De afgelopen 5 weken / The past 5 weeks - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre Hoog - WaarBenJij.nu De afgelopen 5 weken / The past 5 weeks - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre Hoog - WaarBenJij.nu

De afgelopen 5 weken / The past 5 weeks

Door: Hans-Peter en Lieke

Blijf op de hoogte en volg Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre

08 Oktober 2011 | Singapore, Singapore

Hallo allemaal,

Als eerst: Sorry, sorry en nog eens sorry!!
We realiseerde ons niet dat het al zo lang geleden was dat we wat op de website gezet hadden, maar gelukkig is daar een email van Waarbenjij.nu met de vraag of we misschien bovenop de K2 zaten of een onbewoond eilandje gevonden hadden. Maar nee, dat was niet het geval, we zijn gewoon erg druk geweest en de website is er daardoor bij ingeschoten.

We zullen nu ons best doen om jullie op de hoogte te stellen van ons wel en wee de afgelopen tijd. Na de laatste update van 29 augustus moesten we gewoon (nou ja gewoon, behoorlijk lange dagen) werken en waren we druk met opruimen, boodschappen doen en schoonmaken want Hans-Peter zijn ouders zouden voor een weekje langs komen! Op 3 september kwamen ze veilig aan en brachten we ze snel naar ons ‘nieuwe’ stulpje. Zaterdag 3 september moest Lieke eerst ’s morgens werken, maar kwamen Hans-Peter en zijn ouders naar het werk om kennis te maken met wat collega’s en ook een idee te krijgen hoe de werkplek van Lieke eruit ziet. Aangezien het al bijna 2 uur was, rommelde de maagjes een beetje en zijn we ergens wat gaan eten om erna thuis even bij te tanken. ’s Avonds zijn we voor het eten naar Holland Village gegaan en hebben we heerlijk authentiek Indisch gegeten. De volgende dag stond in het teken van relaxen, wat we dan ook zeker gedaan hebben. Bepakt met tassen gingen we naar het strand op Sentosa. Het was een prachtige mooie dag en we hebben ons goed vermaakt aan het strand en in het water.
Maandag (5 september) moest Lieke weer werken en was Hans-Peter nog vrij. Hans-Peter en zijn ouders zijn naar Hort Park geweest en hebben verschillende planten, bloemen, bomen en dieren bekeken. Erna een stuk van de trail Southern Ridges gelopen tot aan Clark Quay, waar ze beelden ter ere van het midsummerfestival zagen. Later ontmoetten ze Lieke om wat te drinken. Op dinsdag zijn Hans-Peter en zijn ouders bovenop Marina Bay Sands geweest waar ze genoten van het uitzicht. Daarna gingen ze naar Raffles Hotel om wat rond te lopen en te bekijken in het hotel. Toen zijn ze ook nog even bij Chijmes geweest, waar allemaal restaurantjes zitten. Daarna gingen ze naar Bugis, om Lieke op te halen en gingen we met zijn allen taart eten ter ere van Clara’s verjaardag. Op woensdag moesten we allebei gewoon werken en vermaakte Clara en Arie zichzelf door rond te lopen in Arab District. ’s Avonds zijn we weer bij Holland Village gaan eten, maar dit keer bij de Mexicaan, een all-time favorite voor Lieke. En toen was de laatste dag van het bezoek alweer aangebroken, ook deze dag hebben Clara en Arie zichzelf vermaakt. ’s Avonds hebben we een tandooriplatter van de PrataWalla gegeten en erna gedag gezegd. Raar eigenlijk, na een week vol met gezelligheid en drukte waren we weer met zijn tweeen. Clara en Arie, we vonden het ontzettend leuk om jullie weer te zien en hebben het heel gezellig gehad!

Op 10 september hadden we besloten om ons te vereenzelvigen met de Singaporezen en een van hun favoriete bezigheden, namelijk shoppen. Lieke had nieuwe kleren nodig, aangezien ze hier hard slijten. We gingen hiervoor naar Jurong Point en zijn best goed geslaagd. ’s Avonds hebben we lekker bank gehangen. Zondags hebben we niet zoveel gedaan, vooral gerelaxt en energie opgedaan voor een nieuwe werkweek.

