Al een maand in Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre Hoog - WaarBenJij.nu Al een maand in Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre Hoog - WaarBenJij.nu

Al een maand in Singapore

Door: Lieke

Blijf op de hoogte en volg Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre

24 September 2010 | Singapore, Singapore

Ik ben er al een maand! Wow, de tijd vliegt echt. De maanden in Nederland leken niet voorbij te gaan en deze maand ging echt veel te snel voorbij! Ongelooflijk wat we allemaal al gezien hebben en dat we toch elke keer volop genieten van al het moois om ons heen. Een beetje apart is dan wel dat we daarvoor eerst naar een ander land moeten om dat weer in te zien, terwijl er ook zoveel moois is in Nederland maar dat beschouwen we geloof ik als normaal. Buiten al die leuke dingen en mooie momenten heb ik wel wat minpuntjes opgemerkt en die lijst is lang!!
- ik moet om de dag mijn benen scheren, omdat ik in een korte broek of rok loop ;)
- ik/wij (maar vooral ik) zijn een vreselijke bezienswaardigheid voor Indiers, we hebben ze dan ook omgedoopt tot vieze/starende Indiers!
Nou ja, na dit geklaag en gemopper maar even terug naar onze weekverhaaltje voor onze trouwe volgers:
Zoals ik de vorige keer al zei, zijn we donderdagavond naar Jurong Point geweest. We hebben wat gegeten op een van de vele foodcourts daar en zijn erna wat dingetjes (lees: DVD’s, springtouw en boodschappen) wezen kopen en foto’s af laten drukken. Erna naar huis, want dan kon Hans-Peter nog even springtouwen ;)!
Vrijdag was alweer de laatste werkdag van de week voor Hans-Peter en voor mij een dag met weinig activiteiten. Ik ben wezen sporten, heb even boodschappen gedaan en de afgedrukte foto’s opgehaald. ’s Avonds niet veel meer gedaan.
Zaterdag redelijk op tijd op, want we moesten onze laatste inentingen halen van de Hepatitis A en B. op naar het NTU om ze daar maar op te halen. Dit was natuurlijk een groot succes, eerst inschrijven, toen betalen om daarna niet al te zachtzinning een spuit in onze arm geramd te krijgen ;). Klaar is kees, oh nee Hans-Peter en Lieke, en we konden weer gaan. Meteen even gecheckt of we bij hun malariatabletten konden halen, dit was geen probleem. Dan moesten we gewoon even lan gs bij de dokter, oke prima. Weten we dat ook weer. Daarna weer even naar huis om te lunchen en spullen te pakken, want we gingen naar Jurong Birdpark. Met de bus ernaar toe, een 3-in-1 admissionkaart gekocht, want daarmee kunnen we ook in de Night Safari en Singapore Zoo, en door het hele park gelopen om onze ogen uit te kijken naar al die mooie vogels! Allerlei soorten vogels gezien, van paradijsvogels tot flamingo’s en van adelaars tot eenden en van toekans tot struisvogels en dan vanalles er tussenin. Buiten vogels hebben we meerdere keren een leguaan gezien, eenmaal liep die gewoon los en twee andere keren zaten ze in een vogelverblijf. In eerste instantie viel het ons een beetje tegen, want de vogels zaten in kleine kooien en hadden weinig vliegruimte, maar al gauw kwamen in hele grote vogelverblijven waar je doorheen kon lopen en de vogels dus alle ruimte hadden. We zijn bij Lory Loft geweest, wat een soort van bos is, waar vogels kunnen vliegen en wij erdoor heen kunnen lopen over touwbruggen en gewone bruggen met een aantal uitkijkposten. Daar stonden bakjes met eten voor de vogels en dan kwamen sommige uit je bakje eten. Dat was wel erg leuk. Daar ook nog een hele grote leguaan gezien, die lag heerlijk te luieren in de zon! In het Birdpark hebben ze ook de grootste man-made waterval, deze is 30 meter hoog, dat moesten we (nou ja, eigenlijk vooral ik ;)) natuurlijk ook even