Gezellig op stap ... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre Hoog - WaarBenJij.nu Gezellig op stap ... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre Hoog - WaarBenJij.nu

Gezellig op stap ...

Door: Hans-Peter en Lieke

Blijf op de hoogte en volg Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre

13 Maart 2011 | Singapore, Singapore

Dag trouwe bloglezers,

Om jullie dit keer niet al te lang te laten wachten hebben we maar besloten om vandaag weer een verhaaltje online te zetten. Dit keer met onze avonturen sinds onze logees zijn vertrokken.

Terwijl Clara en Arie van hun laatste vakantiedagen in Bali aan het genieten waren, begon voor ons het gewone leven weer. Weer dag in, dag uit werken en ’s avonds en in de weekenden proberen om leuke dingen te doen.
Wat meteen het weekend van 12 februari lukte. We gingen namelijk naar de Southern Ridges om een stuk van een trail te lopen. We begonnen bij de Henderson Waves Bridge, die zoals de naam al enigzins doet vermoeden, in de vorm van een golf is. Daarnaast is de brug zo’n 36 meter hoog. Daar aangekomen gingen we vol goede moed erover heen, totdat Lieke na een paar meter zag dat ze er doorheen kon kijken. Dit vond ze niet echt geweldig, dus besloot ze te gaan wachten, terwijl Hans-Peter ging kijken naar het uitzicht en de constructie. Terwijl Lieke op zichzelf aan het foeteren was, genoot Hans-Peter volop van het mooie uitzicht. En dan vooral van het uitzicht richting de zee. Toen Hans-Peter terug was, besloot Lieke het nogmaals te proberen en nu heeft ze ongeveer een kwart van de brug gelopen, voordat het genoeg was. Toen met rasse schreden terug naar het stuk waar ze vaste grond onder haar voeten had. Na even bijgekomen te zijn, gingen we verder met de trail richting Mount Faber Park en daarna door naar Vivo City. Onderweg leuke uitzichten gezien en nog even een katje wat water gegeven. Eenmaal bij Vivocity aangekomen was het tijd om zelf bij te komen en hebben we een lekkere fruitjuice op. De dag erna hebben we grotendeels gespendeerd bij het zwembad. Voor het eerst in lange tijd was het ‘lekker’ (voor ons dan, voor jullie heet ;)) en dus was het zwembad de perfecte plek. Zeker omdat we ook afgesproken hadden met Siri en Daniel. We hebben dan ook lekker gezwommen en gekletst.

Het weekend erop (19/20 februari) hadden we zaterdags afgesproken met Siri en Daniel om naar het zwembad te gaan. Wederom een mooie dag, bijna blauwe lucht met een lekker windje, om aan het zwembad te zitten. Ook nu weer heerlijk gezwommen en gekletst. Erna hadden we afgesproken om bij ze te komen eten, dus in de tussentijd even wat boodschappen gedaan en erna eten gehaald. Na het eten naar huis gegaan en ons zelf maar even goed ingesmeerd met aftersun, want we waren behoorlijk verbrand. Het mooie weer was een beetje te veel voor onze huidjes! Op zondag hebben we niet zoveel gedaan, behalve wat rond gelopen op Jurong Point, wat koffie gedronken en thuis wat aangerommeld.

Het weekend van de 26e hadden we het zaterdags hadd rustig aan gedaan en waren we richting Orchard gegaan en daar rondgestruind in Plaza Singapura. Zondags hadden we gepland om naar de Singapore Zoo te gaan, maar omdat Lieke zich niet zo lekker voelde, maar besloten om thuis te blijven en rustig aan te doen. Uiteindelijk bleek een uurtje slaap voldoende om Lieke beter te laten voelen en gingen we naar Lakeside, waar we onder het genot van wat te drinken en een boekje de rest van de middag gezeten hebben. 's Avonds hebben we geskypt met de ouders van Lieke, die groot nieuws hadden. Hoogstwaarschijnlijk komen ze van 26 deember tot 7 januari naar Singapore! In die periode gaan we dan ook nog een tropje doen naar Thailand, dus Lieke is volop aan het researchen op Internet.

Het weekend daarop was een zeer relaxt weekend, waarin we niet zo heel veel hebben gedaan. Op zaterdag zijn we eerst met zijn allen gaan lunchen (Siri, Daniel, Tobias en Yi Chi) en erna wezen zwemmen. Het was wat minder zonnig, wat gunstig was voor de huid. ’s Avonds hebben we geskypt met Arie. De dag erna zijn we weer naar Lakeside geweest en hebben onze middag daar doorgebracht. Deze avond skypten we met de ouders van Lieke, aangezien die net een feestje ter ere van Yvonne’s 50e verjaardag achter de rug hadden. Doordat we zo’n relaxt weekend hadden, konden we behoorlijk opgeladen beginnen aan een nieuwe week.

Vrijdags veel smsjes, krabbels en berichtjes gehad met allemaal de vraag of het goed ging met ons. Dit allemaal naar aanleiding van de zware aardbeving in Japan en de tsunami die de Pacific Ocean over ging. Gelukkig hebben we helemaal nergens geen last van gehad. Wel heel leif dat jullie zo aan ons denken!