Het weekend van 17 september bestond eerst uit slapen, veel slapen. Lieke sliep zo’n 10 uur en Hans-Peter wel 12, zouden we het druk gehad hebben de afgelopen tijd? Verder zaterdag wat boodschapjes gedaan en gerommeld in huis. ’s Avonds uit eten geweest bij een restaurantje aan de andere kant van het kanaal. Het eten was lekker en de ambiance gezellig. Zondag zijn we naar het ArtScience museum geweest en hebben we een expositie over werk van Vincent van Gogh bekeken. Dit was erg indrukwekkend, want er stonden levensgrote beeldschermen met daarop werken geprojecteerd. Op sommige schermen werd er ingezoomd op bepaalde delen van zijn werk en op andere schermen zag het werk in zijn geheel. Daarna zijn we naar een expositie van Dali geweest, ook dit was erg indrukwekkend. Wat heeft die man veel gedaan en gemaakt zeg! Tekeningen, schilderijen, kunstwerken en zelfs meubels. Heel apart om zijn ideeen en werk te zien.

De week erop stond in het teken van werken, totdat het vrijdag 23 september was. We gingen naar de training van de Formule 1. Hoe vet was dat zeg! We konden vrij rondlopen in zone 4, dit is de zone waar de meeste optredens plaats vinden. We zochten een mooi plekje, maar die waren al snel vergeven, aangezien we eerst wat hadden gegeten. Uiteindelijk een plekje gevonden bovenop een hekwerk, waardoor we de auto’s goed konden zien als ze de bocht uitkwamen. En toen begon het, wat een herrie! Je hoorde de auto’s al van ver aankomen en als ze uit te bocht kwamen en weer gas gaven voelde je het gewoon trillen. Tijdens de eerste training was er eentje die bijna rechtdoor reed in de bocht waar wij stonden. Toch apart om te zien. Na de eerste training zijn we een rondje gaan lopen en hebben we een tijdje gezeten met uitzicht op de felverlichte skyline! Ondertussen hoorde we nog altijd auto’s racen, alleen waren deze voor JK Racing Asia Series. Het lawaai was ook minder als bij de F1’s. We twijfelde of zouden blijven voor de tweede training, maar aangezien we allebei erg moe waren, besloten we toch maar naar huis te gaan. Scheelde ook nogal in de drukte en schijnbaar ook in reistijd, aangezien later op de avond er een defecte MRT trein stond bij Cityhall, al met al dus geen slecht besluit. Hoewel er tijdens de tweede training ook een crash is geweest, had misschien wel leuk geweest om mee te krijgen, maar helaas.
De volgende dag, zaterdag dus, stond in het teken van het boeken van een korte vakantie vn 13 oktober tot 16 oktober. We besloten om naar Thailand te gaan, maar twijfelde nog tussen Krabi en Koh Phi Phi. Na wat onderzoek op internet bleek dat we in het laagseizoen (en regenseizoen) zouden gaan, dus dat de ferry’s naar Koh Phi Phi maar 2x per dag gingen en de laatste op het moment dat wij landen met het vliegtuig. Krabi werd het dus, maar dat schijnt erg mooi te zijn. Nu maar hopen dat het niet de hele tijd regent en ach, als dat wel zo is vermaken we ons ook wel met een boek en spelletjes! De rest van de dag weer aangerommeld en ergens wat wezen drinken met zijn tweetjes. ’s Avonds zijn we uit eten geweest met Mirjam, Per-Erik en David bij een erg leuk restaurant in Redhill. Een geslaagde avond met erg lekker eten!
Zondag hadden we besloten om wat actiefs te gaan doen, dus stapten uit bij Redhill en zijn naar Clark Quay gelopen, wat zo’n 3.6 km is. Na het lopen in de brandende zon verwende we onszelf met wat drankjes in een restaurantje om erna heerlijk te gaan eten bij een Italiaan. Ondertussen werd het drukker en drukker in de stad, aangezien de race bijna zou beginnen. Wij besloten gauw naar huis te gaan om het daar te kijken. Grappig om op tv te zien wat wij twee dagen eerder zelf hebben mogen ervaren. Heel bijzonder!

Het afgelopen weekend stond in het teken van avondjes uit met vrienden. Lieke ging uit met Yi Chi en Mirjam en belanden in een leuke rooftofbar (gelukkig maar 3 hoog dit maal) met uitzicht op Raffles Hotel en Marina Bay Sands Hotel. Erna ook nog even naar Chijmes geweest om daar een lekkere brownie te eten en nog wat te drinken, voordat ze rond half 1 thuis kwam. Hans-Peter had ondertussen afgesproken met Maddy en zijn wezen bieren in een van de foodcourts rond Clementi Mall. De volgende dag waren we dan ook allebei een beetje brak en besloten het rustig aan te doen. We gingen naar de Japanse Garden en vonden een mooi en rustig plekje. Toen we net zaten bleek dat er een aap in de boom zat, waar we een tijdje naar hebben zitten kijken. Hij zat heel rustig in de boom wat blaadjes te eten en liep af en toe heen en weer. Uiteindelijk besloot hij een ander plekje te zoeken en gingen wij verder met relaxen. Hans-Peter aan het lezen en Lieke Harry Potter aan het kijken op de Ipad. Wat is het leven toch zwaar dachten wij toen. Thuis nog even geskypt met de ouders en broertje van Lieke. Yuri, we zouden het echt ontzettend leuk vinden als je komt in februari! Geldt trouwens voor iedereen, iedereen is welkom hier!

Toen brak voor Lieke de laatste werkweek aan voor haar vakantie. Een drukke week met picknick op het werk en veel chaotische momenten vanwege gedragsproblemen bij een van de kinderen. Lieke’s collega was daar ernstig de dupe van en had het helemaal gehad. Verder elke dag meetings gehad, leek wel alsof alles in de laatste week gepland moest worden. Hans-Peter had het ook druk, 3 dagen op de NTU en 2 dagen op IMRE en dan ook nog yoga! Het werd tijd voor weekend, wat het gelukkig nu is.

Dat was wel zo’n beetje wat er gebeurd is de afgelopen weken in Singapore. Nu is het jullie beurt, hoe is het in Nederland geweest? We lazen dat het erg mooi weer was, hebben jullie ervan genoten? En zijn er nog spannende dingen gebeurd, we vinden het leuk om ook jullie verhalen te horen!

Nou tot snel weer, nou ja in ieder geval sneller dan de afgelopen keer!!

Liefs vanuit Singapore
Ps.de foto’s van onze vakantie in Vietnam en Cambodja staan op Lieke’s facebook. Dit is de link, hopelijk doen ze het:
- Vietnam:https://www.facebook.com/media/set/?set=a.205002639557496.51981.100001432843222&type=3
- Cambodja: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.205033152887778.51987.100001432843222&type=3

-------------------------------------
Hello everyone,

First things first, sorry, sorry and again sorry!
We didn’t realize that it was so long ago that we update the website, but luckily there was an email from the website asking if we might be sitting on top of the K2, or if we found a deserted island. But no, that wasn’t the case, we're just very busy and the website got forgotten a little bit.

We now will do our best to share our happenings from the past 5 weeks. After the last update of August 29 we were busy with work and cleaning, shopping and cleaning because Hans-Peter's parents would come along for a week! On September 2nd they arrived safely and quickly brought us to our 'new' place. Saturday, September 3rd Lieke had to work in the morning, but Hans-Peter and his parents came to pick her up. They met some colleagues and had a look around the school. Since it was nearly two o’clock, the stomachs rumbled a bit and we had to find a place to eat. After lunch we went home and relaxed a little. In the evening we went to Holland Village and we had a delicious authentic Indian dinner. The next day was devoted to relaxation, which we certainly did. Packed with bags we went to the beach on Sentosa. It was a beautiful day and we had a great time at the beach and in the water.
Monday (Sept. 5) Lieke had to go back to work and Hans-Peter was still off. Hans-Peter and his parents visited Hort Park and had a look at several plants, flowers, trees and animals. After walking a part of the Southern Ridges trail they walked on towards Clark Quay, where there were statues to celebrate the Midsummer festival. Later they sat for drinks and met with Lieke. On Tuesday, Hans-Peter and his parents went on top of Marina Bay Sands, where they enjoyed the view. Then they went to Raffles Hotel to walk around and had a look at the hotel. They also stopped at Chijmes been, where all restaurants are. Then they went to Bugis to Lieke and went to pick up we all eat cake in honor of Clara's birthday. On Wednesday we both had to work and Clara and Arie had to enjoy themselves, they went to explore the Arab District. In the evening we went to Holland Village for dinner, but this time we went to a Mexican, an all-time favorite of Lieke. Thursday was already the last day of the visit. Clara and Arie had to enjoy themselves again during the day. In the evening Hans-Peter brought a platter of tandoori from the PrataWalla. After dinner we said goodbye and we’re with the two of us again. Which feels a bit strange after a week filled with lots of fun. Clara and Arie, it was really nice to see you again and we enjoyed the time we spend together!