bekijken. Ook dat was erg mooi, daarna nog even naar verschillende uitkijkposten gelopen en nog een paar vreemde vogels zien rondlopen ;)! Daarna, op de weg naar de uitgang, nog even bij een vogelshow gekeken van adelaars, haviken en valken. Op een gegeven moment schrok Hans-Peter een beetje, want de adelaar werd aangekondigd en die zat zomaar direct achter hem. Hij vloog een aantal keer heen en waar, waarbij hij een aantal keer achter Hans-Peter uitkwam, dat was wel gaaf. Zo’n grote vogel zo dichtbij! We zijn geeindigd bij een meertje waar roze flamingo’s en papegaaien zaten. Daarna op naar de shop, om een knuffel te kopen, we hebben een kleine pelikaana gekocht en die heet Pele ;). Erna terug naar Jurong Point om boodschappen te doen en erna lekker thuis op de bank gehangen en prata’s (pannenkoeken met groente en vlees) gegeten. We wilde nog een filmpje kijken, maar helaas pakte de DVD-drive van Hans-Peter zijn computer de DVD niet, van de week maar weer proberen.
Zondag was ik al vroeg op en werd binnen 2 uur getrakteerd op wat muziek van buiten. Het klonk erg mooi, maar helaas kon ik niks zien. Ik heb wel een filmpje gemaakt, maar meer voor het geluid, dan voor iets zien, want dat lukte niet van 9 hoog , nou ja, ik was ook te lui om naar beneden te lopen ;)! Nadat we lekker ontbeten hadden in bed gingen we op weg naar de Japanse tuin en de bonsaituin. Bij binnenkomst lag in het water een water monitor lizard. Hij lag bij het bruggetje en als je niet goed keek leek het net een boomstam. Na ons even aan da beest te hebben vergaapt zijn we naar de bonsaituin gelopen, want die lag op de route naar de Japanse tuin. De bonsaituin was erg mooi, ze hadden heel veel bonsais die op verschillende manieren geknipt/gekweekt worden. Ook stonden er een paar in bloei en waren sommige al 150 jaar oud. Na de bonsaituin liepen we naar de Japanse tuin, daar was het heel erg rustig wat erg lekker was. Verder was er niet superveel te zien, heel veel lage struiken, een vijvertje, wat lelies, een paar bruggetjes en veel gras. Het kon ons niet echt boeien, wij zochten naar een minimalistisch ingerichte tuin waarbij alles weerspiegeld was. Dat konden we niet echt vinden, maar misschien is onze voorstelling bij een Japanse tuin ook niet correct. En misschien waren we al te verwend met de Chinese tuin. Na bij de MRT even wat gegeten te hebben liepen we door naar het zwembad en hebben de rest van de middag ons daar vermaakt. ’s Avonds wat eten gehaald bij Gek Poh en geskypt met het thuisfront.
Toen was het alweer maandag, wat betekende dat Hans-Peter weer moest gaan werken. Ik ben wezen sporten, heb gepoetst en gescrapt. ’s Avonds telefoon gehad van Etonhouse dat mijn contract klaar was en of ik die de volgende dag kon komen tekenen. Tuurlijk, dus om 4 uur een afspraak.
Dinsdag dan ook vroeg gaan sporten om erna nog ff lekker te gaan zwemmen. Toen nog ff thuis gegeten en daarna op weg gegaan naar Etonhouse. Daar mijn contract gelezen, waar goed en wat minder goed nieuws in stond. Wat details; ik werk 40 uur per week, ik krijg een verzekering via het werk (niet bijster geweldig, maar toch), het is een open contract (dus onbepaalde tijd), ik kom te werken op het Etonhouse International Research Pre-school, wat het precies is, kon Adeline mij niet vertellen. Het minder goede nieuws is dat ik pas 1 december begin, vanwege bouwvertraging. Beetje teleurgesteld was ik daardoor wel, maar ik voelde niet de behoefte om daardoor het af te laten ketsen.
Na het contract tekenen gauw terug naar huis, boodschappen gedaan en thuis gekookt. Samen met Hans-Peter het tekenen van het contract gevierd.