Dit weekend hebben we daarentegen een beel actief weekend gehad. We hadden afgesproken met Siri en Daniel om een trail te lopen die zou beginnen in de buurt van Ikea en dan naar de Henderson Waves Bridge (is ongeveer 5 kilometer). Zo gezegd, zo gedaan. We begonnen met lunch in de Ikea, waar we Per-Erik en Miriam tegen kwamen met een nieuwe aanwinst, namelijk een jongetje genaamd Lief, wat je uitspreekt als Leef. Miriam is vorige week zondag bevallen en hadden wat spulletjes nodig, vandaar dat ze bij de Ikea waren. Met zijn allen geluncht en gekletst, waarna onze wegen weer scheiden. Wij begonnen aan onze wandeltocht en kwamen uit bij de Alexandria Bridge. Deze brug is in de vorm van een blad ontworpen en ziet er erg mooi uit. Van daar gingen we de Tree Top Walk doen, wat een wandelpad is over een stalen waar je aan alle kanten doorheen kon kijken. Ook dit vond Lieke weer erg leuk natuurlijk, maar afleiding hielp bleek al snel. Nadat ze de kinderwagen met Rut kon duwen, kon ze ook genieten van de omgeving en heeft ze het hele stuk kunnen lopen. Na wat oponthoud vanwege een klein buitje, gingen we verder. We liepen naar de Henderson Waves Bridge en benaderden deze van de andere kant. Hierdoor liep je naar beneden en kon je de overkant zien, dit maakte het voor Lieke een stuk makkelijker, waardoor ze ook deze brug heeft overwonnen (met een beetje hulp van de kinderwagen). Toen was het al redelijk laat en gingen we terug naar huis. Op zondag zijn we naar Changi Village geweest en hebben daar de Changi Prison Chapel & Museum bezocht. Dit is een museum met een expositie over de bezetting van Singapore in WWII door de Japanners. Een behoorlijk indrukwekkende expositie. Hierna naar het strand gegaan en daar een tijdje gezeten en genoten van het weer, de omgeving en het feit dat we dit samen ervaren. Vrij snel hierna gingen we naar huis, want het was nog een flinke weg terug en het werd al laat. Het weekend hebben we thuis op de bank afgesloten met het boeken van een tripje in de eerste week van April. We gaan 6 april naar Bintan (Indonesie) en komen de 9e weer terug.

Volgens mij zijn jullie wel weer op de hoogte van onze gebeurtenissen hier. We zullen proberen het weer wat structureler bij te houden, zodat het niet al te lange verhalen worden!

Nog een fijne zondag voor jullie en alvast een hele goede week gewenst!
Tot snel

• 13 Maart 2011 - 15:45

Clara:

i.v.m. een trip naar Lissabon met Eva-Maria heb ik de laatste 2 verslagen nu gelezen.
    Genoten van "ons verblijf,reisverslag"van H-P. Heb alles weer opnieuw beleeft.
    En leuk dat Liekes ouders komen. Om heel erg naar uit te kijken, Lieke!
    En een tripje samen, heerlijk. Extra bijzonder, om nu jullie wederwaardigheden te lezen.

• 13 Maart 2011 - 16:52

Cees-Jan:

Kunnen jullie misschien wat minder over naar het zwembad gaan schrijven? We worden hier wel erg jaloers namelijk. Er is gister weer een flink pak sneeuw gevallen, wat de net uitkomende krokusjes niet zo leuk vonden. Verder wel leuk van jullie te horen natuurlijk en gezellig dat er meer bezoek in aantocht is!

• 13 Maart 2011 - 21:24

Roy & Tessa:

Hé Lieke en HP,

Goed te horen dat jullie je nog altijd prima vermaken daar in het Aziatische !!!
    Benieuwd naar de verhalen vanuit jullie trip naar Indonesië.
    Vliegen jullie met Air Asia ???

• 14 Maart 2011 - 20:54

Eva-Maria:

Leuk van die weekendtripjes naar Indonesie en Thailand :P net of je even naar Parijs of Barcelona gaat! Jullie natuurlijk gegunt! En die zwembadverhalen komen we natuurlijk live nabeleven he! Heel leuk ook voor je Lieke dat je ouders komen met kerst! Super kerstcadeau lijkt me!
    Lissabon was ook erg leuk. Hele mooie stad, veel gezien, ons helemaal suf gelopen (en gegeten :) en er weer afgelopen met die zeven heuvels waar Lissabon op gebouwd is!) en een fijn hotel midden in het centrum en géén carnaval!! Waarmee Ivo zich natuurlijk wel vermaakt heeft.

x, Eva-Maria

• 15 Maart 2011 - 08:01

Ivo:

Grappig dat ze de bruggen in een vorm maken en vervolgens maar ook een naam geven die past bij de vorm.

• 21 Maart 2011 - 18:44

JP:

Leuke dingen doen jullie! Hier begint het ook lekker weer te worden. Vandaag bijna 12 graden met een lekker zonnetje, fijn Hollands lenteweer. Hebben ze in Singapore ook lammetjes (niet gebraden)?