Afronden en aftellen ... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre Hoog - WaarBenJij.nu Afronden en aftellen ... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre Hoog - WaarBenJij.nu

Afronden en aftellen ...

Door: Hans-Peter en Lieke

Blijf op de hoogte en volg Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre

13 Mei 2012 | Singapore, Singapore

Lieve allemaal,

Het is alweer vier weken geleden dat we een verhaal op de website hebben gezet en het lijkt ons dan ook een goed plan om jullie weer eens even te updaten. Maar voordat we beginnen, wisten jullie dat het nog maar 7 weken duurt voordat we weer in Nederland zijn?! We tellen de weken nu echt af ... Is dat voor jullie ook zo?

Sinds Pasen hebben we het eigenlijk niet zo heel druk meer gehad, behalve met werk. Lieke is begonnen met haar laatste term en dat gaat snel voorbij. Ze is nu halverwege en haar team is druk bezig met de voorbereidingen voor oudergesprekken die volgende week (21 mei) beginnen. Daarna zijn het nog maar een paar weken, waarin het alleen maar draait om tijd door brengen met elkaar en herinneringen creeeren, aangezien er kinderen weg gaan, maar vele ook andere leerkrachten krijgen. Hans-Peter is nog steeds erg druk op NTU, IMRE en met het editen, hoewel de focus nu meer begint te liggen op het afronden van dingen en niet direct meer op het opstarten.
Verder zijn we nog steeds bezig dingetjes (lees; boeken en dergelijke) aan het uitzoeken en aan het weg geven of weg gooien. De meubels die we vorig jaar van Siri en Daniel hadden gekregen, krijgen ook een nieuw plekje, dus zo langzamerhand wordt het huis kaler en leger. Ach, het maakt ook niet zoveel uit, aangezien we er vooral ’s avonds zijn. Ook zijn we druk bezig met het uitzoeken hoe dingen op te zeggen en wanneer, maar ook welke dingen we moeten aanvragen voor in Nederland en vanaf wanneer we dat kunnen doen. Het lijkt erop dat de twee weken voordat we naar Nederland vliegen vol zullen staan met regeldingen, gelukkig hebben we daar dan ook alle tijd voor!

Omdat we eigenlijk zo druk zijn, doen we in het weekend niet zo heel veel. Veelal blijft het bij boodschappen doen, ergens koffie drinken, films kijken en soms uit eten. Wel zijn we zo’n twee weken terug weer een keertje in het park beland, wat erg ontspannend was met lallende Indiers en Filipijnen om ons heen. Je zou toch zeggen dat dat went, maar sommige dingen blijven storend. Zou dat nou cultuurverschil zijn? Op Koninginnedag moesten we beide werken en hebben we het helaas niet gevierd. Wel zaten we natuurlijk heel braaf in het Oranje op de bank Uitzending Gemist te kijken over het bezoek van de Koninklijke familie ;)! Wat we wel uitgebreid gevierd hebben is onze trouwdag! 3 mei was het alweer 2 jaar geleden dat we ‘ja’ zeiden tegen elkaar op een hele grijze, regenachtige maar toch erg mooie dag! We hebben volop herinneringen opgehaald tijdens een lekker etentje in Holland Village. Hoe anders zal het volgend jaar zijn met een klein ukkie, vroegen we onszelf nog af. Het weekend van Bevrijdingsdag zijn wij gaan shoppen in Vivocity. Lieke heeft daar 3 broeken gescoord, aangezien haar eigen nu echt wel een beetje strak begonnen te zitten.

Onze kleine uk groeit gestaag, tenminste dat denken we, aangezien Lieke’s buik nu steeds duidelijker wordt. De vorige keer zeiden we dat we 10 mei een scan hadden, dit was de 20 weken scan, waarbij gekeken wordt of alle organen er zijn en functioneren naar behoren. Afgelopen donderdag was het dan eindelijk zo ver, we konden de kleine uk weer zien! Om half 10 hadden we onze afspraak en we waren snel aan de beurt. 40 minuten lang hebben we naar het beeldscherm gekeken waarop onze uk te zien was. Alles zit erop en eraan en het lijkt allemaal naar behoren te functioneren. Lieke gaf aan dat we de kleine al 5 weken lang kunnen voelen en sinds 2 weken ook kunnen zien bewegen. De dokter dacht dat dat kwam omdat Lieke zo'n mooi buikje had, waar weinig vet op zat. Om het zeker te weten ging ze het even meten. Raad eens hoeveel CM ertussen zit? Oke, we vertellen het wel, 1.3 cm maar. De dokter gaf aan dat er dus weinig ruimte tussen zat en we het daardoor zo goed kunnen zien en voelen. Ze zei ook dat de kleine daardoor waarschijnlijk erg veel zal horen! We vonden dit wel leuk om te weten. Van tevoren hadden we heel duidelijk aangegeven dat we niet wilden weten wat het geslacht zou zijn en daar hebben ze zich heel braaf aan gehouden. We zijn heel benieuwd naar de geboorte, want dan zullen we het eindelijk weten, net als jullie! Na de scan hebben we samen even koffie gedronken en onszelf verwonderd over hoe groot de kleine was gegroeid en hoe goed we zijn neus konden zien. We hebben zelfs nog even gezwijmeld over het lachje dat rond de lippen verscheen ... Komende donderdag hebben we een afspraak bij de gyneacoloog om de resultaten te bespreken (hoewel we die al 3x gelezen en gehoord hebben) en de plan de campagne te bespreken voor de laatste paar weken!
Terwijl de kleine gestaag door groeit, zijn wij druk bezig te bedenken hoe de kamer eruit moet komen te zien, welke naam/namen we willen en hoe het geboortekaartje eruit moet komen te zien. Nou ja, dit doet Lieke vooral, aangezien Hans-Peter zegt dat ie daar wel over nadenkt als ie vakantie heeft!

Nu, dat was het wel weer ongeveer. We hopen er nog 1 of 2 verhalen op te zetten voordat we terug komen, maar dat ligt er een beetje aan hoe druk we zijn!
Hoe is het bij jullie? Is de lente alweer terug? En zijn er vakantieplannen?

Heel veel liefs vanuit het wel heel warme Singapore!

• 13 Mei 2012 - 00:58

Pieter En Nathalie:

Wij tellen de weken ook al af en we verheugen ons op jullie terug komst.
    Gelukkig gaat alles goed daar. Hier overigens ook.

Binnenkort maar weer eens gezellig skypen?

We horen het wel.

Liefs uit Ochten.

• 14 Mei 2012 - 19:53

Clara:

ja, dat doe je in het buitenland, koninginnefeest bekijken,....zou ik ook doen
    heb een zolder vol jongens baby kleding
    bv. schattige kleine spijkerbroekjes, z.g.a.n., heeel veel rompertjes, t.shirtjes, mutsjes,jasjes, enz.
    jullie nog een paar drukke weken, en dan
    nederland, nog hectischer.....
    kus