Feestdagen en visite! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre Hoog - WaarBenJij.nu Feestdagen en visite! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre Hoog - WaarBenJij.nu

Feestdagen en visite!

Door: Hans-Peter en Lieke

Blijf op de hoogte en volg Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre

14 Januari 2012 | Singapore, Singapore

Trouwe volgers,

Het is weer tijd voor een update na de drukke decembermaand. Bereid je maar voor op een lang (en dan bedoelen we ook ECHT lang) verhaal, dus misschien is het handig om te zorgen dat je lekker zit en wat te drinken of te eten bij de hand hebt. Ja, ben je er klaar voor? Hier gaan we dan!

Zoals we de vorige keer al schreven is Hans-Peter naar Hawaii geweest, waar hij na een reis van bijna 24 uur aangekomen was. Hans-Peter vloog van Singapore naar Japan, toen naar Honolulu en toen door naar Maui. Eenmaal bijna in Hawaii heeft hij wat filmpjes genomen. Hij, en zijn collega’s, hebben zich vooral bezig gehouden met het bezoeken van de conferentie (wat de reden was dat ze gingen), maar ze zijn ook een dagje met wat andere mensen over het eiland wezen touren en hebben veel stranden gezien. De terugvlucht was net zo lang en zeker zo vermoeiend met ook nog eens 16 uur tijdverschil. Dat weekend hebben we dan ook niet zoveel gedaan, behalve slapen, relaxen en ergens wat eten of drinken!

De weken daarna kwamen steeds meer in het teken te staan van kerst en het bezoek van Lieke’s ouders. Dit hield in cadeautjes kopen, poetsen, boodschappen doen, nog meer poetsen en een kort tripje naar Tioman regelen. Maar voordat ze zouden arriveren was het tijd om kerst te vieren.
Op kerstavond hebben we lekker hapjes gegeten en een paar potjes Klaverjassen gedaan, die Hans-Peter allemaal won. Omdat hij gewonnen had, mocht hij vast een cadeautje uitpakken. Het waren een paar slippers, echt Havianas (helemaal hip hier schijnt). Daarna nog de film Contagion gekeken, wat uitstekend paste in de kerstsfeer ;). De volgende ochtend (25 december) ontbeten we uitgebreid en hebben we niet zoveel gedaan. We zijn even naar de mall geweest om koffie te drinken en nog de laatste boodschapjes te doen (zo belangrijk is kerst dus hier, bijna alles is gewoon open). Eenmaal weer thuis onszelf vermaakt met een boekje, de computer en wat spelletjes. ‘s Avonds kookten we een 3gangen maaltijd. We besloten om eerst de gang te maken en dan te eten aan de mooi gedekte tafel. We begonnen met het voorgerecht, wat paprika tomatensoep was. Deze smaakte erg goed en zette de toon voor de rest van de gangen. Het hoofdgerecht was kip met cranberrycompote en walnotenrijst, wederom erg lekker. Als laatst hadden we vanille-kaneelyoghurt, hoewel de vanille er niet in zat, aangezien we nergens een kaneelstokje konden vinden.Het werd meer suiker-kaneelyoghurt, wat net zo goed erg lekker was. Erna opgeruimd en bank gehangen. Op tweede kerstdag hebben we gezorgd dat alles in orde was voor de aankomst van Lieke’s ouders en zijn we ’s avonds tapas wezen eten met Yi Chi en Tobias wat erg lekker was. Yi Chi en Tobias hadden voor kerst Gingerbread koekjes gemaakt en daar kregen wij er een paar van. Erg leuk om te krijgen en ze smaakten lekker (een beetje naar speculaas).

De 27e kwamen Lieke’s ouders erg vroeg aan, ze landen iets voor zessen en wij zaten braaf op ze te wachten. Tegen kwart voor 7 hadden ze alle formaliteiten gehad en konden we gedag zeggen tegen elkaar. Wat fijn om elkaar weer te kunnen zien na zo’n lange tijd. We zijn eerst koffie gaan drinken en toen naar huis gegaan. Eenmaal thuis hebben Dirk en Yvonne wat dingen uitgepakt en hebben we gekletst. Erna zijn we allemaal nog even gaan liggen, zodat we voldoende energie hadden voor de rest van de dag. Na onze verkwikkende slaapje zijn we naar Jurong Point gegaan, waar we geluncht hebben, maar ook wat boodschappen hebben gedaan en geld hebben gehaald. Aangezien het nog vrij vroeg was, zijn we daarna naar de Chinese en Japanse tuin gegaan. Daar hebben we rond gelopen en keken Dirk en Yvonne hun ogen uit. Tegen half 5 was hun energielevel behoorlijk leeg en zijn we, met een stop bij de Indier, naar huis gegaan. Thuis hebben we lekker gegeten en kerstcadeautjes gekregen. Dirk en Yvonne kregen een digitale fotolijst met SD card, wat in de verdere vakantie een fantastisch cadeau bleek te zijn. Hans-Peter kreeg een nieuw dockstation voor zijn Ipod, een blousje en 2 tshirten. Lieke kreeg een nieuwe portemmonee en een pandora armband met bedeltje. Tijdens het uitpakken werd er volop gekletst, maar bij Dirk en Yvonne zakte om de beurt de ogen dicht. Tijd om naar bed te gaan dus!
De 28e begonnen we met een uitgebreid ontbijt en wat gerommel. Erna gingen stond de Singapore Zoo op de planning. Het was bewolkt en het waaide, wat zorgde voor een perfecte dag om daar rond te lopen. We zijn door het park gelopen en hebben vanalles gezien. Veel dieren (goh), planten, bloemen en tropisch fruit! Tussendoor nog even gezeten om wat te drinken en te genieten van een Ben&Jerry ijsje. Daarna nog een tijdje gelopen en rond 5en zijn we via het foodcourt terug gegaan. We besloten Chinees te eten in Singaporeze stijl, dus op het foodcourt verschillende gerechten bestellen, delen EN met stokjes eten! Erna naar huis gegaan, waar we wat gehangen hebben en de fotokaarten leeg hebben gemaakt om erna uitgeput in bed te vallen.
De 29e ook weer lekker ontbeten voordat we richting Marina Bay gingen. Dirk wilde graag het schip (Marina Bay Sands) zien, dus zo gezegd, zo gedaan. We stapten uit bij Raffles Place en zijn via de Singapore River, het Fullerton Hotel en de Cavenaugh brug richting de Esplanades Theatre’s gelopen. Vandaar kon Dirk eindelijk het schip zien, waarvan hij erg onder de indruk was. We zijn doorgelopen naar de shopping mall onder Marina Bay Sands en hebben daar geluncht. Dirk en Hans-Peter zouden naar boven gaan, terwijl Yvonne en Lieke de shopping mall onveilig gingen maken. Dirk en Hans-Peter keken hun ogen uit, vooral toen er een donkergrijze lucht aan kwam drijven. Lieke en Yvonne vermaakten zich met het bekijken van dure winkels, maar kochten niks. Toen Dirk en Hans-Peter weer beneden waren, liepen we via de ondergrondse mall naar City Hall om bij Chijmes bij een leuk Australisch cafe wat te drinken en te eten. Na het rustmomentje zijn we naar huis gegaan, waar we even gezeten hebben en de spullen hebben gepakt voor ons tripje naar Tioman Island (Maleisie).
De 30e al vroeg opgestaan, want de taxi (ja, de taxi in plaats van de bus, we gingen voor luxe ;)) stond al om 8.00 uur voor de deur. Eenmaal opgehaald kregen we meteen de visa kaarten om in te vullen van Sjah (onze taxi chauffeur), wat natuurlijk heel handig is in een rijdende auto (niet dus) en waren al snel over de grens. Dirk en Yvonne keken hun ogen uit bij het zien van Maleisie, wat zo anders als Singapore is. Het is Azie zoals je Azie voorstelt. Na een rit van 2 ½ uur kwamen we aan in Mersing, maar wat bleek ... de ferry was al weg! He verdorie, waren we er zo vroeg, maar toch te laat. De ferry gaat in het regenseizoen maar 1x per dag vanwege de getijden en helaas hadden we die net gemist. Dan zit je dus vast in een klein vissersdorpje waar verder niet zoveel te beleven is. Meteen maar een ticket gekocht voor de volgende dag en 3dubbel gecheckt, hoe laat we er moesten zijn. Gelukkig was Sjah er nog steeds, hij zorgde goed voor ons! Hij bracht ons nog naar een hotel, wachten even om zeker te weten dat we er konden slapen en ging toen pas weg. In Timotel (het hotel dus) konden we een kamer krijgen voor ongeveer 42,50 met zijn vieren en ontbijt. Dat maakte toch wel wat goed! Nadat we onze spullen gedumpt hadden op de kamer, wat nog een hele tour was met een lift waarvan de deuren meteen dicht schoven (wat zorgde voor een gruwelijke lachbui bij Lieke en Yvonne) kwamen we erachter dat Hans-Peter zijn telefoon in de taxi had laten liggen. Lieke Sjah maar gesmst om te vragen of hij de telefoon bij wilde houden tot hij ons weer kwam ophalen op de 2e. Daarna besloten we maar wat door het stadje heen te dwalen, we zagen twee