Jippie, de winter is voorbij ;)!!! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre Hoog - WaarBenJij.nu Jippie, de winter is voorbij ;)!!! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre Hoog - WaarBenJij.nu

Jippie, de winter is voorbij ;)!!!

Door: Hans-Peter en Lieke

Blijf op de hoogte en volg Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre

28 Maart 2011 | Singapore, Singapore

Lieve mensen

Nu toch sneller een update dan de vorige keer, dat verdient toch wel een applausje of een bloemetje?
Hoe is het in Nederland? We begrepen dat het langzaam beter weer wordt en jullie kunnen genieten van een zonnetje. Lekker hoor! Geniet ervan, het is zo weer voorbij ;)!

Wij zitten ondertussen nog altijd in Singapore (goh, verrassing ;)) en ondervinden weinig gevolgen van de nucleaire problemen in Japan. Er geldt wel een invoerverbod voor produkten vanuit Japan, maar dat is alles tot op heden.

Na ons vorige blog hebben we weer wat leuke dingen te vertellen. Zo zijn we het weekend van 19-20 maart naar verschillende delen van de stad geweest. Nadat Lieke klaar was met werken, vanwege een open dag (ja, alweer) zijn we naar het Merlion Hotel geweest. Dat is een tijdelijk
hotel die gebouwd is om de Merlion. Dit is het enige moment in het jaar dat je oog in oog met het symbool van Singapore kan staan. Nadat Lieke dat van binnen had bekeken, aangezien
Hans-Peter geen zin meer had, zijn we doorgegaan naar Orchard Road om daar Siri en Daniel te ontmoeten en naar een van de malls te gaan, voordat we doorgingen naar Little India om daar te gaan eten bij het restaurant Banana Leaf. Hier kwamen Tobias en Yi Chi er ook bij en hebben
we een zeer gezellige avond gehad. Na het eten nog een stuk gelopen om bij de goede MRT stop te komen, waardoor we meteen het grootste gedeelte van Little India bij avond konden
zien.
De dag erna hadden we geen afspraken, dus zijn we naar VivoCity geweest om op strooptocht te gaan naar slippers en een paar broeken voor Hans-Peter. Na deze uitputtende tocht, zijn we neergestreken bij ‘the Queen and Mangosteen’, waar we met Clara en Arie ook zijn geweest. Hier even op adem gekomen, waarna we naar huis gingen om te kunnen skypen met Eva-Maria en Ivo, met hun bezoek als een van de gesprekspunten.

Deze week kreeg Hans-Peter een nieuw contractaanbod, waar hij op in is gegaan. Het is nu dan ook definitief dat we nog 1 jaar in Singapore blijven. Dit is niet echt een verrassing natuurlijk, maar wel altijd prettig om het zeker te weten. Omdat we dit nu duidelijk hebben, konden we door met de volgende vraag. Blijven we wonen in Jurong West of gaan we verhuizen? We
hebben besloten om te verhuizen, zodat Lieke’s reistijd wat minder lang wordt en dat van Hans-Peter wat langer ;). Zeg maar de middenweg voor ons beiden. Het plan is om in Jurong East of Clementi in de buurt van de MRT te gaan wonen. Dit betekent dat we langzaam een beetje
gaan kijken naar appartementen.

Afgelopen weekend hadden we een erg rustig weekend en konden we een beetje bijtanken.
Zaterdag hebben we dan ook eigenlijk niks gedaan, wat voor Hans-Peter goed uitkwam, want die moest nog aan een presentatie werken. In de tussentijd ging Lieke scrappen. ’s Avonds zijn we wel erg gezellig uit eten geweest bij ons favoriete Europese restaurant op Jurong Point.
Zondag hebben we eerst het huis van boven tot onder gepoetst en zijn we erna neergestreken bij Lakeside, waar we wat gelezen hebben, voordat we doorgingen naar Pioneer Mall. Daar
hadden we afgesproken met Tobias, Yi Chi, Siri en Daniel. Bij Pioneer Mall eten gehaald en daarna naar het huis van Tobias en Yi Chi geweest, waar we wederom een leuke avond hebben gehad. ’s Avonds nog geskypt met de familie van Lieke, waarbij het onder meer ging over de
vakantie naar Thailand.

Volgens ons waren dat de verhalen wel weer. We zijn ons ervan bewust dat het niet altijd even spectulari is, maar dat komt omdat het voor ons normaal is geworden.

Een hele goede week allemaal en tot snel

Dikke kus

• 28 Maart 2011 - 20:43

Eva-Maria:

nou net een mail gestuurd met antwoord op al jullie boodschappen wensen voor al we komen :) en zie ik dat Hans-Peter (jullie dus) nog een jaartje in Singapore mogen blijven! Gefeliciteerd! En het lijkt me wel handig om dichter bij je werk te wonen inderdaad, scheelt een hoop reistijd! Ach en de 'saaie' verhalen zijn ook leuk hoor :P

x

• 29 Maart 2011 - 17:28

Clara:

Ja hoor, ik vind die saaiigheid ook spannend. Ga maar lekker verhuizen, goed idee.
    Wel weer zo,n mooi appt. zoeken hoor. We willen wel 1ste klas logeren, als we weer komen....

• 30 Maart 2011 - 13:56

Hans-Peter:

Ik heb t gehaald! Het einde van t verhaal!

• 30 Maart 2011 - 13:58

Hans-Peter:

Als bewijs zal ik even de laatste zin herhalen:

Blijven we wonen in Jurong West of gaan we verhuizen?