Hans-Peter's kennismaking met Singapore - Reisverslag uit Delft, Nederland van Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre Hoog - WaarBenJij.nu Hans-Peter's kennismaking met Singapore - Reisverslag uit Delft, Nederland van Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre Hoog - WaarBenJij.nu

Hans-Peter's kennismaking met Singapore

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre

06 Februari 2010 | Nederland, Delft

Vanochtend ben ik dus gezellig aangekomen. Ik kon singapore mooi zien liggen; een grote hoogbouwzee. Maar verder niet afzichtelijk ofzo, alles staat strak in de verf als je er tussen door beweegt. Verder hebben ze voor elke flat zestien bomen neergezet dus het ziet er gesjeesd uit. Ik heb ook nog geen metrostation gezien dat ouder lijkt dan 5 jaar, alles is van marmer, met echt geen enkel vlekkie!

Aangekomen moest ik op zoek naar de metro en op zoek naar geld om een kaartje te kopen. Dat was uiteindelijk niet al te moeilijk. Een kaartje van Shangi Airport naar Boon lay (halte 1 naar halte 26) was 2,70 $. Van maddy heb ik nou een ezlink kaart gekregen, dat is een ov-chipkaart. Vanaf Boon Lay moest ik met de bus naar de campus en toen had ik het wel zo heet dat ik er gewoon moe van werd. Gelukkig heeft een vriendelijke meneer me de weg gewezen. Omdat het toen 12u was en ik pas om 2u kon inchecken ben ik weer terug gegaan naar Boon lay en heb met maddy afgesproken. Die kwam vrolijk aanlopen (in zijn lange broek) met de kindertjes. Het jongetje had ik nog nooit gezien maar is een leuk kindje! Ze zijn allebij heel erg harig, donker en ze hebben groene oogjes. Raxshana is morgen/vandaag jarig en dus zijn we in het boonlay winkelcentrum een speelgoedwinkel in geweest! Dat winkelcentrum was trouwens het formaat Woonboulevard bij HS x 2 en daar zijn er dus tientallen van! Lekker koel ook binnen. Daar hebben we indiaas gelunchd. Pratabrood een soort nan. Daarna ben ik weer even teruggegaan naar NTU (na het nodige zoeken naar bushaltes) en heb ik ingecheckt. Heb half uur geslapen en toen ik wakker werd (van de wekker) wist ik echt niet waar ik was. En met gruwelijk maagzuur van de curry (nu geen last meer van). Vind het soms best een beetje eng allemaal, denk ik echt wat ga ik hier doen en waarom? Kan ik niet gewoon in het koude kikkerlandje blijven, maar dat laatste zegt al genoeg.

Vanavond zijn we dus ook uit eten geweest met de baas van maddy, leuke vent uit Zweden en 6 anderen, best bekende wetenschappers (in hun veld) ik kende ze ook niet. Wel zijn ze allemaal heel erg te spreken over Singapore. Ze hebben hier echt geld te over voor onderzoek, ze moeten alleen mensen hebben die kwaliteit kunnen leveren. Dat lijkt niet iets voor de chinezen te zijn, dus zoeken ze europeanen (ik dus)! Dit was allemaal in het centrum van Singapore, in het CBD, aan de oever van de rivier. Mooi verlicht (heb foto's). Af en toe kwam er een boot langs met veel lawaai en een lijpe chineese draak omdat het vlg week chinees nieuwjaar is. Hier zag je ook erg veel europeanen / toeristen. In tegenstelling tot boon lay daar lopen echt alleen maar spleetogen. Wel een beetje vervreemdend. Ga mn haar maar verven denk. Uiteindelijk hebben we nog wat gedronken in de rafflesbar (de hotspot volgens de lonely planet) maar beetje koude kak, qua mensen, qua bar was het gewoon een chique kroeg.

  • 17 Februari 2010 - 11:33

    Lieke:

    nou lekker dan! ik moet voorlopig nog wachten voordat ik het kan zien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre

Blog over ons leven in Singapore

Actief sinds 18 Jan. 2010
Verslag gelezen: 73
Totaal aantal bezoekers 51307

Voorgaande reizen:

11 Maart 2013 - 01 Januari 2020

Singapore, part 2

20 Juni 2010 - 01 Juli 2012

Singapore, part 1

Landen bezocht: