Het jaar van het Paard, take 14 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre Hoog - WaarBenJij.nu Het jaar van het Paard, take 14 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre Hoog - WaarBenJij.nu

Het jaar van het Paard, take 14

Door: Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre

Blijf op de hoogte en volg Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre

22 September 2014 | Singapore, Singapore

Hallo allemaal,

Zoals beloofd de nieuwste update van ons leven! Inclusief het bezoek van Arie en Clara. Bedankt voor de leuke reacties, blijft leuk om te lezen!

Kids corner
Onze dreumes is een peuter geworden!! Hieperdepiep HOERA! Op Ticho zijn verjaardag zijn we naar de dierentuin geweest! Dit vond Ticho geweldig, hij keek zijn ogen uit naar de verschillende dieren. Wat vooral in de smaak viel waren de apen en de trams die langs kwamen rijden. Als afsluiter aten we friet met ijs, dus de dag was geslaagd! Ticho is volop verwend voor zijn verjaardag, hij heeft een baksetje gekregen, maar ook een erg mooi boek! Verder natuurlijk veel auto’s en dingen voor de trein! Ticho zit dan ook nog steeds volop in zijn spel met voertuigen. De afgelopen weken heeft ie nog veel meer auto’s verzameld. Om zijn spel uit te breiden heeft hij voor zijn verjaardag een speelmat met daarop straten gekregen. Zijn auto’s gaan nu om het hardst over de mat heen en worden op verschillende plekken geparkeerd. Daarnaast heeft hij een houten garage gekregen met lift, deze vind hij helemaal het einde. De hele dag door gaat de lift van boven naar beneden en weer terug. Zijn taalontwikkeling gaat nog steeds hard, hij pakt nog veel woorden op, zowel Nederlands als Engels. Maar Ticho praat zelf vooral heel veel Nederlands en bijna continue in twee/driewoords zinnen. Als we ergens zien, zegt hij bij alles wat ie ziet wat het is en probeert hij de juiste kleur te zeggen. Dit doet hij ook tijdens zijn spel. Op school gaat het erg goed, sinds vorige week gaat Ticho zonder problemen naar binnen en komt lachend weer naar buiten. Hij vermaakt zich goed met zijn klasgenootjes en knuffelt ze graag.

Ferre vind al een tijdje dat ie geen baby meer is en blijft dat laten zien. Sinds de vorige update heeft ie namelijk besloten dat ie wel gewoon een nacht van 12 uur kan maken en overdag aan 3 slaapjes genoeg heeft. Daarnaast vind ie eigenlijk dat ie wel meer mag eten, maar hij zit op zijn limiet qua flesvoeding. We zijn dan ook langzaam Ferre aan het laten wennen aan verschillende smaakjes. Ondertussen heeft ie appelmoes en wortelpuree gehad. De appelmoes was een groot succes, maar over de wortel moet ie nog even nadenken zei hij. Het weekend heeft ie ook voor het eerst in de kinderstoel gezeten aan tafel, dit vond Ferre het einde! Hij zat maar te glimmen en druk te kraaien. Na een paar minuutjes was het over en toen was ie ook erg blij dat ie gewoon op de grond kon liggen. Want dan kon ie verder met waar ie goed in is, namelijk het rugtijgeren en omrollen. Want ja, hij heeft het eindelijk voor elkaar gekregen om van zijn rug naar zijn buik te draaien! Hij is zo trots op zichzelf en ligt dan momenteel ook veel op zijn buik!

Lieke’s perikelen
Lieke heeft de afgelopen tijd niet zoveel beleeft. Zoals gewoonlijk was ze erg druk met de kids en het huishouden. Ze heeft geprobeerd een aantal dingen te regelen met betrekking tot onze emigratie (uitschrijven gemeente en verzekering). Na veel gemopper en gemail heeft ze eindelijk een begindatum voor haar cursus en de definitieve toezegging dat ze mee mag doen. De startdatum is aankomende donderdag. Ze is zeer benieuwd!

Hans-Peter’s belevenissen
Hans-Peter is druk geweest met werk, zoals eigenlijk altijd. Gelukkig waren er ook leuke dingen te beleven, want hij heeft gedineerd op de 52e verdieping met een prachtig uitzicht op Singapore. Dit was ter ere van een investering in het bedrijf. Naar aanleiding van de gewonnen award (zie vorige verslag), kwam er een filmploeg bij het bedrijf langs. De filmploeg heeft wat opgenomen en dit werd ’s avonds uitgezonden op de tv. Sindsdien moet Hans-Peter natuurlijk de dames van zich afslaan ;)! Het filmpje is te zien via de volgende link: http://www.channelnewsasia.com/news/singapore/award-winning-tech-firms/1355932.html

Fun, fun, fun
In de week voor ons volgende “kraamvisite”, zijn we druk geweest met het huis op orde krijgen, maar zijn we ook wat leuke dingen wezen doen. Zo zijn we een ochtend samen met Shanshan en haar dochter Fei Fei naar Jurong Central Park geweest (Fei Fei zit bij Ticho in de klas). Hier hebben Ticho en Fei Fei heerlijk gespeeld in het zand, maar ook op de glijbanen. Ferre lag ondertussen prinsheerlijk te slapen en de moeders zaten te kletsen! Daarnaast zijn we naar de bibliotheek geweest en heeft Ticho 2 mooie boeken uitgezocht, met als onderwerp ... Dat raad je nooit ;)!
Zoals gezegd zijn Arie en Clara geweest. We hebben enorm genoten van hun bezoek. Ze kwamen vrijdagavond aan en ze konden de jongens mooi slapend zien! Wat een goed begin. De volgende ochtend stond vooral in het teken van spelen met elkaar en rustig aan doen. Zondagmiddag gingen Lieke en Hans-Peter weg, want ze gingen een nachtje in een hotel logeren. Dit had Hans-Peter als verrassing voor Lieke geregeld. Ondertussen deden opa en oma oppassen. De gehele tijd waren ze druk met spelen en lol hebben. Gelukkig hadden ook Lieke en Hans-Peter veel lol, want ze zijn via de Botanische Tuinen op Orchard Road terecht gekomen om vervolgens naar Little India te gaan. ’s Avonds hebben ze gegeten in Chinatown en lagen ze al redelijk vroeg te slapen. De zegening van een ongestoorde nachtrust (hoewel ze daar niet over mogen klagen aangezien Ferre meestal doorslaapt). De volgende ochtend hadden we afgesproken bij City Hall, zodat we naar Gardens by the Bay konden. Hier hebben we eerst even een broodje gegeten om erna de Cloud Forest en Flower Dome in te duiken. We hebben onze ogen weer uitgekeken terwijl we rond liepen in deze gekoelde plekken tuinen! Na het bezoek aan de Gardens by the Bay gingen we naar huis en hebben lekker gegeten. ’s Avonds hebben we het huis versierd voor de verjaardag van onze stoere bink! Dinsdagochtend begonnen we met de jongens op bed en zongen we voor Ticho. Hier kreeg hij zijn eerste cadeautje, een uitbreiding voor de trein. Toen opa en oma wakker waren werd Ticho nog meer verwend met een baksetje en een mooi boek. Het grote cadeau zou hij pas later krijgen. Na het ontbijt zijn we naar de dierentuin gegaan, waar we ons prima vermaakt hebben. Toen we weer thuis waren, kreeg Ticho zijn laatste cadeau en dat was een houten garage. Helemaal leuk was het! Erna was ie er niet weg te slaan natuurlijk! De volgende dag begon het normale leven weer, Ticho moest naar school en Hans-Peter ging weer aan het werk. Ook zat het bezoek van Clara en Arie er alweer bijna op. Om de laatste dag leuk af te sluiten, zijn we ’s middags gaan zwemmen met de jongens! Ticho genoot enorm, ging vaak van de glijbaan af, dook door tunnels heen en plonste wat af. Ook Ferre genoot van het koele water! De volgende dag gingen opa Arie en oma Clara weer, we hebben ze met weemoed uitgezwaaid. Hopelijk tot snel!
Afgelopen weekend vierde we Ticho zijn verjaardag voor wat vrienden. We waren om drie uur in Jurong Central Park en hadden vanalles mee. De genodigden kwamen al snel en de kids waren lekker aan het spelen. Na een uurtje sneed Ticho met Hans-Peter de cake aan en zongen we voor hem. Ook kreeg ie nog wat cadeaus. Na nog een uurtje spelen, waren de kids er wel klaar mee. De visite ging en ook wij gingen op huis aan. Thuis nog gespeeld met de nieuwe auto’s en trein en ondertussen de restjes gegeten. Een geslaagd feestje, al zeggen we het zelf!

Nou, dat was het weer. Al het bezoek is geweest, dus het is uit met de pret. Tijd voor het normale leven! Dat zal voor ons allen even omschakelen zijn, maar dat komt goed. Hoe is het bij jullie? Aan het genieten van de nazomer? Of erg druk met werk enzo?

Groetjes en tot snel!

• 22 September 2014 - 17:32

Ivo:

Hoi,
    Inderdaad lekker nazomer weer gehad. Met werk en studie erg druk. Ben naast de studie wat differentiaties aan het wegwerken zodat ik een eerder genoten studie tot Post-hbo kan omzetten. Elle doet het goed zoals jullie hebben kunnen zien op de Video