tempels en verder veel kleine winkeltjes. Uiteindelijk kwamen we bij het strand aan (wat onze eigenlijke doel was), waar Dirk en Lieke vast begonnen met hun schelpenjacht. Tijdens de schelpenjacht begon het te regenen en hadden Yvonne en Hans-Peter besloten vast ergens te gaan zitten om wat te drinken, terwijl ze rustig wachten op Dirk en Lieke, die iets later en een beetje nat, er aan kwamen. Na heerlijk te hebben gezeten en ons gestoord te hebben aan “Prul” (Pool of Rus), die helaas naar hetzelfde eiland EN hotel moest als wij, besloten weer verder te lopen. We kwamen nog een erg leuk winkeltje tegen waar je vanalles kon kopen voor een belachelijk goedkope prijs, helaas werd het leegkopen van de winkel niet goedgekeurd door Hans-Peter en Dirk. Dus toch maar naar het hotel, waar we lekker op onze kamer geborrelt hebben. Na de borrel en het hangen op de kamer, was het tijd voor een andere omgeving en wel het restaurant van het hotel, aangezien we allemaal geen zin meer hadden om een restaurant te gaan zoeken. We hebben lekker gegeten en als toetje nog een VEEEEEL lekkerder kopje cappuccino op ;)! Erna maar weer terug naar de kamer, waar we nog even aanrommelde, puzzeltjes maakten of wat lazen voordat we gingen slapen.
De 31e begonnen we met een ontbijtje om erna snel naar de ferry terminal te gaan. We kregen onze boarding tickets en hebben bij het lokale foodcourt nog een veel te zoet drankje gedronken. Na tienen gingen we dan eindelijk boarden, waarbij wij als brave Nederlanders de meeste mensen voor lieten gaan (nooit doen!), zodat wij uiteindelijk voor in de punt van de boot zaten. Gegarandeerd zeeziekte plekken bleken dat te zijn. De reis duurde twee uur, maar het leek veel langer, aangezien de meeste van ons al snel misselijk werden van de bedompte lucht in combinatie met kotsluchtjes en heftig op en neer gaande boot. Aan de andere kant van het pad zat een Singaporees stel met een “kleintje” die behoorlijk misselijk werd, dit vonden we wel erg sneu. We probeerde ze een beetje te helpen door ze vochtige doekjes te geven, maar het leek niet te helpen. Na een tijdje ging Lieke met Hans-Peter naar achter en uiteindelijk naar buiten naar de ziekenboeg, waar ze zich al snel beter voelde en zelfs bijna kon gaan genieten van het uitzicht. Op een gegeven moment kwam het Singaporeze stel er ook bij en wat bleek ... het kleintje was geen babietje, maar een hond! De hond was erg misselijk, wat nog steeds zielig was natuurlijk, maar minder zielig als met een klein kindje! Met nog een half uurtje te gaan, gingen ze weer naar binnen, maar Hans-Peter kon het niet zo waarderen, hij werd lijkbleek en erg stil. Ook Yvonne kon het toen niet meer waarderen en ging met Dirk naar achter, waar ze zich al snel beter begon te voelen. Eindelijk was toen land in zicht en konden we bij de 3e stop eraf. Het was prachtig mooi weer en de zon scheen volop. Om naar ons hotel te kunnen stond er een busje klaar, maar helaas pasten we er niet meer in, dan maar wachten op de volgende. Terwijl we aan het wachten waren, aten we onze snacks op en gingen we al een beetje rondkijken. Toen was het busje daar en gingen we naar het hotel, we moesten een 10% helling op en gelukkig redde het busje dat net. Eenmaal aangekomen bij het hotel ingecheckt, wat niet al te makkelijk ging. Ze dachten dat we tot de 6e bleven, vroegen ons een groot bedrag te betalen, de kamer was nog niet klaar. Uiteindelijk konden we om 4 uur naar onze chalets, waar we onze spullen hebben uitgepakt en naar het strand zijn gerend. Na een tijdje kregen we een beetje honger en zijn we terug naar onze chalets gegaan om ons daar op te frissen en te gaan genieten van ons diner. Na het diner nog wat aangerommeld en zijn Dirk en Yvonne nog even op het strand geweest om te kijken naar de sterren. Aangezien we allemaal doodop waren, hebben we Oud&Nieuw in stijl gevierd, namelijk slapend ;)! Stuk voor stuk wilden we opblijven, maar zijn in slaap gevallen. Lieke en Yvonne werden nog wel wakker van het vuurwerk, maar dat waren 6 knallen en toen was het over. Niet echt de mogelijkheid om nog even te gaan kijken dus.
De eerste dag van het nieuwe jaar hebben we bijzonder goed doorgebracht. Eerst een tijdje op het strand gezeten met een kopje koffie om te kijken hoe het eiland ontwaakte, om erna lekker te ontbijten in het restaurant. Toen onze spullen gepakt en onszelf op het strand neergezet, met de intentie er voorlopig niet van af te komen. We hebben heerlijk gerelaxt, gezwommen, schelpen gezocht en nog meer gerelaxt. Tegen 5 uur besloten we dat het tijd was om te gaan borrelen, zo gezegd zo gedaan. Erna even in onze chalets doorgebracht om bij te tanken van de zware dag, waarna we gingen dineren. Na het eten nog even een stukje gelopen en de spullen weer ingepakt, want de volgende dag gingen we alweer naar huis.