Hans-Peter moest vandaag en donderdag naar de andere universiteit (NUS) om daar samen met Maddy wat te meten. Wat inhield dat hij niet zeker wist hoe laat hij thuis zou zijn. Voor mij betekende woensdag weer een rustige dag, waarin ik ben wezen sporten, boodschappen heb gedaan en een beetje heb gepoetst. Toen ik trouwens van het sporten naar huis ging, regende het en niet zo’n beetje ook. Ik was natuurlijk de plu weer eens vergeten, dus het resultaat was dat ik zeiknat thuiskwam, maar ach wat maakt het uit? Helemaal niks, want het is nog steeds warm en ik moest er alleen maar hard lachen om mezelf zeiknat te zien in de spiegel! ’s Avonds bij de kopitiam (een foodcourt) in Jurong Point gegeten.
Donderdagochtend had ik een leuke situatie. Ik kan je vertellen dat ik een grote kakkerlak heb gespot (zo'n 5 cm)! En wel bij ons in de keuken. Ik liep de keuken binnen en zag dat beest. Ik ben achteruit weer de keuken uitgelopen en heb aan Hans-Peter gevraagd of hij dat beest toch aub zo snel mogelijk wilde opruimen. Gelukkig is Hans-Peter heel dapper en was de kakkerlak binnen de kortste keren gevlogen, waarna ik langzaam de schrik te boven kon komen ;)! apen, schildpadden, kaaimannen, slangen en leguanen doen me niks, fascineren me, maar de kakkerlak?! Nee, dat is toch echt teveel van het goede! 's Morgens had ik afgesproken met Jorien en Alana, omdat die een behoorlijke lange tijd tussen hun twee vluchten hadden zitten. Om half 10 stonden we op het MTR om eerst naar Orchard Road te gaan, zodat ze wat konden afkoelen na die verzengende hitte te hebben ervaren in Singapore. In een mall van Orchard Road ergens wat koffie gedronken, om daarna de straat af te gaan lopen. We zijn bijna bovenaan begonnen en we zagen dan ook alle dure merken langs komen, zoals Luis Vitton, Prada, Gucci, enz, enz. Af en toe een zijstraatje in om wat koloniale huisjes te bekijken. Daarna door gegaan naar Chinatown, daar zijn we naar Sri Mariamman Temple wezen kijken en hebben we door Chinatown gelopen. Leuke straatjes met allerlei leuke kraampjes! Erna wat gegeten en toen op weg naar mijn huis, zodat de dames even rustig konden zitten en konden douchen voordat ze weer verder moesten. Tegen 4 uur zijn ze weer gegaan, zodat ze rustig konden eten en op tijd bij het vliegtuig zouden zijn. Daarna geskypt met Jiska en Daniela wat supergezellig was. Ook nog thuis wat gesport, gerommeld en bank gehangen, aangezien Hans-Peter in Chinatown uit eten was met collega’s.
Vrijdag wezen sporten, erna gezwommen. Ook nog thuis gerommeld en boodschappen gedaan.
Dat was het weer! We vinden het nog altijd erg leuk om alle berichtjes en reacties te lezen, dank jullie wel voor het nemen van de moeite om iets achter te laten

  • 24 September 2010 - 19:22

    Arie:

    leuk zo'n avifauna in Singapore. Prachtige foto's , ook van de bonsai's en de tempeltjes, en van de boze Hans-Peter!

  • 24 September 2010 - 21:27

    Annemieke V:

    he lieke,
    het blijft altijd leuk om wat van jullie te lezen, wat een avonturen weer! ik vind het ook super dat je weer een baan hebt met kinderen! dat is vooral super voor de kinderen! groetjes annemieke-vd terwindtschool(ja ik werk er nog steeds! heb dylan vandaag even gesproken, hij is nu 13!!hij zei: he juffouw,ikke nu groot, lezen goed AVI 2(= groep 4)
    en rekenen ook goed B2 (is eind groep 3.) mooi dat hij zo'n positief zelfbeeld heeft, toch?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre

Blog over ons leven in Singapore

Actief sinds 18 Jan. 2010
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 51318

Voorgaande reizen:

11 Maart 2013 - 01 Januari 2020

Singapore, part 2

20 Juni 2010 - 01 Juli 2012

Singapore, part 1

Landen bezocht: