Advent tijd in Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre Hoog - WaarBenJij.nu Advent tijd in Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre Hoog - WaarBenJij.nu

Advent tijd in Singapore

Door: Lieke

Blijf op de hoogte en volg Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre

05 December 2010 | Singapore, Singapore

Hallo allemaal in het koude kikkerlandje,

hoe is het daar? Hier gaat alles goed, we kunnen ons maar moeilijk voorstellen dat het bij jullie vriest en sneeuwt! Zal wel erg koud zijn en het openbaar vervoer zal wel weer op zijn kop liggen ;)! Maar niet getreurd, bij ons heeft de monsoon zijn intrede gedaan. We hebben momenteel elke dag een echte tropische regenbui die varieert van 2 tot 6 uur per dag. En dan wordt het soms (voor onze begrippen dan ;)) ook wel een beetje koud hier.

De afgelopen twee weken is het wat rustiger geweest hier, ik was aan het genieten van mijn laatste vrije dagen, want jawel mijn dienstverband begon toch echt 1 december. De vrije tijd vulde ik door met Siri af te spreken en dan leuke dingen te gaan doen, zoals koffie drinken, zwemmen en lunchen met onze mannen. Ook hebben we ons volgend reisje geboekt! We gaan wederom naar Maleisie, maar dit keer naar Melakka en Kuala Lumpur. We gaan 27 december 's morgens vroeg met de bus naar Melakka, blijven daar 1 nacht en gaan de 28e met de bus naar Kuala Lumpur. Daar de stad en omgeving bekijken en dan gaan we de 31e terug naar Singapore om daar Oud en Nieuw te vieren!

Het weekend van 27 en 28 november moest ik zaterdagochtend eerst werken tot 13.00 uur. Daarna hadden Hans-Peter en ik afgesproken in de stad, want we gingen naar een filmfestival. Na eerst even geluncht te hebben en in een park bij Marina Bay wat gekletst te hebben, gingen we naar Old Parliament Lane en hadden we in het oude parlementsgebouw een zitplaatsje voor de film 'Waltzing with Bashir'. Een mooie, interessante documentaire in animatiestijl. Hierna naar huis gegaan, wat boodschapjes gedaan en lekker thuis gehangen.
Zondags wilde we naar Mac Ritchie reservoir, maar helaas gooide een tropische regenbui roet in het eten. We kwamen niet verder dan Orchard Road, waar we uiteindelijk wat hebben gedronken, wat in winkeltjes hebben geneusd en als die-hard 'toeristen' rond zijn gaan lopen in de buurt, waardoor we uiteindelijk uit kwamen bij Fort Canning Park. Erna huiswaarst gegaan, want er stond skypen met het thuisfront op het programma. Na even gezellig gezwaaid te hebben naar Linda en Dirk hebben we gekletst met de ouders van Hans-Peter en daarna nog met de ouders van Lieke.

In de afgelopen week even wezen shoppen om t-shirten aan te schaffen die voldeden aan het kledingvoorschrift (weinig decollete, geen buik/rug, geen blote schouders). Woensdag begonnen met werken. We zijn vooral bezig met klaslokalen inruimen, kijken wat we tekort komen, spullen knippen en lamineren en dat soort dingen. Een lekker rustig begin van mijn dienstverband en een goede manier om mijn collega's te leren kennen en bekend te worden met de benadering.
Hans-Peter was ondertussen druk bezig geweest met zijn werk, metingen gedaan, meetingen gehad, data geinterpreteerd en een onderzoeksvoorstel geschreven.

Dit weekend hebben we eigenlijk niet veel gedaan. Gister hadden we gepland om naar het museum te gaan, maar voordat we geluncht hadden was het twee uur, aangezien we 's morgens wat dingen moesten regelen. Het museum sloot om 6 uur, beetje jammer, maar volgende keer nog een poging. 's Avonds lekker bank gehangen en een rondje gelopen.
Vandaag hebben we een rustige ochtend gehad en hadden we om half 3 afgesproken met Siri, Daniel, Per-Erik en Miriam. We hadden een soort van Zweedse high tea. Het was erg gezellig, met typische Zweedse lekkernijen en drankjes. Per-Erik en Miriam gingen redelijk op tijd weg, aangezien ze nog moesten poetsen voor er visite kwam, maar wij zijn nog gebleven en hebben nog een lekker afhaaldineetje gedaan. Hierna zijn we lekker naar huis gelopen om nog even bank te hangen voordat we gestrekt gaan om met goede moed te beginnen aan een nieuwe week!

Liefs van ons!!

p.s. geen foto's dit keer, er waren geen leuke bij. Sorry!

• 05 December 2010 - 20:29

Ivo:

Regen hoort bij de tropen zoals kou bij de Noordzee hoort. Fijn dat je nu eindelijk aan de slag kunt. Gaan jullie nog Sklaas vieren. Wij hebben dat vandaag bij C&A gedaan. Was erg gezellig.

• 06 December 2010 - 08:41

Arie:

Nou, dat is nog eens wat anders dan Sinterklaas hier. Hier lag zaterdagmiddag een halve meter (opgewaaide sneeuw) maar die was zondagmorgen vanwege de dooi al weer grotendeels verdwenen. Dat hebben jullie toch echt allemaal moeten missen! Leuk jullie tripje naar Melakka en KL, daar willen we ook langs, dus we horen wel wat de interessante dingen zijn.Toedeloe,
    Arie

• 06 December 2010 - 16:06

Clara:

Bij jullie warme regen, hier koude sneeuw, heeeel veel!
    Maar ik kon toch vandaag weer op de fiets naar Oegstgeest en de fittness.
    Missen jullie het fietsen?
    Sint is weer op zee, nu de kerst, nee niet de kerstman.
    Overal lichtjes in het donker. Schittert schitterend.
    Hopenlijk beleef je veel plezier aan je werk!
    Liefs, ook voor pierewiet.