De 2e begonnen we met uitchecken, zodat we niet in de rij hoefden te staan en we rustig konden ontbijten. Het ontbijt viel niet echt in de smaak, wat misschien te maken had met idee om weer twee uur in zo’n bedompte boot te moeten zitten. Na het ontbijt met het busje naar de ferry terminal gebracht, waar we behoorlijk lang hebben staan wachten, voordat we eindelijk een boarding pass kregen en dus naar binnen konden. Na de vorige ervaring hadden we nu besloten dat we ergens anders moesten zitten en dat we daarom maar wat sneller moesten zijn. Met dat voornemen in ons hoofd stonden we dan ook vooraan en vonden een mooi plekje in de boot. Dit werkte erg goed, want geen van alle werd misselijk en we konden zelfs genieten van wat we om ons heen zagen. Na een goede twee uur begon de boot steeds langzamer te varen en moesten mensen die achterin de boot zaten naar voren, om het gewicht beter te verdelen, zodat we het haventje in konden varen. Doordat het getij zo laag was, duurde het even voordat we uit de boot waren. Eenmaal uit de boot stond onze trouwe Sjah weer te wachten met Hans-Peters telefoon! Ingestapt en op weg naar Singapore. Deze reis duurde een stukje langer, aangezien het bij Johor Bahru erg druk was. We moesten nog even geld halen om Sjah te betalen (waar Sjah dan ook graag voor stopte) en toen werden we thuis afgezet. Daar meteen uitgepakt, wasjes gedraaid en even wat gehangen. Aangezien we best hongerig waren na deze dag, besloten we naar Holland Village te gaan. Dan konden we even een stukje lopen en meteen lekker eten. We gingen naar de Mexicaan, waar we heerlijk hebben gegeten. Dirk en Yvonne keken hun ogen uit en vonden het een heel andere ervaring dan bij het foodcourt. Na het diner weer na huis om nog wat te hangen en vroeg naar bed te gaan.
De 3e van januari gingen we naar de Botanische Tuin. We gingen met de metro en kwamen bij de achterkant van het park uit. We liepen rond en zagen ontzettend veel mooie planten, bloemen en bomen. We kwamen uit bij het Reflexology pad, wat een pad met verschillende soorten stenen is, waar je met blote voeten over heen moeten lopen, zodat het de drukpunten in je voeten kan stimuleren. Van daaruit kwamen we terecht bij een enorme hoeveelheid Bougainville’s in verschillende kleuren, sommige al flets van het vele zonlicht, andere die net uitgekomen waren. Via een stijl omhooglopend pad kwamen we uit bij de Healing Garden, waar allemaal planten en bloemen staan met geneeskrachtige werking (of giftig zijn). Yvonne keek haar ogen uit en de camera klikte dan ook met een zeer grote regelmaat. Nadat we de Healing Garden uit waren, was het tijd voor lunch! In de WC kwamen we nog tot een belangrijke ontdekking, er is een bloem die de naam Clitoria ternatea draagt, wat natuurlijk de nodige lachsalvo’s veroorzaakten. De rest van de dag hebben we geprobeerd die bloem te vinden, maar of we daarin geslaagd waren weten we nog steeds niet. Na een lekkere lunch, waarin we genoten van een focaccia met gerookte zalm en ei gingen we weer verder. Via het regenwoud, waar we eekhoorntjes, vlinders en bananen spotten, gingen we door naar de Orchideeen tuin, iets wat Dirk en Yvonne graag wilden zien. Eenmaal binnen verloren we Yvonne al snel, want die moest overal foto’s van maken en keek haar ogen uit. Ook Dirk vond het prachtig en genoot met volle tuigen. Toen we in het Mist House aankwamen, was het helemaal leuk, aangezien daar allemaal prachtig gekweekte orchideeen staan, van hele kleine tot hele grote en van eenkleurige tot veelkleurige orchideeen. Na het vele lopen, konden we geen stap meer verzetten, dus besloten we naar huis te gaan. Met de bus waren we dat ook snel weer, waar we met zijn allen even lekker gezeten en geborrelt hebben, voordat we besloten om bij Indier te gaan eten. Ditmaal hadden we een soort van Italiaanse prata, die erg smakelijk was.
Woensdag de 4e gingen we terug naar de stad, ditmaal om het koloniale gedeelte te bekijken, wat te shoppen en door te gaan naar Chinatown. Een drukke dag dus. We begonnen met het shoppen voor camera benodigdheden, maar voordat we daarin doken lunchten we even bij de TCC, waar we genoten van mozarella sticks, inktvisrondjes en uienrondjes met een lekker drankje. Met al die energie konden we op zoek naar de juiste benodigdheden. Yvonne had haar zinnen gezet op een “wide angle” lens en een camera rugtas, dus daar gingen we naar op zoek. Bij de eerste de beste winkel die we zagen, hadden ze goede spullen en we waren dan ook snel klaar. Ook Lieke heeft een camera rugtas aangeschaft, aangezien we dan maar een tas mee hoeven te nemen. We moesten natuurlijk even de tassen inrichten, zodat we er de rest van de dag gebruik van konden maken. Daarna gingen we de koloniale gebouwen bekijken, wat een beetje lastiger was, want de meeste stonden in de steigers voor renovatie. Toen Lieke en Yvonne een foto maakte van, wat