Het jaar van het Paard, take 5 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre Hoog - WaarBenJij.nu Het jaar van het Paard, take 5 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre Hoog - WaarBenJij.nu

Het jaar van het Paard, take 5

Door: Hans-Peter, Lieke, Ticho en Drevertje

Blijf op de hoogte en volg Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre

13 April 2014 | Singapore, Singapore

嗨 (Hai),

En daar zijn we weer ... we zullen weer ons verhaal vertellen en proberen niet teveel in herhaling vallen, gezien onze enorm spannende avonturen.

Op maandag (31 maart) zijn we begonnen met ons streven om Ticho van de speen af te halen. Vandaag was zijn eerste middagdutje zonder speen. Ticho gaf geen kick (nou ja, hij kletste even) en heeft prima geslapen. Op woensdag na, is dit zo gebleven. Die avond kwam Singtel aan de deur met Lieke’s telefoon, als je het nummer wilt, dan graag even laten weten. Ze heeft een mooie witte Samsung Mercury S3 (of zoiets). Op dinsdags hebben ze lekker thuis aangerommeld en gespeeld. Woensdag stond in het teken van boodschappen doen en skypen met het thuisfront. Donderdags zijn Lieke en Ticho wezen zwemmen in het grote zwembad, aangezien de playpool dicht was voor renovatie. Ook zijn ze die dag naar Wonderland geweest in Jurong East. Favoriet was daar toch wel de sproeiers. ’s Avonds kwam Hans-Peter thuis met een piepschuimen doos en plastic buisjes, nieuw speelgoed voor Ticho waar ie erg mee in zijn nopjes is! Lieke heeft nog even her-time gehad, ze is naar de kapper geweest en heeft een mani/pedi gedaan. Vrijdag was weer een rustige dag, waarbij Ticho en Lieke even naar Jurong Point zijn geweest en verder thuis hebben gerommeld. En dat allemaal terwijl Hans-Peter druk aan het werk was.
In het weekend hebben we niet veel gedaan. Lekker rustig aan en gerommeld in huis. Wel bezig geweest met het kamertje voor Drevertje. Ook zijn we nog naar Artfriend (artsupply store) geweest om spullen te halen om de kamers te decoreren. Natuurlijk hebben we ook weer gezellig geskyped met thuisfront! Ondanks het rustig aan doen en lekker rommelen was het weekend zo weer voorbij.

Op 7 april hebben Lieke en Ticho eerst boodschappen gedaan en’s middags zijn ze het zwembad ingedoken. Nog steeds in het grote zwembad, maar dat vind Ticho niet erg. Hij vind het drijven en watertrappelen helemaal fantastisch! De volgende dag zijn Lieke en Ticho naar Ikea geweest om wat meubels te halen voor Ticho en Drevertje. De rest van de dag zijn ze bezig geweest om deze in elkaar te zetten en de kamers anders in te richten. ’s Avonds heeft Hans-Peter nog de commode voor Drevertje in elkaar gezet, zodat in ieder geval alle meubels aanwezig zijn! Op woensdag 9 april hebben Lieke en Ticho een rustig dagje gehad. Ze hebben lekker binnen en buiten gespeeld en zijn alleen even naar JP geweest voor een boodschapje. Dat rustige dagje was nodig, omdat ze de volgende dag gingen lunchen met Lucy, een vriendin en oud-collega van Lieke. Ticho deed het geweldig goed en vermaakte het personeel uitstekend met zijn grappen en grollen. Op vrijdag hebben ze wat boodschapjes gedaan en thuis gerommeld, want het plan om het zwembad in te duiken viel in het water wegens een dreigende bui. Oplossing was een teiltje buiten op de galerij en maar lekker poedelen. De buren vonden het geweldig om te zien en Ticho was lekker afgekoeld. Hans-Peter was die dag iets later, want hij had een meeting gehad op Biopolis, bij Buona Vista. Zijn meeting was goed gegaan en dus kon ook hij lekker weekend vieren!
Gister hebben we het rustig aan gedaan, het was heerlijk koel (24 graden), maar we zijn toch lekker wezen zwemmen. De Playpool was weer open en Ticho ging dan ook uit zijn dak. Toch ook nog even in het grote bad geweest en papa laten zien hoe goed ie wel niet kon drijven en watertrappelen. Vandaag hebben we eigenlijk niks meer gedaan dan een kopje koffie gedronken op JP om erna lekker thuis te spelen en te rommelen. Ticho vermaakte zich uitstekend met zijn speelgoed. Lieke met canvasdoeken om te beschilderen en Hans-Peter met zijn Sudoku.

Nu, dat was het weer. Zoals we al zeiden willen we niet teveel in herhaling vallen. Hopelijk is dat gelukt. Hoe is het bij jullie?! Nog spannende dingen gebeurt die wij MOETEN weten?

Tot snel weer!
白天 (Bái tiān)

ps. We hebben onze blog weer beveiligd. Het wachtwoord is flubberblaasje (heeft HP bedacht, so blame him ;))!