Z staat voor Zoo op Zondag! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre Hoog - WaarBenJij.nu Z staat voor Zoo op Zondag! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre Hoog - WaarBenJij.nu

Z staat voor Zoo op Zondag!

Door: Lieke

Blijf op de hoogte en volg Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre

01 Oktober 2010 | Singapore, Singapore

En toen was er alweer een week voorbij, waarin weer heel veel is gebeurd. Nou ja, vooral in het weekend dan. Dit weekend was F1 weekend, wat betekende dat Singapore op zijn kop zou staan. Helaas hebben we er weinig van meegekregen, want alle kaarten waren uitverkocht. Dus geen race, maar hopelijk volgend jaar wel. Zonder de F1 race hebben we ook een erg goed weekend gehad. Zaterdag zijn we naar Orchard Road gegaan om ff de scrapwinkel leeg te kopen, wat helaas niet gelukt is vanwege de hoge prijzen. Daarna Orchard Road opgelopen om de grootste bookstore van Zuid Oost Azie te bezoeken en hij is groot! Op het eerste gezicht lijkt hij klein, maar in alle hoeken loopt hij heel ver door. Daarna zijn we nog even naar Little India geweest. Vanaf het moment dat we de MRT uit waren was er een duidelijk verschil, de huizen hadden allemaal kleuren, overal geuren van verschillende kruiden, veel geluid om ons heen en veel toeristen. We hebben een rondje gelopen en kwamen uit bij de Sri Veeramakaliamman Tempel. Nadat we onze schoenen uit hadden gedaan, mochten we binnen kijken. We hebben helaas geen foto’s van de tempel. Het was heel weelderig ingericht met allerlei beelden om Kali te eren. Na een rondje door de tempel te hebben gelopen, zijn we weer gegaan. Nog even langs een winkeltje gelopen om een bloemenketting te kopen. Het was een witte met blauw/paarse ochideen eraan, erg mooi! Daarna zijn we naar huis gegaan en hebben we lekker op de bank gehangen. De bloemenketting opgehangen en het rook heerlijk in huis.
Zondag zijn we met een omweg uitgekomen bij de Singapore Zoo. De Lonely Planet vertelde dat we uit moesten stappen bij MRT Ang Mio Kio en dan de bus. Nou dat hebben we geweten, het heeft ons ongeveer anderhalfuur gekost om er te komen, maar eenmaal daar waren we dat snel vergeten. Wat een fantastisch mooi park is dat, met uitzonderlijk beesten! Als eerst kwamen we een paar hele kleine aapjes (cotton-top Tamarin) tegen en daarna liepen we tegen de witte tijgers aan. Eentje ervan zat heerlijk in het water te poedelen, dat was erg leuk om te zien. Daarna gingen we met de boot, omdat we dachten dat we dan wel wat konden zien, zonder dat het al te veel energie zou kosten. Helaas was dat verkeerd gedacht en zagen we behalve Upper Seletar Resevoir niks. Het resevoir was ook erg mooi, behoorlijk groot met dichte begroeiing aan wal. Toen we daar voeren leek het net alsof we op een grote rivier in de jungle waren aanbeland, allerlei inhammetjes waar je in kon. Eenmaal op het eindpunt aangekomen zijn we verder gegaan met het spotten van dieren, zoals spinnen, maki's, vlinders, slangen (hele grote, die ik toch wat minder kon waarderen), komodovaranen, beren, kangaroos, witte neushoorns, zebra’s, giraffes, stokstaartjes, nog meer apen en uiteindelijk kwamen we bij de olifanten uit. Daar wilde ik perse naar toe, want je kon een ritje op een olifant maken. Daar een kaartje gekocht en binnen de korste keren zat ik op zo’n reus. Niet alleen, maar met nog 3 andere (2 volwassenen en 1 babytje). Het was een kort ritje, maar wel erg gaaf. Ongelofelijk om op zo’n beest te zitten en de kracht te voelen! Jis, paardrijden is er echt niks bij!! Het korte ritje was gaaf en heeft me gesterkt in het idee om in Thailand een keer een korte trektocht op een olifant te maken (mits dit financieel kan EN de mensen daar de olifanten fatsoenlijk behandelen) door de jungle. Wie weet wat er dus komt in de toekomst ;)! Na het ritje zijn we naar huis gegaan, want we hadden het gehad na vijfeneenhalfuur rond te lopen. Dit keer hadden we de andere bus gepakt, wat ons 45 minuten scheelde. Thuis gekomen moe en voldaan op de bank gaan zitten en gaan zitten brainstormen waar we voor een weekendje weg naar toe willen. Ook de race maar even gekeken op tv. De skyline was eigenlijk nog het leukst ;)!

Maandag begon de normale week weer. Wat inhoudt dat Hans-Peter werkt en ik sport, zwem, poets, boodschappen doe en scrap. Dit verdeeld over alle dagen, hoewel ik het liefst alles elke dag zou doen, dan zit de dag vol, maar helaas is dat niet nodig ;)! Maandags verder niet zoveel gedaan. Op dinsdagavond, na een lekker middagje aan het zwembad te hebben gelegen, hebben we ’s avonds een begin gemaakt met het kijken van een nieuwe DVD serie die we gekocht hebben, namelijk Prisonbreak. Woensdag wezen sporten en warempel ontmoette ik iemand daar. Natuurlijk geen Singaporees, want die zijn nogal op zichzelf gericht, maar een oudere Amerikaanse dame. Het klikte goed en we hebben dan ook ruim een uur gekletst. Nummers en email uitgewisseld en wie weet ga ik over een week wel met haar (en haar zussen) op sightseeiing in Singapore ;)! Gister erg weinig gedaan, was erg moe en heb dan ook vooral op de bank gehangen. Vandaag in huis gerommeld en een weekendje weg geboekt! We gaan 5 tot 7 november naar Desaru, wat aan de Oostkust in Maleisie ligt. We gaan er met een boot naar toe en verblijven in een hotel aan het strand. Daar zijn nog ook genoeg dingen te doen, zoals naar een struisvogelfarrm gaan, een 280 miljoen jaar oude jungle bezoeken, snorkelen, eilandhoppen en fruitvliegjes zien oplichten ’s avonds. Drie dagen zijn bijna te kort ;).

Fijn weekend allemaal

• 01 Oktober 2010 - 06:49

Juut:

Hoi Lieke,

Ik vind het erg leuk om je verhalen te lezen elke week. Vandaag pas voor het eerst de energie om te reageren.
    Gisteren ben ik voor het eerst een hele dag naar school geweest en ik heb je ontzettend gemist. Ben weer behoorlijk zoekende.

Als je in Thailand op een olifant wilt gaan rijden dan moet je dat doen bij Jumbo Elephant Camp vlak bij Chiang Mai. Wij hebben daar twee dagen met de reuzen gespeeld en het was fantastisch. Niet in een mandje maar boven op de nek. Het heeft ons wel 3 dagen spierpijn gekost maar het was de moeite waard. Ik zal je wat foto´s sturen.Ik zal deze via je e-mail sturen zometeen.

Ik merk dat ik behoorlijk jaloers ben op jullie. Wat een mooie foto´s maak je elke week.
    Ook ben ik erg blij dat het jullie zo goed bevalt.

O ja, nog van harte gefeliciteerd met je nieuwe job.

Nou lieve Lieke, fijn weekend weer en ik blijf je volgen.

Dikke kus Juut

• 01 Oktober 2010 - 19:56

Clara:

Was weer leuk, jullie weekendjes erop uit in Singapore te volgen.En nu over een maandje: Maleisie. Kunnen wij ons voordeel meedoen als we jullie komen opzoeken!
    Alleen, die olifanten....
    dat weet ik nog niet hoor!
    Leuk hoor Lieke, je verhaal+foto,s

• 03 Oktober 2010 - 10:58

Jiska:

klinkt allemaal weer erg goed! foto's zijn ook echt weer mooi

olifant rijden, kan ik me voorstellen dat t heel anders is dan paardrijden ja! lijkt me ook echt ontzettend gaaf

lekker naar Maleisie, kom je allemaal Dennisjes tegen;)
    tot op skype, dikke kus

• 04 Oktober 2010 - 16:24

Antoinette:

aan het zien genieten jullie enorm.Het ziet er ook allemaal goed uit

• 06 Oktober 2010 - 06:38

Eva-Maria:

Ha! Ik vond little india heel leuk en lekker eten! Die tempel heb ik ook gezien, er was toen een viering gaande, dat was wel erg bijzonder! Heb er ook een mooie sjaal gekocht, die heb ik nog steeds :) Leuk dat jullie naar Maleisie gaan voor een weekend! Grappig om daar een weekendje weg te gaan! Net alsof je in Singapore woont :P Als je olifant gaat rijden; probeer ook maisvelden te ontwijken, dan worden ze gek! Vinden ze heerlijk en rennen zo de maisvelden in met jou op je rug..Wij gaan overmorgen naar Cees-Jan en Iwona in Edinburgh en daarna naar vrienden die in Treviso - Venetie wonen, lekker even weg! liefs, Eva-Maria

• 06 Oktober 2010 - 16:38

Karen:

Heej Lieke,
    wat schrijf je lekker beeldend, ik zie het zo voor me. Het blijft toch geweldig om zo, in alle rust, te wennen en proeven aan een land. Een toerist is er niks bij.
    En natuurlijk lekker dat je 1 december kunt beginnen met je baan. Hoewel ik het idee heb dat je je dagen ook zonder werken wel gevuld krijgt. Hahahah....

Nou, nog veel plezier, dank voor de mooie kaart enne....
    we houden contact.

Groetjes, ook aan Hans-Peter
    a.s MWD-er Karen :-))

• 07 Oktober 2010 - 11:40

Truus & Martin:

Hoi Lieke,

Bedankt voor je kaart!!!

Toevallig zijn wij laatst ook naar de dierentuin geweest. Niet in Singapore maar in Blijdorp Rotterdam!

Groetjes,
    Truus & Martin