Wet Market en East Coast Park - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre Hoog - WaarBenJij.nu Wet Market en East Coast Park - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre Hoog - WaarBenJij.nu

Wet Market en East Coast Park

Door: Lieke met een beetje van Hans-Peter

Blijf op de hoogte en volg Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre

14 November 2010 | Singapore, Singapore

Hooggeeerd publiek,

Terwijl jullie dagen hebben moeten wachten op een leuk verhaal, hebben wij onszelf uitermate goed vermaakt in Maleisie! Doordat jullie zo lang hebben moeten wachten, kun je je maar beter voorbereiden op een ellelang en vreselijk saai verhaal ;).
Heb je het besluit genomen om toch te gaan lezen? Of maar over te slaan dit keer? Weet je het echt zeker?

Nou vooruit dan, ga er maar lekker voor zitten, want hier komt ie dan! Veel plezier ...
We waren gebleven bij vrijdag 29 oktober en dan bij de avond. Na even nadenken wat we gedaan hadden, kwamen we tot de conclusie dat we eigenlijk niks meer te vertellen hebben over die dag, want we hebben niks meer gedaan.
Zaterdag hebben we onze spullen gepakt na een rustig ochtendje thuis en gingen naar het zwembad van de NTU. Liggen we daar net, begint het te regenen. Besloten dat we maar even wachten onder het afdakje en dat was een goede keus, want iedereen ging weg. Na een klein buitje konden we weer gaan zwemmen en hadden we een plekje in de schaduw gescoord! Helaas begon het nog 2x te regenen en bij de laatste keer waren we het zat en zijn we naar huis gegaan. Eenmaal thuis even onze spullen gedumpt en zijn we naar Jurong Point geweest om boodschappen te doen en wat te drinken. Na de boodschappen weer naar huis, waar we erachter kwamen dat de koelkast niet helemaal goed meer werkte. Hij leek niet zo koel als anders, dus heeft Hans-Peter de thermometer in de koelkast gelegd om het de volgende dag te kunnen checken. Daarna hebben we lekker prata gegeten en Platoon (film over de oorlog in Vietnam) gekeken. Ondertussen ook nog met Siri en Daniel afgesproken dat we de volgende dag naar East Coast Park zouden gaan.
Zondag om 10 uur stonden we op het MRT station, arme Hans-Peter, want hij moest vroeg op! Maar gelukkig viel het erg mee. Na een uur in de MRT gezeten te hebben stapte we uit bij Paya Lebar. Door middel van een wandelroute uit de Lonely Planet kwamen we uit bij een van de laatste markten die Singapore nog heeft. Daar over heen gelopen en onze ogen uitgekeken naar wat er gebeurde. Het eerste stuk was allemaal ‘droog’, daar kon je fruit, groente en aardappelen enzo halen. Daarna kwamen we bij de ‘wet market’, hier kun je vis en vlees halen. Dit is allemaal vers en het vlees wordt ter plekke schoongemaakt en gefileerd. De resten worden op de grond gegooid en met grote bakken weggespoeld. Je kunt je dus wel voorstellen dat het een smerige boel was en dat het niet al te lekker rook. Gelukkig liepen we vrij snel weer verder en zijn we Joo Chiat Road afgelopen, waar we weer allemaal huisjes zagen met felle kleuren. In deze huizen zitten veel bars en clubs gehuisvest. Ergens halverwege zijn we gaan zitten bij een Chinees restaurantje om te eten. We bestelde op z’n Chinees vier gerechten en deelde dit met zijn allen. Het een smaakte beter dan het ander, maar het was erg leuk om te doen. Daarna de bus gepakt naar de halte die het dichts bij East Coast Park was. Daar uitgestapt, onder de snelweg doorgelopen en toen zagen we de Zuid Chinese Zee! We hadden een strand verwacht als op Sentosa, waar het allemaal aangelegd was en de afval op het strand lag. Maar niets was minder waar, het was juist heel schoon en fijn zand. Met zijn drieen het water in gedoken en heerlijk afgekoeld. Toen we eruit kwamen, voelde het bijna ‘koud’ aan, dus maar weer gauw terug het water in. Ondertussen met verbazing gekeken naar de stoet met schepen die voor de haven lagen te wachten tot ze erin of eruit konden! Nadat we afgekoeld/opgewarmd waren daar nog een uurtje gezeten en gepicknickt. Hierna hadden we toch allemaal zin in wat koels te drinken, dus op weg naar de Coffee Bean en daarna op weg naar huis. Ditmaal met de taxi naar de MRT, wat erg snel ging en ook erg goedkoop was voor met zijn vieren! In de MRT op de terugweg kwamen we Bo (baas van Hans-Peter en Daniel) tegen en hebben even gekletst. Bij Boon Lay afscheid genomen van Siri en Daniel en door naar huis. Thuis even gezeten, koelkast gecheckt. Nope, hij was echt te warm (zo’n 15 graden), wat betekenden dat we spullen weg konden gooien. Erna gaan koken met wat nog wel goed was, waardoor het een allegaartje was. Gelukkig smaakte het toch wel goed! Ondertussen ook gaan skypen met Arie en Clara. Daarna lekker bank gehangen.
Maandag begon het leven van alledag weer. Hans-Peter ging vroeg naar zijn werk en ik had afgesproken met Siri om te gaan zwemmen. Helaas was het zwembad nog niet open, dus zijn we eerst maar wat gaan drinken en toen gaan zwemmen. Daarna met beide mannen afgesproken voor de lunch, waarna we nog een kop koffie zijn gaan drinken. ’s Middags wat gescrapt en gerommeld in huis. ’s Avonds allebei met een boek op de bank gehangen.
Dinsdagochtend ook gescrapt en voor de lunch afgesproken met Siri. We hebben sushi gegeten op Jurong Point en daarna wat geshopt. Ik heb een cadeautje gescoord voor Hans-Peter, aangezien we woensdag 6 maanden getrouwd zijn. Daarna nog wat gedronken en toen op weg naar het kantoor voor een meeting met mijn toekomstige collega’s. Dit was erg leuk en informatief. 12/13 november hebben we open dag, waarbij ouders en kinderen kunnen komen kijken naar het nieuwe complex, met ons kunnen praten en zich kunnen inschrijven. Zoals het er nu voor staat, beginnen we 10 januari met 2 groepen. 1 pre-nursery (kinderen die in 2011 2 worden) en 1 nursery (kinderen die in 2011 3 worden). Wat betekent dat ik nog later begin dan mijn contractdatum van 1 december, maar ach hier moet ik maar niet al te druk over maken, want ik krijg per slot van rekening dan uitbetaald ;). Tot 10 januari zijn er nog wel dingen te doen, zoals trainingen, meetingen en voorbereidingen, waardoor het minder als vrije tijd voelt. Na de meeting gauw terug naar huis, aangezien het al half 7 was. Gelukkig was Hans-Peter er al en hoefde we alleen het eten op te warmen. Hans-Peter heeft vandaag dingen gemeten en moest een presentatie maken, hij was er maar druk mee! ’s Avonds hebben we niet zoveel meer gedaan.
Woensdagochtend, nadat Hans-Peter naar zijn werk was, het huis gepoetst en wat aangerommeld. Ook telefoon gehad van onze verhuurders, ze hebben een nieuwe koelkast besteld en deze kon het weekend geleverd worden (als het goed is zondagmiddag laat, hopelijk zijn we er dan weer). Rond 1 uur had ik afgesproken met Siri om wat te gaan drinken wat erg gezellig was. Terwijl ik mezelf een beetje verwende met een fruitjuice was Hans-Peter weer druk aan het werk. Onder meer met het maken van een presentatie en een meeting met zijn collega’s. ’s Avonds hadden we afgesproken om eten te halen bij het foodcourt en in het park onder het genot van bier/breezer op te eten, aangezien we vandaag 6 maanden getrouwd zijn! Een goede reden dus voor een klein feestje! Het was dan ook erg gezellig en we hebben ons goed vermaakt in het park.
Donderdag was de laatste werkdag voor Hans-Peter. Vandaag heeft hij zich bezig gehouden met wat meten, data verwerken. Ik ben ondertussen de laatste dingetjes voor Maleisie gaan regelen, zoals het geld wisselen en kijken hoe laat we met de MRT weg moesten. Ook had ik nog afgesproken met Siri voor een kop koffie en zijn we bij de bibliotheek geweest. Nu nog even nadenken of ik een kaart neem (is natuurlijk wel een stuk goedkoper dan steeds boeken kopen ;)). ’s Avonds samen restjes gegeten en lang gekletst. Erna nog even bank gehangen.
En toen was het vrijdag! Een vrije dag voor Hans-Peter (en de rest van Singapore), vanwege Deepavalli (het feest van het licht) wat hier gevierd wordt. Voor ons geen feest, maar eindelijk naar Maleisie, we keken er allebei al een tijdje naar uit.

