Steamboat genoemd? Dat heb ik in Maleisie gegeten iig. Vlees, vis en groeten in hete bouillon gooien en opeten. Daar werd een reisgenoot wel erg ziek van de dag er na :( Zo lang je geen gefrituurde kevertjes, duizenpoten en spinnen hoeft te eten valt die varkenslever nog wel mee :P

Ik mail nog wel prive over augustus, ga ik niet met iedereen bespreken!

xx

• 18 Januari 2011 - 17:06

Annemieke:

hoihoi,
    tja ik als veggie griezel natuurlijk helemaal van die leververhalen...ieks.
    jullie settelen al aardig daar volgens mij! al die feestjes en BBQ's,leuk!!
    hoe is het op je werk lieke?
    ze willen je daar vast niet meer kwijt, nu ze weten hoe giga hard jij kan werken!
    groetjes annemiek,
    ps ik heb ook geen idee wie fatma en Peli zijn......zijn het je badeendjes Lieke?
    misschien kun je er een prijsvraag van maken?