Het begin van het einde ... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre Hoog - WaarBenJij.nu Het begin van het einde ... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre Hoog - WaarBenJij.nu

Het begin van het einde ...

Door: Hans-Peter en Lieke

Blijf op de hoogte en volg Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre

05 Februari 2012 | Singapore, Singapore

Lieve, trouwe volgers.

Weten jullie dat we aan het begin van het einde zijn gekomen? Wat een raar idee, maar we zijn al druk in de weer om dingen te regelen!

Zo hebben we bijvoorbeeld al onze tickets geboekt naar Amsterdam. We vliegen op Hans-Peter zijn verjaardag van Singapore naar Kuala Lumpur. In Kuala Lumpur moeten we ongeveer 9 uur zien door te, voordat we in het vliegtuig naar Amsterdam kunnen stappen. We landen op zondag 1 juli om 7.00 uur ’s morgens.

Hieronder volgen de precieze tijden, als wel als de vluchtnummers.
30 juni vertrek om 13.40 Singapore Vluchtnummer MH606
30 juni aankomst om 14.40 Kuala Lumpur
30 juni vertrek om 23.55 Kuala Lumpur Vluchtnummer MH16
1 juli aankomst om 06.55 Amsterdam

Verder is Lieke druk in de weer geweest om te kijken of ze haar baan terug kon krijgen en het lijkt haar te gaan lukken. Ambulant Wonen heeft een plek voor 18 uur per week, iets minder als ze wilde, maar toch erg prettig! Ze is er dan ook erg blij mee! Ook heeft ze zich weer ingeschreven voor de opleiding en wacht ze op bericht over de minors waaruit ze moet kiezen. Hans-Peter is er nog niet zo druk mee bezig, want waarschijnlijk gaat hij zich in Nederland vooral bezig houden met het editen van wetenschappelijke artikelen. Aangezien hij die baan al heeft, hoeft hij verder weinig te regelen. Ons leven in Nederland begint langzaam al weer vormen aan te nemen en dat terwijl we nog 5 maanden hier zijn!

Nu nog een kleine update over de afgelopen tijd en dan zijn we weer bij. We waren gebleven bij de week van 9 januari. Back to work! Het was voor ons beide een beetje lastig om weer op tijd op te staan en de hele dag te werken. Gelukkig raakten we er al snel weer aan gewend. Het weekend van 14 en 15 januari hadden we besloten om niet zoveel te doen, we hadden het immers zo druk gehad de afgelopen weken. Nu was het tijd om het huis op orde te krijgen, boodschappen te doen en samen gezellig uit eten te gaan. We gingen naar een restaurant waar we vaker naar toe gaan en dat bleek. De eigenaar herkende ons en begon gezellig tegen ons aan te kletsen. De dag erna hebben we heel lui doorgebracht op het strand in Sentosa. We vonden een mooi plekje in de schaduw en daar hebben we ons een aantal uren vermaakt met een boek, muziek en de rust en tijd die we samen doorbrachten. Helaas was het weekend toen alweer voorbij en begon het werken.
De week ging gelukkig snel voorbij, want erna was het Chinees Nieuwjaar. Dit betekende een lang weekend vrij! Op zaterdag de 21e hadden we afgesproken met wat collega’s van Lieke om te gaan high-teaen. Zo gezegd, zo gedaan. We zaten bij TWG tea in Orchard en hadden het erg naar ons zin. Beetje jammer was daarna wel het afscheid van Lieke’s dierbare vriendin Christine, beter bekend als TinTin. Ze zou de week erop terug naar de Filipijnen vliegen . De 22e besloten we dat het tijd was voor een bezoekje aan de bioscoop, we gingen naar Cathay Cineleisure en zagen “the Descendants”, wat nog een redelijk goede film bleek te zijn. ’s Avonds hoorde we nog wat knalletjes om het Chinese jaar van de draak in te luiden. De volgende dag, de 23e, stond de hele flat vol met bezoek en besloten wij weg te gaan. We hadden afgesproken met Maddy en zijn familie. We hebben bij hun thuis een Bollywood film gekeken, die best grappig was en lekker Indisch gegeten. De 24e wilde we lekker picknicken in de Chinese tuin, maar vanwege het Chinese Nieuwjaar moest je entree betalen. We besloten dat we dat niet wilden en zijn om het meer heen gelopen om een lekker plekje te vinden. Na een minuut of 10 een geschikt plekje gevonden en daar hebben we lekker gerelaxt.
Woensdags moesten we weer aan het werk, maar het waren maar 3 dagen, die snel voorbij waren, voordat het weer weekend was. Dit keer bestond het weekend letterlijk uit niks doen. Hans-Peter moest nog een opdracht afmaken en Lieke zat met haar neus in een spannend boek. Toen we dat beiden zat waren, besloten we toch maar even wat te gaan doen en zijn we naar de Botanische Tuin gegaan. Ook daar lekker gerelaxt met een boek, muziekje en wat te eten en drinken. Na een paar uur hielden we het voor gezien en gingen we terug naar huis. Het weekend was voorbij.

Nou, dat was het wel weer. Hoe is het bij jullie? Ondervinden jullie erg veel hinder van het koude weer en de sneeuw? Hopelijk levert het ook leuke momenten op en niet alleen maar files, vertragingen en stroomuitval!

Tot snel weer
Liefs vanuit Singapore!

• 05 Februari 2012 - 07:35

Celesta:

Hallo daar!! Pas was ik weer bij jullie in de buurt, maar dan wel alleen op t vliegveld! Leuk liek, dat je waarschijnlijk weer een baantje bij ambulant kan krijgen!! :D Maar vooral nog genieten van de laatste maanden in singapore hoor! Spreek jullie gauw weer! xxx

• 05 Februari 2012 - 08:45

Arie:

da's niet erg prettig, nee 9 uur op een vliegveld rondhangen! Is echt heel anders nu, nu het weggaan dichterbij komt.
    Nou, hier is het bar koud , gisternacht heeft het hier zelfs 13.5 graad gevroren!
    Wel heel mooi, sneeuw met strak blauwe lucht!

• 05 Februari 2012 - 09:52

Roy & Tessa:

Raar ideen zal het inderdaad voor jullie zijn om al langzaam aan afscheid te moeten gaan nemen van Azië.

Wat Kuala Lumpur betreft, zou ik als ik jullie was proberen een paar uurtjes naar de stad te gaan.
    Kost weliswaar een kleine 2 uur met de taxi (heen en terug), maar dan heb je toch nog een paar uurtjes in de stad en gaat de tijd toch een stuk vlotter !!!

Verder zeer nieuwsgierig over welk spannend boek het ging, wat je leest/hebt gelezen Lieke !!!

Ciao!

• 05 Februari 2012 - 11:47

Lieke:

@ Roy n Tessa; eerst het boek insomnia van Stephen King en daarna Black Hawk Down over de strijd tussen Amerikanen militairen en Somalische rebellen. En we gaan nog even kijken of we dan naar de stad gaan of dat we wat anders doen.

@ Celesta, gaan we zeker nog doen! Waar zit jij nu?

@ Arie, dt is wel erg koud! En een groot verschil met de temperaturen hier.

• 08 Februari 2012 - 21:44

Annemiek:

hoihoi,
    net gehoord dat de 11stedentocht niet doorgaat, ze wachten zeker tot jullie weer terug zijn!