Sentosa Island - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre Hoog - WaarBenJij.nu Sentosa Island - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre Hoog - WaarBenJij.nu

Sentosa Island

Door: Lieke met een beetje van Hans-Peter

Blijf op de hoogte en volg Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre

29 Oktober 2010 | Singapore, Singapore

Hallo allemaal daar in het kouder wordende verre Nederland,

Daar zijn we weer. Ik moet even diep nadenken over wat we ook alweer gedaan hebben, zijn namelijk alweer een week verder en de dagen zijn redelijk gevuld met allerlei dingen.

Vrijdag’s hebben we ’s avonds eigenlijk niet zoveel gedaan, Hans-Peter heeft met een biertje en pinda’s het weekend ingeluid en verder hebben we bank gehangen en gecomputerd. Oh enne, vorige keer helemaal vergeten te vertellen, maar ondertussen is vandaag de 2e maand alweer voorbij!
Zaterdagochtend gingen we eens nadenken wat we gingen doen, Sentosa Island zou wel leuk zijn hadden we bedacht. Voordat we het idee helemaal concreet hadden, kregen we een smsje van Siri dat ze naar het aqarium op Sentosa willen en of we zin hadden om mee te gaan. Dat hadden we wel, dus in een sneltreinvaart afgewassen, gedoucht en aangekleed. Op naar Sentosa. Eerst op Harbourfront nog wat gedronken om daarna Siri en Daniel de view laten zien, die helaas niet spectaculair was vanwege de smog. Erna met de monorail (nee, toch echt geen cable cars meer ;)) onderweg naar Sentosa. Met 5 minuten waren we er en liepen we via de Imdiah Lookout richting het aqarium. Toen we binnen waren konden we als eerst roggen aaien en zagen we koraal. Ook zeepaardjes gezien en een soort van zeeslang die wegkroop in het water. Verder gelopen en allerlei grote en kleine vissen gezien, waarna we uiteindelijk bij de tunnel aankwamen, waar de vissen over je heen zwommen. Ook hier weer roggen, maar ook haaien. Na de tunnel kwamen we aan bij de Jellyfish (kwallen) afdeling. Hier doorzichtige, maar ook gekleurde gezien. Last but not least zagen we nog kleine Nemo’s, maar dan met blauwe strepen. Hierna was het tijd voor de dolfijnenshow met roze dolfijnen. We kregen een paar trucjes te zien en welgeteld 3 sprongen en dat was het dan. Beetje jammer wel. Na onze deceptie werd het tijd voor Siloso Beach, DE strand der stranden op Sentosa! Dit zag er wel leuk uit, allemaal kleine baaitjes en een behoorlijk zandstrand. Achter de kleine baaitjes zag je de Singapore Strait liggen met veel boten erin (voor zover we dat konden zien door de smog). Nadat we even het water gevoeld hadden, wat trouwens een erg lekkere temperatuur had, zijn we naar het einde gelopen en hebben daar even genoten van het uitzicht op de boten en een paar rotsen. Aangezien de lucht toch wel heel donker begon te kleuren gingen we weer terug naar het vasteland. Daar aangekomen besloten dat we take-away zouden halen en onder het genot van een biertje bij Siri en Daniel op te eten. Dit was erg gezellig einde van een leuke dag.
Zondag stond in de planning om te gaan zwemmen, maar door een stevige hoosbui, schoven we dat maar even op. Eerst maar naar Jurong Point om boodschappen te doen en wat te drinken. Eenmaal thuis gekomen, hadden we eigenlijk geen zin meer in het zwemmen, dus hebben we een relaxte middag/avond thuis gehangen. Samen genoten van wat lekkere hapjes en drankjes en erna 2 afleveringen van Prisonbreak gekeken.
Maandag was het alweer over met de vrije tijd en tijd voor de dagelijkse sleur ;). Hans-Peter ging vroeg weg, want hij ging hard aan het werk op de NTU. Hij moest namelijk chemicalien ophalen en ook bestellen. Daarna had hij ook nog een training en wel voor de FESEM. Ondertussen begon het weer vreselijk te regenen, wat gelukkig een groot deel van de smog liet verdwijnen, wat er voor zorgde dat ik het sporten maar even uitstelden. Dus maar gaan poetsen, erna toch gesport. Meteen foto’s opgehaald en boodschappen gedaan. Thuis wat geinternet en gebrainstormd voor het scrappen. ’s Avonds hebben we een rondje gelopen door de wijk.
Dinsdag al vroeg gesport en erna gezwommen, want ik zou Siri en Rut ontmoeten voor de lunch op de campus. Uiteindelijk gezellig met Siri, Daniel, Hans-Peter en Borga (Spaanse collega van de heren) geluncht. Erna richting het Chinese Heritage Centre gegaan, waar we twee exposities hebben bekeken. De een ging over hoe de universiteit is ontstaan en de ander ging over “Chineseness”. Vooral de laatste was wel erg interessant, omdat er uitgelegd werd hoe de rest van de wereld vroeger tegen Chinezen aankeken, welke rol Chinezen hebben gespeeld in de oorlogen en dat soort dingen. Erna naar huis gegaan en wat bank gehangen. Hans-Peter heeft na de lunch wat mensen van Global University rondgeleid over het lab. Ook heeft hij nog bolletjes gemaakt, een supertetsende reactie heeft ontwikkeld en met zijn neus naar een computerscherm zitten staren. ’s Avonds met Hans-Peter wat gegeten en een aflevering van Prisonbreak gekeken.
Woensdagochtend had Hans-Peter het erg druk met dingen meten en ’s middags met achter de computer zitten. Voordat Siri en Rut woensdagmiddag langs kwamen nog even boodschappen gedaan en ze erna opgehaald bij het Mc Cafe. Thuis wat gedronken, gekletst, foto’s gekeken en met Rut gespeeld. Na een tijdje was Rut het wel zat (ze was moe) en zijn we een rondje richting Pioneer gaan lopen. Daar afscheid genomen en erna gaan scrappen. Ook nog gezellig gebeld met Yuri, mam en Mirt. ’s Avonds in het foodcourt gegeten en een rondje gelopen. Hierna nog even met Daniela gebeld.
Donderdag ging Hans-Peter met een paar collega’s naar Imre om een workshop over biosensors te volgen. Ik heb een ochtendje niks gedaan om erna te gaan sporten en zwemmen. Tegen de tijd dat ik thuis was, kreeg ik een smsje van Hans-Peter dat hij op de bus aan het wachten was (het was 3 uur) en dat hij naar huis kwam. Toen hij thuis kwam, had hij heel lief cadeautjes gekocht, een mooie tas en mok! Samen even gezellig gekletst, waarna hij verder thuis ging werken aan een presentatie en ik ging scrappen. ’s Avonds niet zoveel gedaan.
Vrijdag was alweer de laatste dag van de week! Hans-Peter vroeg weg, want hij ging wat dingen meten, chemicalien bestellen. Ook had hij een meeting met Maddy. Ik was ook redelijk op tijd weg, nadat ik eerst wat in huis gerommeld had. Ik ging met Siri en Rut naar Orchard Road. Daar aangekomen eerst lekker wat gegeten en gedronken om erna in een van de winkels te verdwijnen. Ik heb een setje stickers en een witte boxershort voor Hans-Peter gescoord. Erna door naar de boekenwinkel, aangezien dat de reden was dat we naar Orchard Road gingen. Daar een boek gescoord met sketches voor het scrapbooken. Daarna nog wat bij een zaakje gaan drinken en toen door naar huis. Vlak erna kwam Hans-Peter alweer thuis, wat betekende dat het weekend was!