On September 10 we decided to identify ourselves with the Singaporeans and one of their favorite things, namely shopping. Lieke had to have new clothes, as they wear out fast here. We went to Jurong Point and this was quite successful. In the evening we sat on the couch and didn’t do much. Sunday we didn’t do much either, just relaxing and gaining energy.

The first day of the following weekend (Sept. 17) consisted of sleeping, sleeping a lot. Lieke slept about 10 hours and Hans-Peter about 12, would that show that we’ve been busy lately? The rest of the day we ran some errands and tidied the house. In the evening we decided to go for dinner at a restaurant on the other side of the canal. The food was delicious and the atmosphere cozy. Sunday we went to the ArtScience museum and we saw an exhibition about work made by Vincent van Gogh. This was very impressive because there were big screens were his work was projected on. Some screens showed zoomed in parts of his work on other screens showed the complete work. After this exhibition we went to an exhibition from Dali, which was also very impressive. This man has been so busy during his life and made so much different things, like drawings, paintings, artworks and even furniture. It was intriguing to see his work and ideas.

The next week was dominated by work, until it was Friday, September 23. We went to the training of Formula 1. How cool was that! We could roam freely in zone 4, this is the area where most performances take place. We wanted to get ourselves a nice place, but they were quickly gone, because we eat something before hunting for a place. Finally we found a place on top of a fence, so we could see the cars right when they came out of the corner. And then it started!! Wow, what a noise! You could hear the cars coming from far away. You could even feel your body shaking when they came out of the turn and pulling up again. During the first training session, one of the cars almost drove straight into the corner where we stood. It was weird to see that happening, while normally we only see it on tv. After the first training session we went to walk around for a while and we sat overlooking the brightly lit skyline! Meanwhile we still heard cars racing; these were the ones for JK Racing Series Asia. The noise was less than the F1s. We weren’t sure if we should stay for the 2nd practice, because we were both really tired. After thinking it over we decided to go home. This turned out to be a good decision, because later in the evening there was a lot of delay due to defective train. The only thing that was a pity, was that there was a crash during the second practice. It would have been fun seeing that happening.
The next day, Saturday, was all about booking a short getaway from October 13 October 16. We decided to go to Thailand, but still hesitated between Krabi and Koh Phi Phi. After we’ve done some research, Internet showed us that it was low season (and rainy season) when we would arrive. Because it is low season the ferry to Koh Phi Phi only goes twice a day and the last one just at the time that we would land with the airplane. So Krabi it turned out to be, but it supposed to be very beautiful. Let's hope it rains all the time and oh, if it does we enjoy is also a book and games! The rest of the day we didn’t do much, besides going for a drink somewhere. In the evening we had dinner with Miriam, Per-Erik, David with a very nice restaurant in Redhill. A very successful evening with good food!
Sunday we decided to do something active, so we got off at Redhill station and walked to Clark Quay, which is about 3.6 km. After walking under the blazing sun we decided to spoil ourselves with some cold drinks in a restaurant. Afterwards we had a really nice dinner at an Italian. Meanwhile it became busier and busier in the city, as the race was about to start. We quickly decided to go home to be able to watch it there. It was funny to see on TV what we experienced two days before!

The past weekend was dominated by nights out with friends. Lieke was out with Yi Chi and Miriam and ended up in a nice rooftop bar (fortunately only three high this time) overlooking Raffles Hotel and Marina Bay Sands. Afterwards we also went to Chijmes and had a nice brownie to eat and drink before they went home around 0:30. Hans-Peter, meanwhile, had agreed to meet with Maddy. They went to one of the food courts around Clementi Mall. The next day, we both didn’t feel very energetic, so we’ve decided to take it easy. We went to the Japanese Garden and found a nice, quiet area. When we sat down for a little we spotted a monkey sitting in the tree. He was enjoying himself and didn’t seem to be disturbed by our presence so we watched him for a while. He sat quietly in the tree and ate some leaves and occasionally went back and forth between trees. Eventually he decided to find another place and we continued to relax. Hans-Peter was reading and Lieke was watching Harry Potter on the Ipad. Life is hard, don’t you think ;)?! At home we skyped with Lieke’s parents and her brother. Yuri, we would really like it if you are able to come in February! Which goes for everyone, everyone is welcome here!

