Het jaar van het Paard, take 2 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre Hoog - WaarBenJij.nu Het jaar van het Paard, take 2 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre Hoog - WaarBenJij.nu

Het jaar van het Paard, take 2

Door: Hans-Peter, Lieke, Ticho en Drevertje

Blijf op de hoogte en volg Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre

02 Maart 2014 | Singapore, Singapore

Ni hao!

We zijn weer twee verder en al bijna een maand samen! Tijd gaat snel! De afgelopen twee weken hebben we een routine gevonden met zijn allen en zijn we bezig geweest met dingen te regelen of proberen te regelen.

Even kort de afgelopen twee weken. Er gebeurt teveel om het per dag op te schrijven, dus maar even een samenvatting ...

Lieke is donderdag 20 februari naar het ziekenhuis geweest voor de eerste afspraak bij de gyneacoloog. Na anderhalf uur wachten, erg leuk met Ticho die honger heeft en moe is, waren we eindelijk aan de beurt! Er is gepraat over de voorgeschiedenis en welke testen allemaal gedaan zijn. Ook een beetje gepraat over het vervolg. De gyneacoloog was nu in ieder geval erg tevreden, hartslag van Drevertje was goed. Ook over Lieke had hij niks te klagen. Komende maandag moet ze terug voor een groeiscan, zodat de gyneacoloog een idee heeft hoe Drevertje het doet qua groei en dergelijke. Laten we hopen dat we dan niet weer anderhalf uur moeten wachten...

Hans-Peter heeft begin januari ontslag genomen bij IMRE en heeft afgelopen vrijdag officieel zijn laatste dag gehad. Dit betekent niet dat hij nu vrij is, want hij werkt gewoon. Hij is namelijk per 6 maart Director of Operations bij ACM Biolabs!! Wat een knappe man he?! Ze zitten sinds een week of twee op de NTU en zijn erg druk met het binnen halen van projecten en het leveren van resultaat voor deze projecten.
Aangezien Hans-Peter per 6 maart een “nieuwe” baan heeft, heeft hij ook een nieuw employement pass en zijn de dependants passen van Ticho en Lieke daaraan verbonden. Al deze passen liggen momenteel nog bij het ministerie, maar zijn wel allemaal goed gekeurd. We hopen ze deze of volgende week op te kunnen halen, zodat we allemaal officieel in Singapore zijn.

Ticho is de hele dag druk met spelen, maar dat is niet zomaar spelen natuurlijk. Hij is namelijk druk bezig met het leren van nieuwe dingen, zoals traplopen zonder handen, praten en het verder ontwikkelen van zijn fijne motoriek. Zijn nieuwste hobby is puzzelen en dan met name een puzzel met allerlei voertuigen. Deze is alleen wel erg groot en Ticho gooit bij voorkeur alle stukjes eruit en weet dan niet meer zo goed hoe en wat. Daarnaast is hij druk met het opbouwen van zijn vriendschap met het overbuurmeisje. Ze is vorige week mee wezen spelen in de speeltuin en ze spelen ook graag samen op de galerij.

Voor Drevertje zijn we ook bezig geweest, want we hebben de berging opgeruimd en het grote stapelbed uit zijn/haar kamer gehaald, zodat we een begin kunnen gaan maken met het inrichten van de babykamer. Vorige week hebben we een bed gehaald (Thx to Tobias and Yi Chi, who by the way left last Wednesday ;( ... ) en deze hebben we in elkaar gezet. Drevertje is verder erg actief en zorgt ervoor dat Lieke zeer regelmatig naar de WC moet, aangezien hij/zij dan in haar blaas schopt!

Zoals helemaal aan geschreven hebben we al een aardige routine ontwikkeld. We dachten dat jullie het misschien wel leuk zouden vinden om daar wat meer over te weten, dus bij deze (zo niet, dan lekker skippen ;)):
Hans-Peter staat op om 7 uur en gaat om half 8 naar zijn werk. Ticho wordt dan wakker en kijkt samen met Lieke tv. Dan is het tijd voor ontbijt, spelen en douchen. Na het douchen gaan we vaak in de speeltuin spelen, want het is dan nog lekker koel. Leuk met alle Chinezen spelen, hoewel de meeste kinderen Ticho maar apart vinden, de aunties daarentegen praten de hele tijd over hem. En dan natuurlijk vooral over zijn “witte” haar. Na het buiten spelen is het nog even binnen spelen (lego, puzzelen, tekenen, lezen, bellen blazen en vooral muziek luisteren) voordat we gaan lunchen. Soms eet Hans-Peter mee, maar meestal niet. Dat hangt er een beetje vanaf of ie ’s morgens een afspraak buiten de NTU heeft gehad. Na de lunch en enerverende ochtend is het nap-time voor Ticho en Lieke (luiwammes is het!). Na zo’n twee uur begint de rest van de dag met wat drinken en een snack. Daarna is het vaak tijd voor boodschappen doen, skypen, zwemmen of iets anders leuks. Tegen de tijd dat we terug zijn is het meestal half 5 en dan speelt Ticho nog even of helpt mee met koken (ja, dat doen we bijna elke avond). Hans-Peter is rond half 6 thuis en dan gaan we met zijn allen eten. Erna spelen de heren nog even samen en dan stopt Hans-Peter Ticho in bad. Als laatst lezen we een boekje en dan ligt Ticho er rond 7 uur in. Hans-Peter gaat dan nog een tijdje aan zijn werk, terwijl Lieke huishouden doet of een beetje hangt op de bank.

Voor een indruk van wat Ticho (en wij) allemaal doen hier, check de foto’s en filmpjes!
Keep you posted!

• 02 Maart 2014 - 13:59

Ivo:

Het expat gezinsleven, begint nu echt vorm te krijgen. Van dat zwemmen wordt ik wel een beetje jaloers.

• 02 Maart 2014 - 15:50

Antoinette :

Hallo Lieke Hans Peter en Ticho.

Wat een veranderingen in zo'n korte tijd. Maar wel lekker dat dat Hans Peter ander werk heeft , en ik denk helemaal zijn ding. Lekker dat het met jou Lieke en de kleine allemaal goed gaat . Hopen dat het zo blijft gaan. Wij gaan over 14 dagen kijken of het in de filipijnen ook zo warm is als bij jullie, maaar eerst nog even naar je ouders volgende week met opa en oma naar je moeders verjaardag.
    Tot de volgende keer.

Antoinette

• 02 Maart 2014 - 16:33

Miranda Kleijngeld:

Hoi Lieke, Hans Peter en Tycho,

Leuk om te lezen dat de routine erin komt.
    HP gefeliciteerd met de nieuwe baan.
    Lieke fijn dat alles goed is met jou en met Drevertje :)

Groetjes van Miranda