Het jaar van het Paard, take 18 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre Hoog - WaarBenJij.nu Het jaar van het Paard, take 18 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre Hoog - WaarBenJij.nu

Het jaar van het Paard, take 18

Door: Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre

Blijf op de hoogte en volg Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre

15 Februari 2015 | Singapore, Singapore

Nǐhǎo, 你好!

Daar zijn we weer, met een lang verwachte update. Wederom hebben we weer een goede smoes, want Lieke haar laptop is gecrasht en laat daar nu net het verhaal opgestaan hebben ... Dus moesten we opnieuw beginnen en dat is nog lastig als de laptop gedeeld moet worden. Maar goed, we zijn er weer, dus we zullen jullie eens gauw bijpraten! Dat zal redelijk gauw gebeurd zijn want er is niet heel veel gebeurd.

Kidscorner:
Vorige maand schreven we dat we een beetje zoekende waren met betrekking tot Ticho zijn middagslaapje. Nu is dat zoeken verleden tijd, want Ticho slaapt eigenlijk niet meer, maar ligt even lekker te loungen met een boekje zodat ie erna verder kan. Gelukkig is nu dan ook niet om vier uur meer compleet kapot, maar is het meestal tegen vijf uur, half zes pas. Er zit vooruitgang in ;)! Verder doet meneer het erg goed, hij kletst nog steeds volop en we horen met enige regelmaat volzinnen tevoorschijn komen. Verder gaat zijn Engelse vocabulaire ook vooruit, steeds vaker praat ie in het Engels. Het verstaan en begrijpen is sowieso geen probleem. Het is erg leuk om Ticho te zien spelen, zijn fantasie en imitatiespel komen steeds meer naar voren. Pop krijgt bijvoorbeeld regelmatig de fles en er wordt veel mee gewandeld (nou ja, door de hut geracet). Ook is hij gek van koekjes maken dus dat doen we dan ook met regelmaat. Maar het allerleukste is nog als ie speelt met zijn broertje. Ze kruipen dan beide door het huis en Ticho verstopt zich steeds voor Ferre. Als het te lang duurt voordat Ferre zijn kant op komt, komt ie weer tevoorschijn. En ondertussen allebei maar hard lachen! De vorige keer gaven we aan dat het met zijn gedrag soms lastig was, gelukkig is dat nu een stuk beter. We horen nog wel veel NEE, maar het heeft gelukkig lang niet altijd meer een driftbui tot gevolg.
Ferre kon de vorige keer al kruipen en zitten, maar dit was nog erg statisch. Ondertussen heeft ie uitgevonden hoe hij van kruipen naar zitten kan komen en weer terug. Staan is nog steeds helemaal hip, maar tegenwoordig is ie daar ook mee aan het experimenteren. Dat wil zeggen met een hand vast houden of alle kanten op friemelen, met in het begin de nodige valpartijen en frustratie tot gevolg. Nu heeft ie gelukkig door hoe ie zichzelf kan laten zakken zonder dat ie zichzelf pijn doet. We zijn benieuwd hoe lang het nog duurt voordat ie gaat lopen, want het allerleukst momenteel is wel het aan de hand lopen of ergens achter lopen.Verder brabbelt ie er driftig op los en klinkt het soms alsof ie echt praat. Hij zegt dingen zoals “blij, hallo, ja, wil, nee, papa en mama). Eten is nog altijd erg belangrijk en doet ie zelf en het liefst veel. Hierdoor verminderen zijn flessen en hij zit dan ook sinds twee weken op 3x 180 ipv 4x 210. Sinds een week of wat “drinkt” ie ook uit een beker. Dit is helemaal leuk natuurlijk! Ook deze meneer speelt graag, momenteel is alles uit de kast trekken favoriet, maar ook rollen met de bal is erg leuk! Vorige keer schreven we ook over Ferre zijn slaap patroon, nu zit ie sinds een week echt op twee slaapjes en dat gaat hem goed af.

Lieke’s perikelen:
Zoals jullie vorige maand gelezen hadden, was Lieke druk met de Engelse les baan. Ze is de afgelopen periode een aantal keer wezen kijken en heeft een proefles gedraaid voor haar collega’s. Dit was op zich wel ok, maar naderhand bleek dat ze toch nog wat training nodig heeft voordat ze daadwerkelijk voor de groep kan. De training zou zo’n drie maanden duren, waarbij ze de eerste 1.5 maand 2x in de week les zal geven aan collega’s waarna ze feedback krijgt. Als dit allemaal goed gaat, doet ze het tweede gedeelte voor de studenten, zodat ze de feeling krijgt. Als dan de feedback positief is kan ze erna full-time bij ze aan de slag. Dit betekent 4 avonden en 1 weekend dag. Van de andere optie (schaduw teacher) heeft ze helemaal niks meer gehoord, ook niet toen ze haar certificaat op ging halen. Daar lijkt voorlopig nog niet echt iets uit te komen.

Hans-Peter’s belevenissen:
As always is Hans-Peter druk met werk. Met enige regelmaat zijn er besprekingen of conference calls na het werk. Buiten zijn werk heeft hij een 3Dpuzzel van de Sagrada Familia in elkaar gezet en is druk met Sudoko’s maken.

Fun, fun, fun:
De afgelopen weken is het relatie rustig geweest met uitstapjes, mede doordat de jongens een verkoudheidje hadden of het weer gewoon beroerd was. Wel zijn we een keer naar het strand geweest met vrienden van Lieke. Dit was erg gezellig en de kids hebben zich uitstekend vermaakt. Er werd veel gezwommen maar ook lekker met zand gespeeld. Het leukst was wel dat de jongens als eerst in het water lagen en er het laatst uit kwamen. Ook hebben we een uitstapje naar het vogelpark gemaakt. Hier hebben we nu een abbonnement op dus dit zullen we vaker gaan doen. Het laatste bezoek was een hit. Ticho vond het weer leuk en Ferre keek zijn ogen uit bij met name de papegaaien.

Dat was het wel weer voor deze keer. Hoe is het bij jullie?
Zài jiàn, 再见

• 15 Februari 2015 - 21:19

Clara:

Ook al skypen we geregeld, toch leuk, om alles wat jullie beleven, oa met de kids,
    nog eens rustig na te lezen. Volgende keer de Sagrada Familia zien hoor, H-P.
    En Lieke, knap frusterend, als je aan de slag wilt, en ze stellen het maar uit.
    Groetjes .

• 16 Februari 2015 - 07:07

Pieter:

Het is nu toch ongeveer chinees nieuwjaar?
    Krijgen we dan een nieuw jaar? I.p.v. jaar van het paard?

• 17 Februari 2015 - 02:49

Hans-Peter, Lieke, Ticho En Ferre De Hoog:

Dan krijg je idd een ander jaar, maar het nieuwe jaar (die van de geit btw) begint pas donderdag. Dus nu was het nog een paard verslag