Then, at last, came the final week for Lieke before her holiday started. A busy week because there was a picnic at work as well as chaotic moments due to behavior problems with one of the children. Lieke's colleague suffered from that and had just enough, time for a meeting with parents. Hans-Peter was also busy, three days at the NTU and 2 days at IMRE and then he also did Yoga! Finally there was the weekend, which we are going to enjoy!

This was pretty much what we did the last couple of weeks in Singapore. Now it's your turn to share. How is life in the Netherlands or wherever? We read that the weather was very nice, have you enjoyed the good weather? And are there exciting things happening, we like to hear your stories too!
Bye for now, we hope to update the sooner than the last time!

Love from Singapore
Ps. the pictures from our holiday to Vietnam and Cambodia are on Lieke’s face book page, this is the link, hopefully it works:
- Cambodia: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.205033152887778.51987.100001432843222&type=3

• 08 Oktober 2011 - 07:39

Eva-Maria:

Hallo!! ik dacht ook al laatst ik heb jullie lang niet gesproken! Nodig eens wat van me laten horen :) maar jullie zijn me voor. Leuk om te lezen wat jullie de afgelopen 5 weken gedaan hebben! En die vakantie in het vooruitzicht lijkt me ook heerlijk. Ko Phi Phi vond ik wel mooi ook. Op Krabi is een vriendin geweest, ze vond het erg leuk daar. Wij zijn ook wel druk geweest met allerlei vrienden bezoeken of ze kwamen bij ons. Met werken ook :) en in de zon liggen met het mooie weer eind september :) Nu is het jammergenoeg weer voorbij met het mooie weer..Ivo is vandaag een vriend helpen verhuizen (dat is de tweede verhuizing van vrienden in twee weken tijd..) Ik ga zo met een vriendin naar Maastricht! Das een betere weekendbesteding he ;)
    Nou na jullie vakantie gaan we wel even skypen - even jullie gezichten weer eens zien! xx

• 08 Oktober 2011 - 15:24

Roy & Tessa:

Hallo Lieke en HP,

Leuk verslag weer!
    Wel balen voor jullie dat er geen boot te regelen is naar Koh Phi Phi.
    Krabi is zeker ook heel leuk, maar Koh Phi Phi is zeer fraai. Probeer anders vanaf Krabi een bootje te regelen naar Koh Phi Phi of Maya Bay (van de film the beach).

F1 verslag was ook leuk. Maar weten jullie wel welke coureurs jullie op de foto hebben gezet??
    Was graag in jullie plaats naar de 2e training gegaan !!! De race was overigens wel de moeite waard op TV, niet?

Geniet ervan daar in het verre oosten.
    Hier intussen een stuk kouder en regenachtig. Het is herfstachtig binnen blijf weer terwijl we vorig weekend nog aan het BBQ'en waren.

Groeten,

Roy & Tes

• 09 Oktober 2011 - 13:02

Ivo:

Formule 1 in het echt is denk ik wel tof. Hier gaat het trouwens goed. Zie net dat E-M ook wat geplaatst heeft, dus ja heb weinig nieuws toe te voegen. Leuk om weer eens te skypen.

Groet Ivo

• 10 Oktober 2011 - 07:34

Clara:

Leuk verslag van de afgelopen weken.
    En voor ons veel heel herkenbaar nu, na 2x bij jullie geweest te zijn. Vooral ook dat gezellig eten, in al die speciale restaurantjes. En Dali en van Gogh hadden we ook nog even moeten bekijken... maar ja.
    Maar, jullie in levende lijve weer gezien te hebben, ja dat was het mooiste.

• 10 Oktober 2011 - 19:01

Dirk:

Hallo jongelui jullie hebben weer een mooi verslag gemaakt en weer een hoop gedaan.
    Begin er nu toch erg naar uit te kijken om met de kerst naar jullie toe te komen en het dan ook in het echt te zien.
    Gaan eerst nog weekje naar de moezel lekker genieten samen,daarna met de boys naar voorloper van parijs dakar kijen in valkenswaard,daarna kom het steeds dichterbij,
    Tot gauw Dirk

• 18 Oktober 2011 - 19:34

Cees-Jan:

Sorry, beetje laat maar toch heel leuk weer eens even 'bij te lezen'. Leuke foto's ook, jullie zaten er echt boven op, de formule 1. Nog steeds warm daar dus, nou hier is het kwik inmiddels tot 5 graden gedaald. Brr. Jullie zijn dus net in Thailand geweest, ik hoor wel hoe het was! Groetjes Cees-Jan & Iwona