ze dachten dat het oude parlementsgebouw was, werden ze aangesproken door de beveiliging dat dat niet kon, aangezien daar gevoelige zaken geregeld werden. Lieke was een beetje verward, maar meneer de security legde rustig uit waar het oude parlamentsgebouw was, zodat we die alsnog konden bekijken. Bij de Cavenaugh bridge aangekomen, genoten we van een ijsje terwijl we wachten op Hans-Peter. Na nagedacht te hebben wat we gingen doen, besloten we naar Little India te gaan en daarna door naar Chinatown. In Little India hebben we rond gelopen en wederom keken we onze ogen uit. We zijn de tempel ingeweest, waar Lieke en Hans-Peter al eerder waren geweest. Dirk vond Little India niet zo leuk, wat vooral te maken had met de altijd aanwezige starende blikken van de Indiers. We vonden nog een leuk plekje waar we wat gingen drinken en wat zoete desserts probeerde. Dit was erg lekker, maar wel een beetje teveel. Dat moesten we er dan nog maar af lopen in Chinatown! Met de metro gingen we naar Chinatown, waar we middenin uitkwamen. Het was er behoorlijk druk en er waren erg veel stalletjes. Chinatown was bezig zich voor te bereiden op Chinees Nieuwjaar! Overal hingen lampionnen, rode slingers en draken (aankomend jaar is het jaar van de draak). Dirk en Hans-Peter hadden besloten dat het biertijd was, dus gingen we eerst wat drinken. Terwijl de heren wat aan het drinken waren, gingen Lieke en Yvonne even snuffelen bij de kleren. Lieke scoorde een leuke wijde broek (beetje Indische/Thaise stijl), waarna we via allerlei weggetjes en stalletjes uitkwamen bij de Buddha Tooth tempel. We hebben binnen gekeken naar al de verschillende Buddha’s, de lotussen en al het andere pracht en praal. Ook in de tempel waren ze aan het voorbereiden voor Chinees Nieuwjaar, dus was er geen mis aan de gang. Via nog meer weggetjes en stalletjes kwamen we uiteindelijk bij onze laatste stop, het Thaise restaurant, waar we heerlijk gegeten hebben. Aangezien Yvonne de roltrap niet zo leuk vind, zijn we met een omweg bij de lift uitgekomen, waardoor we een paar hele mooie versierde draken zagen hangen en staan rondom Chinatown. Na deze dag vol met culturele ervaringen, was het tijd voor Dirk en Yvonne om hun tassen te gaan pakken, want de volgende dag zouden ze naar huis gaan. Gelukkig gingen we eerst nog naar het Birdpark, zodat de laatste dag net zo leuk was en snel voorbij ging als alle anderen. Zoals gezegd gingen we naar het birdpark. Daar aangekomen zagen we als eerst pinguins. Allerlei soorten pinguins bij elkaar, sommige aan het zwemmen, andere aan het spelen met een takje en weer andere bekeken zichzelf in de spiegel. We zijn rond gaan lopen en kwamen al snel uit bij de flamingo vijver en de pelikanenvijver. De pelikanen kregen net op dat moment eten, wat ervoor zorgde dat hun bek een steeds grotere hangzak kreeg. Daarna zijn we langs de papegaaien geweest, maar hebben die niet echt bekeken, aangezien we naar de African Waterfall Aviary gingen. Dit is een met net overspannen stuk jungle, waar allerlei vogels leven. Hier zijn we doorheen gelopen en we zagen een rare kip, een mooie blauwe vogel, lovebirds en nog veel meer. Ook zijn we natuurlijk bij de waterval wezen kijken. Daarna hebben we even wat gedronken, zodat we weer fris en fruitig verder konden naar de Lory Loft. Ook dit is een stuk wat overspannen is met een net. Hier zijn allerlei bruggen gebouwd, waar je de lovebirds eten kan geven. Hans-Peter hoefde dat niet te doen, ze vonden zijn vingers sowieso wel lekker. Bij Lieke kwam er ineens eentje aangevlogen en op haar schouder zitten. En ook Dirk vonden ze wel leuk, hij was er twee aan het voeren, terwijl een ander in zijn nek ging zitten pikken. Yvonne heeft zichzelf hier overwonnen, door over een wiebelbrug te lopen! Goed gedaan hoor, ben maar trots op jezelf! We lopen door naar de toekans, hoewel ze lastig te zien waren, aangezien ze in hokjes zaten met veel bomen en planten. Gelukkig waren er ook een paar die gewoon vrij rond konden vliegen en aan het eten waren. Onze laatste stop was de uilen, ook hier zijn we doorheen gelopen, ditmaal op muizenvoetjes en moesten we soms goed zoeken waar de uilen nou zaten. Na de uilen zijn we richting de uitgang gegaan, terwijl we nog wat papegaaien en pinguins passeerde. Daarna snel terug naar Clementi om pizza te halen die we thuis zouden eten, op die manier hadden Dirk en Yvonne nog genoeg tijd om de rest in te pakken, op te frissen en wat te zitten voordat we naar het vliegveld gingen. Rond acht uur gingen we naar het vliegveld, waar Dirk en Yvonne hun bagage afgegeven hebben en zijn we wat gaan drinken. Daarna moesten ze door de douane en was het echt tijd om gedag te zeggen. We hebben ze uitgezwaaid en zijn erna naar huis gegaan. Het zat erop, maar gelukkig zouden we ze (en de rest van onze families nu al vrij snel weer gaan zien).