Volgende week zetten we er vrijdag geen verhaaltje op. Ja, ik snap dat de teleurstelling groot is, maar we zijn er gewoon niet. Want dan zitten we namelijk met onze kont op het strand in Maleisie. Samen een lang weekendje genieten! En daarna zullen we jullie wel weer op de hoogte stellen van onze gebeurtenissen!

Tot snel weer en een fijn weekend,
kus

• 29 Oktober 2010 - 15:26

Martijn:

hoi hoi,
    het wordt hier inderdaad steeds guurder en kouder.(hebben jullie weer wat te lachen)echter, jullie reisverslagen vervullen ons met warmte!(kwijl)
    tot snel!

• 30 Oktober 2010 - 10:44

Cees-Jan:

Mmm, dat strand met die palmbomen ziet er heerlijk uit! Hier zijn de blaadjes al van de bomen en de eerste nachtvorst hebben we ook al gehad...brrrrr

• 31 Oktober 2010 - 09:49

Arie En Clara:

prachtige foto's van het aquarium, en leuk om te zien hoe jullie zweedse vrienden eruit zien!

• 03 November 2010 - 12:04

Eva-Maria:

Hallo! hoe was het in maleisie? Dan lezen jullie het weer, maar misschien kan ik dat beter bij het verslag van Maleisie vragen :) xxx Eva-Maria

• 07 November 2010 - 15:56

Annemieke V:

hoi lieke,
    wat doe je toch een hoop leuke dingen! en vooral zoveel uiteten......hoe doe je dat met de calorien????sport je het er allemaal vanaf iedere keer. geniet maar lekker hoor! jullie doen het goed, ik stuur je van de week nog wel een mailtje, liefzzzzzz a'm

• 07 November 2010 - 15:58

Annemieke V:

kijk net de foto's, wauw mijn complimenten! echt leuk om ze te zien, ga zo door! gr. a

• 09 November 2010 - 20:27

Roy:

Hé Lieke en Hans Peter,

Eindelijk weer eens even de tijd genomen om een verhaal van jullie te lezen op deze site.
    Doet me wel een beetje terug verlangen naar het geweldige Singapore !!!

Zeker in de wetenschap dat het bij jullie nog lekker warm is. Dat dit hier niet het geval is, is intussen ook bij jullie wel doorgedrongen begrijp ik.

Alleen al de gedachte bij een strand in Maleisië is geweldig.
    Ben benieuwd hoe het in de pratijk bevallen is, maar kan me er wel wat bij voorstellen !!!

Groeten uit het belachelijk kouder en natter wordende Nederland,

Roy