Vraag en antwoord - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre Hoog - WaarBenJij.nu Vraag en antwoord - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre Hoog - WaarBenJij.nu

Vraag en antwoord

Door: Lieke en Hans-Peter

Blijf op de hoogte en volg Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre

11 December 2010 | Singapore, Singapore

Lieve mensen,

hebben jullie het goede avondje overleefd? Leuke gedichten en cadeautjes gehad of niet gevierd? En nu langzamerhand al in de kerststemming aan het komen?

Voor onze volgende blog hebben we jullie hulp nodig, namelijk vragen waar wij antwoord op kunnen geven. Dit kunnnen vragen over Singapore zijn, maar ook over het werk, de cultuur, het eten, de mensen en onszelf.

Over twee weken (26 december) zullen we in ons blog antwoord geven op deze vragen. Dus kom maar op met die waslijst aan vragen!

Liefs van ons

• 11 December 2010 - 09:20

Pieter & Nathalie.:

Hi,

Wij hebben een zeer geslaagde Sinterklaas gehad.
    Er zijn leuke en originele surprises gemaakt met grappige gedichten.
    Nathalie kreeg als surprise een Pandora sieradendoos met wat leuke cadeaus.
    Pieter kreeg een tunnel met wat leuke cadeaus.

Daarna had Pieter nog pakjesavond met de vrienden. Even een hapje eten en gezellig naar het casino.

Nu maar langzaam voorbereiden richting Kerst.

Hebben jullie ook iets van Sinterklaas gevierd?

Liefs uit Tiel

• 12 December 2010 - 13:20

Ivo:

Yes we mogen vragen stellen. Nu wel die heb ik wel:

1. Wat merken jullie van de strenge overheidsregels in het openbare leven. Heb je het gevoel dat je eigenlijk op een paar dingen na alles kan doen of heb je het gevoel dat je heel erg moet oppassen om te voorkommen dat je een dikke boete moet betalen etc.
    2. Hoe is de omgang binnen organisaties met elkaar? Is er een sterke mate van hierachie, zoals je vaak hoort of is dat een vooroordeel? Wordt je gestimuleerd zelf na te denken of moet je doen wat de baas zegt om uit de problemen te blijven?

Groet Ivo

• 17 December 2010 - 21:47

Clara En Arie:

Vraag van Arie: Hebben ze in Singapore ook concertzalen met klassieke muziekuitvoeringen.
    Vraag van Clara: missen jullie daar in Singapore de seizoenen niet? (vandaag 17 dec het verkeer in het westen compleet ontwricht door de sneeuw, in de tuin is het een prachtig gezicht.
    Nog en vraag van Clara: missen jullie daar je familie en vrienden of hebben jullie genoeg compensatie?
    Zouden jullie daar permanent willen wonen.
    Misschien schieten ons nog een paar vragen tebinnen, die hoor je dan nog wel.

• 23 December 2010 - 12:28

Martijn:

vraag 1:: worden jullie niet intens verdrietig bij het idee van een oud en nieuw zonder die typisch hollandse oliebollen??
    vraag 2: hoeveel tegels liggen er in jullie woning op de vloer?
    vraag 3: hebben jullie wel eens momenten dat jullie allebei het liefst naar huis terug zouden willen gaan?

Hele fijne feestdagen gewenst! we missen jullie!

groeten uit glibberig apeldoorn