Missie: relaxen / Mission: relaxing! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre Hoog - WaarBenJij.nu Missie: relaxen / Mission: relaxing! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre Hoog - WaarBenJij.nu

Missie: relaxen / Mission: relaxing!

Door: Hans-Peter en Lieke

Blijf op de hoogte en volg Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre

20 Oktober 2011 | Thailand, Bangkok

Hallo daar,

Na weken van drukte vonden dat we onszelf wel weer ons mochten verwennen. Zo gezegd, zo gedaan. Vooraf maakten we ons wel een beetje druk over het weer, het is immers regenseizoen en de overstromingen liegen er niet om. Maar goed, gezorgd dat we wat “warmere” kleren bij hadden en vermaak voor binnen, zoals boekjes en spelletjes. Daar moesten we het wel mee redden dachten we zo. Na wat nadenken en inpakken stapten we op 13 oktober in het vliegtuig die ons anderhalf uur later in Thailand eruit zou gooien. Het was stralend mooi weer, dus dat beloofde veel goeds. Na door de immigratie heen gegaan te zijn en tevergeefs hebben gezocht naar onze transfer, besloten we maar met de bus naar het hotel te gaan. We waren de eerste in de bus, zouden we enige blijven? Nee, gelukkig kwamen er al snel meer en toen de bus vol zat gingen we op weg. Binnen 40 minuten stonden we bij het hotel, waar we in gingen checken. Meneer, uw creditcard aub. Shit! Toch wat vergeten, gelukkig was het al betaald en was de creditcard voor de borg die we nu in Singaporese dollars hebben betaald. Helaas was de kamer nog niet klaar, dus gingen we maar lunchen. Daarna konden we naar onze kamer, uhm nee, dat was een huis met een bed die groot genoeg was voor 4 personen. Na even opgeruimd te hebben gingen we bij het zwembad liggen om te beginnen aan onze missie: RELAXEN!! Na een paar uur hadden we het wel gezien en begonnen de magen weer te knorren dus pakten we het shuttlebusje die ons in het dorp afzette. Van daaruit naar het strand gelopen om daar een strandwandeling te maken. De magen knorden nog steeds en hoewel de schelpen, het water en de zon hard hun best deden om ons te laten blijven, besloten we toch een restaurantje op te zoeken. Bij voorkeur een met uitzicht op het strand, aangezien de zon toch onder moest. Ha, gevonden! Lekker buiten met een prachtig uitzicht op de ondergaande zon begonnen en genoten we van ons romantisch diner. Vol verwondering keken we naar de verschillende kleuren die in elkaar overliepen. Toen het buikje vol was en het helemaal donker was, besloten we de shuttlebus terug te pakken om nog even te relaxen in het huisje.

De volgende dag hebben we de hele dag bij het zwembad gelegen, om alleen even van de stoelen af te komen als het toch echt te warm werd en toen we wilden lunchen. Tegen een uurtje of vier liepen we richting het dorp om een plekje te zoeken voor een drankje en een hapje. Wederom gezeten tot het donker werd en nu waren de kleurschakeringen heel anders als de dag ervoor. We hadden het plan opgevat om voor de dag erna een tour naar een paar eilanden te boeken, maar helaas ging dat niet helemaal goed. Eerst hadden we geen geld, toen gingen we eten en toen we terug kwamen in het hotel konden we niet meer boeken. Jammer, maar helaas. Dan liggen we nog wel een dagje aan het zwembad of het strand.

Zaterdag, onze laatste volledige dag alweer, hebben we onszelf ’s morgens uitermate verveeld bij het zwembad ;), zodat we maar besloten om te gaan lunchen in het dorp en dan op het strand zouden gaan liggen. Na lekker Italiaans te hebben gegeten voor de lunch zochten we een mooi plekje op het strand. Bij voorkeur in de schaduw, na even zoeken vonden we er eentje waar we ons handdoekje spreiden en verder gingen met onszelf vervelen. Na een uurtje vond Lieke het wel welletjes en besloot, na zacht aandringen van Hans-Peter, een massage te nemen. Met een kloppend hart (wat als een man mij masseert) liep ze erna toe om voor een heel veilige voetreflexologie te kiezen,want jawel het was een mannelijke masseur. Pfff die man komt niet verder dan mijn knieeen. Na een heel ontspannende massage werd ook nog even het eelt van Lieke’s voeten geschraapt en toen vond ze dat het wel lang genoeg geduurd had. Tijd voor een drankje dacht Lieke, waar Hans-Peter het volkomen mee eens was, dus zochten we een plekje bij een barretje die echte Nederlandse snacks had. Daar moesten we even van genieten en het werden bitterballen. Jammie! Aangezien we vrij laat geluncht hadden, hadden we verder niet echt honger dus bleven we lekker bij het barretje tot we terug gingen naar het hotel.

De volgende dag stond in het teken van inpakken en uitchecken. Nadat we opgepikt waren door de taxi, kwam Hans-Peter erachter dat we de borg niet terug hadden gekregen. En nu? We kunnen niet meer terug, dat zijn dubbele taxikosten. Oke, dan mailen we ze wel als we thuis zijn. Na 2 uur doorgebracht te hebben op het vliegveld konden we boarden en gingen we helemaal opgeladen weer naar huis.

Nu zijn we alweer een paar dagen verder en is Hans-Peter alweer druk aan het werk. Lieke geniet nog even van wat vrije dagen, voordat ze weer aan het werk moet. Oh enne, het hotel had al gemaild dat ze de borg vergeten waren en hoe we dat konden oplossen, hopelijk kunnen ze een cheque opsturen!

Tot snel weer!!!
Heel veel liefs
------------------------------------
Hi again,

After a couple of busy weeks we felt we could treat ourselves again, which was exactly what we were planning to do. Before hand we were a bit worried about the weather, since it is raining season and there’s a lot of floods in Thailand at the moment. Anyway, we brought some clothes that are slightly warmer and packed indoor stuff, such as books and games. With that we could enjoy ourselves anyway!
After packing we got on the plane on Thursday the 13th, which kicked us out an hour-and-a-half later. It was glorious weather, which was very promising. After having gone through the immigration and seeking in vain for our transfer, we decided to take the bus to the hotel. We were the first in the bus, were we they only ones, did we do something stupid?? No, fortunately soon more people came and when the bus was full we took off. Within 40 minutes we were at the hotel, where we went to check in. Sir, your credit card please. Shit! Forgotten, fortunately it was already paid and the credit card was meant for the deposit which we now paid in Singapore dollars. Unfortunately, the room was not ready yet, so we went for lunch. Then we could to our room, um no, it wasn’t a room it was a house with a bed big enough for 4 people! After tidying our stuff up we went to the pool with our book and began with our mission: RELAXING!! After a few hours we had enough of it and our stomachs started to rumble again so we took the shuttle bus to the town. From our stop we walked to the beach for a nice stroll. The stomachs still grunted and although the shells, the water and the sun did their best to make us stay, we decided to hunt for a restaurant. Preferably with a view of the beach as the sun was about to set. Ah, found it! We were sitting outside with a beautiful view of the sunset and we enjoyed our romantic dinner. In amazement we looked at the different colors. When our belly was full and it was quite dark, we decided to catch the shuttle bus back to relax some more in the cottage.

The next day we spend the whole day at the swimming pool, we only got off the chairs when it was too hot and when we wanted to have lunch. At around four we walked towards the village to find a spot for a drink and a snack. Again we sat until dark while looking at the sky. Now there were different colors as the day before. We wanted to book a tour to a few islands for the next day, but unfortunately that didn’t go to well. First we had no money, then we had dinner and when we got back to the hotel we could not book. Too bad, but a well, we’ll survive another day at the pool or the beach.
Saturday, our last full day, we were at the pool again and found that we were really bored due to all the relaxing we did ;), so we decided to have lunch in the village and then go to the beach. We had a nice Italian meal for lunch and afterwards we were looking for a nice spot on the beach. Preferably in the shade, luckily we found one so we spread our towel and continued with relaxing. After an hour Lieke decided that she had enough and, after gentle insistence by Hans-Peter, that she would take a massage. With a beating heart (what if a guy gives the massage) she went the place and made a very safe choice. Foot reflexology, as indeed it was a male masseur. Pfff the man is not going further than my knees. After a very relaxing massage, and some scraping off the calluses of Lieke's feet, she found that it had lasted long enough. Time for a drink thought Lieke, where Hans-Peter wholeheartedly agreed, so we looked for a place at a bar which we found, they even had real Dutch snacks. Here we had to enjoy it and the meatballs were. Jammie! Since we had a late lunch, we weren’t really hungry so we stayed at the bar until we went back to the hotel.

The next day was devoted to packing and check out. After we were picked up by taxi, Hans-Peter discovered that we hadn’t received the deposit back. Now what?? We can’t return, because that would mean double taxi fares. Okay, we’ll email them when we get home. After spending 2 hours spent at the airport we finally boarded the plane and went back home, with our batteries fully charged.

A few days have passed since our getaway and Hans-Peter is already back at work while Lieke is still enjoying a couple of more free days until she has to go back to work as well. Oh by the way, the hotel emailed us that they had forgotten the deposit and how we could solve it. Hopefully they can send us a check.

Lots of love

• 20 Oktober 2011 - 21:51

Ivo:

Hi mooie foto's zeg. Leuk dat als je lang in het buitenland bent je meer van de Nederlandse snack gaat genieten. Hier gaat alles zijn gangetje, volgende week herfstvakantie nu voorbereiden voor het volgende blok. Groet Ivo

• 22 Oktober 2011 - 11:21

Roy & Tessa:

Vanuit het steeds kouder wordende Nederland (nog iets boven de 10 graden) ziet dit er inderdaad erg vervelend voor jullie uit !!! ;)

• 22 Oktober 2011 - 11:24

Eva-Maria:

en jullie hebben het monster van Log Ness ook gezien zie ik! (foto 15 :) in dit geval van Ao Nang beach (flauw he!) En waren de bitterballen net zo lekker als in NL? Ziet er wel weer fantastisch uit zeg, ook dat zwembad echt paradijselijk! Hier schijnt de zon nu ook en het is koud. Nog niet veel uitgevoerd vandaag behalve Ivo ondersteunen bij zijn kater (die ongeveer net zo groot al hij zelf is :) xx