De volgende dag was een dag waarin we druk bezig waren met opruimen, boodschappen doen en wat rommelen in huis om te zorgen dat we klaar waren voor onze volgende bezoeker, een oud collega van Lieke. Zaterdag overdag zijn we naar een collega van Lieke geweest, waar we gezellig hebben gekletst en wat gedronken. Erna door naar Boat Quay om wat te drinken, voordat we doorgingen naar Lavender om Celesta op te halen. ’ s Avonds met Celesta bij de Chinees op het foodcourt gegeten, waarna nog een tijdje thuis hebben gehangen. De volgende dag ging Lieke met Celesta de stad en liet ze het Marina Bay gedeelte zien. Daarna ging Celesta nog door naar Chinatown en Little India, terwijl Lieke naar huis ging om wat te relaxen, aangezien ze de volgende dag weer moest gaan werken. ’s Avonds zijn we bij een Japanner wezen eten en zijn redelijk vroeg naar bed gegaan. Maandag was Celesta er nog, ze is naar de Botanische Tuin gegaan en toen we ’s avonds thuis waren hebben we daar gegeten en wat gehangen. De volgende ochtend ging Celesta erg vroeg weg, op naar de Filipijnen. Have fun daar!!
Op maandag begon voor Lieke en Hans-Peter het werkende leven weer, maar de eerste week zit er alweer op!

Genoeg gekletst, wat een lang, lang, lang verhaal he?! Hoe waren jullie feestdagen? Nog bijzondere dingen mee gemaakt? En ook weer terug aan het werk?

Heel veel liefs vanuit hier!

ps. de links voor de foto's!! Enjoy!
- Dirk en Yvonne op visite:

- tripje Tioman: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.278223528902073.67255.100001432843222&type=3

• 14 Januari 2012 - 15:38

Eva-Maria:

vast super om je ouders weer te zien Lieke! Zo'n tijd niet gezien! Zo te lezen ook genoeg leuke dingen gedaan, Tioman Island lijkt me ook mooi zeg! en vooral dat boottochtje...Wij hebben oud en nieuw in Rotterdam gevierd. Ivo en ik. In een sjiek hotel op de 9e verdieping met goed uitzicht over de hoge gebouwen, erasmusbrug. Vooral om twaalf uur spectaculair! Nu het 'gewone leven' weer. Wel fijn weekend nu - en eens een keer niets te doen in het weekend ook wel eens fijn! xx

• 16 Januari 2012 - 19:52

Dirk:

Hallo jongelui alles goed daar,en alweer beetje tot rust gekomen nadat wij weg zijn gegaan? weet dat Celesta nog langs is geweest.Hebben leuke tijd gehad samen en heel veel leuke dingen gezien en gedaan. Je hebt er weer een heel leuk en spannend verhaal van gemaakt.
    Het is zo leuke om die verhalen te lezen dan zit ik echt te genieten,en nu helemaal omdat we het nu ook gezien hebben.

• 17 Januari 2012 - 12:56

Judith:

Hoi Lieke en Hans Peter. Inderdaad een lang verhaal maar nog steeds even leuk om te lezen. Ik geniet er echt elke keer weer van.
    Gek om te weten dat jullie 2 jaar er alweer bijna opzit. Gelukkig nog een aantal maanden genieten daar en dan voorbereiden op jullie terugreis naar Nederland, waar het gewone leven weer gewoon verder gaat. Wat zullen jullie af moeten kicken van het uit eten gaan. Maargoed dat is voorlopig nog niet aan de orde. Tot over een paar maanden.

• 22 Januari 2012 - 11:44

Annemiek:

hehoi lieke,
    wij zijn gisteren uit india terug gekomen,
    ja, ik de 6 weken daar overleefd!
    wij hebben gisteren zo'n 12 uur in het vliegtuig gezeten, ik snap niet dqat hans-peter die 24 uur +tijdsverschil heeft overleefd, pffffffffffff, ik ben er gewoon ziek van!