Het jaar van het Paard, take 3 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre Hoog - WaarBenJij.nu Het jaar van het Paard, take 3 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre Hoog - WaarBenJij.nu

Het jaar van het Paard, take 3

Door: Hans-Peter, Lieke, Ticho en Drevertje

Blijf op de hoogte en volg Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre

16 Maart 2014 | Singapore, Singapore

Wǎn shàng hǎo (goeden avond),
Het is weer tijd voor de wekelijkse, nou ja, tweewekelijkse update! Dus daar gaan we dan ... (we hebben ons best gedaan om het een beetje bij te houden, zodat we het wat meer chronologisch kunnen vertellen dan de afgelopen keren).

Zoals we de vorige keer vertelde moesten we 3 maart weer naar het ziekenhuis, we moesten er om half 4 zijn. We hoopten op minder lang wachten dan de vorige keer, maar niks bleek minder waar te zijn. Steeds als we vroegen hoe lang het nog zou duren zeiden ze “half an hour”. Dit hebben we ongeveer 4 keer gehoord over de gehele middag. En elke keer daalde Hans-Peter zijn humeur ... Maar goed, na twee uur wachten, waren we eindelijk aan de beurt voor de scan. Deze was allemaal goed, hoewel Drevertje weer maar half mee werkte. We hebben een minuut of tien naar onze kleine uk kunnen kijken en dat was bijzonder. Vooral voor Hans-Peter, aangezien hij de 20weken echo gemist had. Na de scan moesten we nog op controle. Wederom was de favoriete zin van de medewerkers “half an hour” ! Fijn! Hans-Peter en Ticho zijn na het diner maar naar huis gegaan, want ondertussen was het bijna 6 uur. Uiteindelijk was Lieke om half 7 aan de beurt voor een gesprekje van 5 minuten. De arts was tevreden en kon ons weinig nieuws vertellen. Alleen dat we over 3 weken terug moeten komen en Lieke dan een injectie krijgt ivm het mogelijk aanmaken van antistoffen tegen Drevertje zijn bloed.
4 maart was Eva-Maria jarig! HOERA voor Eva-Maria dus! Dit hebben wij in Singapore uitgebreid gevierd door a) te werken, b) boodschappen te doen en c) te spelen. Op woensdag 5 maart hebben we behalve gewerkt en gespeeld niet veel gedaan. Oh ja, Ticho heeft erg lang geslapen. Hij moest vast inhalen van de drukke dagen ervoor! Donderdags hadden Lieke en Ticho een missie, namelijk naar de German Store in Holland Village. Hans-Peter had heel lief een kaartje en routebeschrijving geappt (en ook nog eens uitgelegd), maar Lieke liep, zoals gewoonlijk, eerst de verkeerde kant op. Uiteindelijk kwam ze er vrij snel achter en heeft ze zo’n beetje de hele winkel leeg gekocht ... Grappig om te zien dat je vanaf het moment dat je de MRT uit kwam zo’n beetje alleen maar “witte” mensen zag lopen. Het is duidelijk een van de rijkere en gewildere plekken om te wonen voor de expats onder ons. Op vrijdag hebben we het weekend ingeluid door lekker te gaan zwemmen. Ticho heeft altijd de grootste lol in het water en voelt zich heerlijk vrij. Hij klimt de glijbaan op en laat zich zo plonsen in het water!
E n toen was het weekend! Tijd met zijn drieeen, iets waar we allemaal erg naar uit kijken. Deze zaterdag (8 maart) stond in het teken van Lakeside. We zijn wezen wandelen langs het meer, terwijl we op jacht waren naar allerlei mooie dingen vanuit de natuur. Onze buit was 3 kokosnoten, 2 grote palmbladeren, wat boomschors en 2 trossen takken met bollen eraan. Na onze jacht vonden we dat we wel wat rust hadden verdiend, dus gingen we lekker met zijn drieeen picknicken op een rustig plekje. Terwijl we lekker aan het knabbelen waren hoorde we allerlei vogels en probeerde deze ook te spotten. Dit is uiteindelijk ook gelukt! Ticho hoorde de vogels ook en zei steeds “tiep tiep”. Wat een taalwonder toch ons kind! Na de picknick gingen we naar huis om een uiltje te knappen. ’s Middags zijn we nog even naar Jurong Point geweest voor een boodschapje. Zondag gingen we al vroeg zwemmen. Het was weer lekker warm en we vermaakte ons goed. Na een hazenslaapje zijn we nog even naar Clementi geweest op jacht naar leverworst (wel geslaagd, maar niet volgens Ticho zijn maatstaven). ’s Avonds hebben we geskyped met beide opa’s en oma’s. Want deze dag waren er wel twee jarigen! HOERA voor oma Yvonne en oom Jan-Paul! We hebben aan jullie gedacht en voor jullie gezongen!

Na deze leuke uitstapjes begon de gewone week weer. Maandags heeft Hans-Peter heel hard gewerkt en hebben Ticho en Lieke niet zoveel gedaan. Zeg maar gerust niks, behalve wat spelen en lang slapen. Zo lang zelfs dat Hans-Peter na zijn werk nog eten moest gaan halen, want Ticho en Lieke hadden geen boodschappen meer kunnen doen! Dinsdags moest dat dus echt gebeuren en dat is dan ook zo’n beetje het enige wat Ticho en Lieke buiten de deur hebben gedaan. Gelukkig maakt Hans-Peter dat goed door het druk te hebben op zijn werk ;). Woensdag 12 maart zijn we een school wezen kijken voor Ticho. Dit viel ons eigenlijk een beetje tegen, allereerst omdat Ticho niet mocht spelen terwijl we keken. Ten tweede omdat ze vrij duur zijn maar weinig flexibiliteit bieden qua uren (Ticho zou van half 9 tot 1 uur op school zijn en dat 5 dagen in de week). Dit vinden wij een beetje erg veel, gezien zijn leeftijd. We zoeken eigenlijk iets waarbij hij 3 uurtjes per keer heeft en dan maximaal 4x per week. Dus we moeten verder zoeken. Om dat Ticho bj de school niet kon spelen en we nog tijd genoeg hadden, zijn we nog even naar de speeltuin geweest. Daar heeft Ticho zichzelf vermaakt en weer nieuwe dingen geprobeerd (klimmen op een ladder/net). Nog een paar weken en hij kan slapend het speeltoestel op ;)! ’s Middags heeft Ticho geskyped met zijn nichtje Isa. Dat was erg leuk, hij had volop verhalen tegen haar en wilde wel het een en ander laten zien. Donderdags zijn we ’s middags weer lekker gaan zwemmen. Vrijdags hebben we nog boodschapjes gedaan en winkels met speelgoed bekeken in Jurong Point. Ticho heeft het grootste gedeelte van de tijd zelf gelopen. En toen was het weer WEEKEND!

Zaterdag ochtend hadden we om half 11 een afspraak bij het Ministery of Manpower (MOM) om onze passen op te gaan halen. We waren mooi op tijd en warempel direct aan de beurt. Voor Ticho en Lieke moesten er nieuwe pasfoto’s gemaakt worden, dus ze staan er beide weer op hun charmantst op! Hierna nog even een vingerprint scan gemaakt en getekend. Volgende week zijn ze klaar en kunnen we ze ophalen. Hans-Peter heeft gelukkig de zijne wel al meteen mee gekregen! Erna zijn we naar huis gegaan en hebben een uiltje geknapt. ’s Middags zijn we naar een 2dollar store geweest om op zoek te gaan naar speelgoed voor Ticho. En we zijn voor weinig geld behoorlijk geslaagd. Daarna was het wel op met de energie en gingen we thuis gauw eten en skypen met Martine. Zondag (vandaag dus) was een heerlijke, luie zondag! We begonnen de dag heel rustig in bed met wat te drinken en tv kijken. Het tempo is de rest van de dag zo laag geweest, mede vanwege de REGEN!! Dit kon ons verder niet boeien en we zijn lekker even in de speeltuin wezen spelen. Dit kwam ons trouwens op wat rare blikken te staan van de Singaporezen, want ohoh je zou maar nat worden ;)! Ook hebben we een boel slakkenhuizen (zonder slakken) mee naar huis genomen (leuk om mee te spelen of ter decoratie). Na de lunch en middagslaapje kregen we visite van Maddy (Hans-Peter zijn vriend en baas). Deze kwam langs met zijn kids. Ze hebben even met zijn drieeen gespeeld. Daarna was het etenstijd en ook skype tijd met opa Arie en oma Clara. Dit was weer gezellig! Nu nadert voor ons het einde van het weekend weer, helaas!

Gelukkig zijn jullie weer helemaal op de hoogte! We vinden het leuk om jullie reacties te lezen, dus blijf ze posten! Je kan je trouwens ook aanmelden voor een email notificatie, dan hoef je niet steeds te kijken of er iets nieuws gepost is, wel zo makkelijk!

Hoe is het bij jullie? Nog steeds mooi lente weer?
Zài jiàn (tot ziens)

• 16 Maart 2014 - 16:05

Ivo :

Hoi,
    Fijn dat Drevertje het zo goed doet. Dan hoef je niet te vaak naar de ontzettend snelle ziekenhuizen. De afgelopen twee weken was het weer hier ook goed, maar zwemmen doen we toch in een binnenbad.

Gr. Ivo en E-M

• 20 Maart 2014 - 22:16

Arie:

heel bijzonder die 25 weken echo, zo duidelijk als je hem/haar :) ziet! Fijn dat alles goed is. Hopelijk hoef je niet te vaak naar de gynaecoloog. Kan me helemaal verplaatsen in Hans-Peter's zuchten!

• 20 Maart 2014 - 22:23

Clara:

Erg leuk weer om over jullie dagelijks leven te lezen. En die foto,s er bij. Geweldig.
    Kijk uit naar de volgende : waar jullie zijn! Morgenochtend even skypen. Clara