Finally, the time is there! - Reisverslag uit Delft, Nederland van Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre Hoog - WaarBenJij.nu Finally, the time is there! - Reisverslag uit Delft, Nederland van Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre Hoog - WaarBenJij.nu

Finally, the time is there!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre

20 Augustus 2010 | Nederland, Delft

En dan is het eindelijk zover! Na acht weken alleen in Nederland te hebben gezeten is nu toch echt de dag aangebroken dat ik naar Singapore vlieg! Ik heb er zin in, kan niet wachten om Hans-Peter te zien en om aan ons avontuur daar te beginnen!

De afgelopen tijd heb ik ook wel het nodige gedaan en beleefd. 10 juli hebben Jiska, Mirte en ik voor de komende paar jaar ons laatste feestje gehad in de Arena. Het was zeer geslaagd en ook erna nog erg gezellig in Delft. Verder heb ik een nieuwe tattoeage laten zetten in het weekend van 24 juli en ben ik naar de Tilburgse kermis geweest. Die was echt heel erg groot en druk. Zijn maar in weinig attracties geweest, maar ik heb wel eendjes gevangen EN een prijs gewonnen!! Het weekend erna ben ik naar het Rotterdams Zomercarnaval geweest, waar ik 2 uur heb zitten wachten voordat ik eindelijk wat wagens en schaarsgeklede dames zag. Na een uur dat te hebben bekeken was ik het zat, kreeg ik het koud en ben weer gegaan. De dag erna heb ik het Varend Corso gekeken in Delft, wat bij ons om de hoek is. Er was veel kleur en leuke thema’s dit jaar. Helaas was toen ook de tijd aangebroken dat ons ‘kindje’ opgehaald zou worden, omdat hij niet mee kon naar Singapore. Gelukkig kreeg hij een goed plekje bij Jan-Paul en Debby en was hij daar al behoorlijk snel gewend, wat ons een rustig gevoel gaf! Ook is mijn hostmom en Petros vanuit Amerika naar Nederland gekomen en die hebben mij opgezocht op woensdag 4 augustus in Delft. We hebben een hele gezellige dag gehad en het was ontzettend leuk om ze te zien. Petros herkende me nog en was maar weinig veranderd. Wel viel me op dat hij meer praatte en veel beter liep! Verder ben ik de 8e heerlijk wezen eten met Mirte in Utrecht. Het was zo gezellig dat we om kwart over 5 bij het restaurant aan kwamen en dat we pas tegen negen uur weg gingen! Natuurlijk daarna nog even pasfoto’s gemaakt op Utrecht Centraal, is bijna traditie ;)! Op dinsdagochtend met Daniela afgesproken om wat te gaan drinken en de stad in te gaan. Heerlijk gekletst en ook lekker geluncht. Meteen een sleutel gegeven, zodat ze erin kunnen nadat ik weg ben en zij terug zijn van een weekje Berlijn. Ook mijn beide opa’s en oma’s nog bezocht op de 11e, wat ook erg gezellig was en zeer gewaardeerd werd. Dezelfde dag kwam mijn moeder nog om 2 dagen bij mij te slapen en door te brengen, we hebben een paar leuke dagen gehad en vooral genoten van een beetje tijd met elkaar door brengen, door bijvoorbeeld in Delft rond te lopen en lekker te lunchen. Vrijdag hebben we een bezoek gebracht aan het Legermuseum, wat erg leuk was, vooral het Missiegebied! Ook donderdagavond met Martine in Den Haag wezen eten en erna een vuurwerkshow gezien in Scheveningen. We stonden op de pier en het waaide best wel, maar dat mocht de pret zeker niet drukken! Vrijdagavond nadat mijn moeder weer naar huis was gegaan, bij mijn schoonfamilie wezen eten, wat ook erg gezellig was.

En toen was het de laatste week en begon ik bij veel dingen te denken ‘dit is de laatste keer voordat ik weg ga’ of ‘nog maar 1x dit en dan niet meer’. Best een raar idee, omdat het niet altijd anders voelt, terwijl over een paar dagen mijn leven er heel anders uit gaat zien. In de laatste week ook afscheid genomen van mijn collega’s en cliënten, waarmee ik bijna anderhalf jaar heb gewerkt en veel heb geleerd. Het afscheid was erg leuk en gezellig. We zijn met z’n allen uit eten geweest bij Dreamers in Pijnacker. Daar kregen de cliënten een ‘Lieke-quizz’. Er werden allemaal vragen gesteld die met mij te maken hadden en daar moesten de cliënten antwoord op geven. Uiteindelijk is een van mijn pb-cliënten de winnaar geworden en kreeg een mok met mijn foto erop. Ook nog een speech gehad van mijn baas, die erg leuk en heel positief was! Erna allemaal cadeautjes gekregen van de cliënten en collega’s. Zo heb ik onder meer een hele mooie armband en oorbellen gekregen. Natuurlijk een fantastisch leuk boek met bladen erin van de cliënten. Ook nog een kalender en 2 reisgidsen! Echt helemaal super. Ook ik heb mijn collega’s en cliënten wat gegeven. Voor de collega’s had ik een kaart waar ik iets op had geschreven en er een Chinees gelukspoppetje had geplakt wat geluk, voorspoed en gezondheid moet gaan brengen. Voor de cliënten had ik twee spelletjes voor op het steunpunt gekocht, ook dit viel in goede aarde. Na de cadeautjes en een lekker toetje, was het tijd voor een liedje! Speciaal voor mij geschreven op de melodie van ‘vlam in de pijp’. Het was een fantastisch grappig liedje en ik heb er dan ook hard om moeten lachen. Maar toen kwam echt het moment van afscheid nemen en gelukswensen van/voor cliënten en collega’s. Dat was heel raar, wat moet ik nou zeggen? Geen idee eigenlijk. En daarna was het over, ook zo raar. Ik reed naar huis met mijn zusje, want die was er ook bij, en toen was het klaar. We hebben samen nog nagenoten en nagepraat van en over het feestje. Lieve collega’s en cliënten, ik heb een supertijd bij jullie gehad, waarin ik veel heb geleerd, gelachen en genoten! Dank je wel en ik kom zeker nog langs voor een bakkie!!

Gister dan echt mijn laatste spullen gepakt en voor de laatste keer met Marlies gewerkt, wat ook erg gezellig was. Ze vond mijn cadeautje (een boek van Jacques Vriens) erg leuk. ’s Avonds kwam mijn familie en Mirte om mij vandaag over een paar uur uit te gaan zwaaien, wat ik erg lief vond. Zie ik er tegenop? Een beetje wel, want afscheid nemen is nooit leuk, zeker niet als het mensen zijn die belangrijk zijn voor mij. Tegelijkertijd ben ik heel blij en zelfs wel een beetje hyper om eindelijk Hans-Peter weer te gaan zien. Nu die vlucht nog en echt de laatste paar uurtjes aftellen om Hans-Peter te zien, vast te kunnen houden en te gaan beginnen aan een nieuw tijdperk in ons leven samen!!

Keep you posted!
Kus

  • 20 Augustus 2010 - 20:55

    Jiska:

    jee wat heb je het toch druk gehad de afgelopen weken! het schilt dat je het zelf wel erg prettig vond om druk bezig te zijn zodat de tijd wat meer opschoot, want dat was voor jou gevoel helemaal niet!

    nou hebben we je vanochtend uitgezwaaid, ben jij er bijna en begin ik een beetje te beseffen dat ik je waarschijnlijk de komende 2 jaar gewoon niet meer zie! dat is toch wel heel moelijk hoor:(

    schat ik hoop dat je echt heel erg gaat genieten als je Hans -Peter straks ziet, knuffel hem maar flink en laat elkaar de eerst komende tijd nog maar niet los:)

    als je wilt dat ik zondag verslag uitbreng van Decibel spreek ik je zondag waarschijnlijk wel op skype!!

    liefs Jis

  • 21 Augustus 2010 - 22:03

    Lieke:

    Ik ben veilig aangekomen in Singapore. vlucht was erg lang, maar ging goed!

    het weerzien met Hans-
    Peter was ook erg fijn!!

    helaas kon ik dit niet eerder melden wegens problemen met de website!!

    kus

  • 21 Augustus 2010 - 23:06

    John:

    Hoi Lieke (en HP),

    Geniet ervan nu jullie weer bij elkaar zijn! Maak er wat moois van in het komende jaar en hou ons hier op de hoogte.

  • 22 Augustus 2010 - 19:37

    Dirk :

    Hallo jongelui lees dat het goed gaat.geniet van elkaar,en maak er wat moois van.hier gaat het ook goed en sail was erg leuk en gezellig .groet pap.

  • 23 Augustus 2010 - 10:16

    Pieter:

    Hey zusje....

    Gelukkig zijn jullie nu weer bij elkaar :D....

    Geniet ervan ;)

  • 23 Augustus 2010 - 10:17

    Pieter:

    ow, en Nathalie vond je krabbel leuk :D

  • 24 Augustus 2010 - 19:25

    Celesta:

    Heejoh! Ik wacht op je volgende verslag over je eerste paar dagen in Singapore!:D Ben benieuwd, maar je hebt 't vast druk met het weerzien met Hans-Peter!

    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre

Blog over ons leven in Singapore

Actief sinds 18 Jan. 2010
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 51263

Voorgaande reizen:

11 Maart 2013 - 01 Januari 2020

Singapore, part 2

20 Juni 2010 - 01 Juli 2012

Singapore, part 1

Landen bezocht: