Terug in Nederland - Reisverslag uit Delft, Nederland van Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre Hoog - WaarBenJij.nu Terug in Nederland - Reisverslag uit Delft, Nederland van Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre Hoog - WaarBenJij.nu

Terug in Nederland

Blijf op de hoogte en volg Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre

07 Augustus 2012 | Nederland, Delft

Hallo allemaal,

Nu we alweer een tijdje in Nederland zijn vonden we het wel tijd voor een laatste update.

Zoals jullie allemaal wel weten is de reis goed gegaan, maar duurde wel lang. Eenmaal op Schiphol stond er een groot ontvangstcomite op ons te wachten! Dank je wel voor iedereen die er was, we vonden het erg leuk om zo ontvangen te worden.

Na een week van acclimatiseren en het te boven komen van een jetlag, zijn we lekker een weekje naar Noordwijkerhout geweest om rustig te wennen aan het weer, de tijd en het leven in Nederland. Ondanks de slechte voorspellingen hebben we behoorlijk goed weer gehad en hebben we ons vermaakt met fietsen, wandelen, lezen en relaxen. Een erg fijne manier om terug te komen en langzaam te kunnen wennen.

De weken erna stond vooral in het teken van dingen regelen. Zo langzamerhand lijkt het alsof we weer helemaal gewend zijn, hoewel we nog vrijwel dagelijks praten over verschillen tussen Nederland en Singapore. Ook zijn de meeste dingen eindelijk geregeld, wat soms nogal lang duurde en zorgde voor wat frustraties.
Hans-Peter is weer druk aan het werk. Thuis werkt hij twee dagen voor de NTU en is dan onder meer bezig met het schrijven van artikelen, supporten van zijn PhD's in Singapore, mailen en dergelijke. Daarnaast is hij volop bezig met het redigeren/editen van wetenschappelijke artikelen en zit dus hele dagen achter de computer. Lieke heeft ondertussen alles geregeld voor haar opleiding. Ze is ingeschreven, de boeken zijn binnen en ze heeft bericht voor de eerste dag gehad. Ze heeft ook een stageplek geregeld, zodat ze in ieder geval haar opleiding af kan maken.

Buiten het regelen om zijn we druk met de voorbereidingen voor de komst van de baby. Zo zijn we in de weer met de babykamer, het kopen van de uitzet, volgen we een zwangerschapscursus en gaan we regelmatig op bezoek bij de verloskundige. Nu duurt het niet zo heel lang meer voor de kleine komt en we gaan beginnen aan een nieuwe fase in ons leven. We zijn erg benieuwd en nieuwsgierig naar dit kleine mensje, net zoals jullie denken wij.

Heel erg bedankt voor het lezen van onze blog, we vonden het leuk om bij te houden, maar nog leuker om reacties te lezen. Hierbij sluiten we dit blog af en hopen we jullie via andere middelen up-to-date te kunnen houden.

Nogmaals bedankt en tot ziens!
Groetjes van ons

• 07 Augustus 2012 - 22:49

Arie:

de zin afmaken is kennelijk al lastig genoeg!

• 08 Augustus 2012 - 07:21

Hans-Peter, Lieke, Ticho En Ferre De Hoog:

Dat was het inderdaad Arie. De website is vernieuwd, internet was traag en de computer deed lastig. Ingredienten dus voor een half afgemaakt blog. Maar dankzij jouw reactie hebben we het opgemerkt en nu volledig gemaakt.