Helaas krijgen jullie dus nog steeds geen update over Maleisie. Hans-Peter is er druk mee bezig, dus hopelijk is het verhaal er snel. Jullie moeten dus ook wachten op de foto’s!
Sorry daarvoor.

Hans Peter moet echt meer zonnen. Je lijkt net een nederlander zo :P

Liek leuke foto ;)

• 15 November 2010 - 09:49

Ivo:

Gefeliciteerd met de 6 maanden. Maar dat ik ga natuurlijk niet ieder halfjaar onthouden

• 15 November 2010 - 11:27

Eva-Maria:

Even reageren op de reactie van mijn echtgenoot: dat ga je dus wel he!! Ze onthouden!! Die vis e.d. durf je haast niet meer te eten als je ziet hoe het er bij ligt :) Die foto van Rut is erg leuk met die grote bos haar. Erg benieuwd naar de verhalen van Maleisie. Wel fijn voor je Lieke dat je uitbetaald wordt in december, dan hou je niet werken nog wel even vol hè ;) xx EM

• 15 November 2010 - 19:57

Pa:

Hallo jongelui
    Gefeliciteerd met de 6 mnd.
    Zo te zien gaat het erg goed daar je ziet er erg ontspannen uit en HP ook,alleen mis ik de kleur op de toet.
    Leuke trip naar Maleisie gehad,de foto,s zijn erg mooi.
    Veel plezier.

• 15 December 2010 - 08:42

Marrianne:

hartstikke leuk om jullie te kunnen volgen.. wat zien jullie veel, wereldburgers zijn jullie nu. ik heb jullie op mijn telefoon staan.. fotoos van je promotie Hans Peter. staan jullie zo leuk op! 5n ieder geval wil ik jullie ook fijne kerstdagen en een goed oud/nieuw toewensen, Maar van kerst merk je daar vast niet zo veel..??
    nu al heel snel is je vader jarig! 66.. is wat!!
    nou lui, we denken aan jullie en lezen wat jullie doen, dus we zijn jullie niet vergeten.
    veel liefs van JanHenk en Marrianne.