Singaporese leefwijze ... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre Hoog - WaarBenJij.nu Singaporese leefwijze ... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre Hoog - WaarBenJij.nu

Singaporese leefwijze ...

Door: Hans-Peter en Lieke

Blijf op de hoogte en volg Hans-Peter, Lieke, Ticho en Ferre

10 December 2011 | Singapore, Singapore

Dag lieve mensen,

Het is alweer een tijdje geleden dat we wat verteld hebben over onze gebeurtenissen in Singapore, dus we dachten dat het wel weer tijd werd.
Allereerst, hoe is het in Nederland? Is de mooie herfst ingeruild voor koud en bar winterweer? Hebben jullie Sinterklaas gevierd en hoe was het? En plannen voor Kerst en Oud & Nieuw, aangezien de feestdagen er nu bijna aankomen.

Hier is de afgelopen tijd niet zo heel veel gebeurd. We hebben veel gewerkt en in de weekend geprobeerd leuke dingen te doen. Uhm, we waren gebleven bij de hele hectische weken op het werk, gelukkig zijn ze weer voorbij en zitten we weer meer in het normale ritme.
Het weekend van 20 november zijn we naar Orchard Road geweest en hebben daar heerlijk rond gelopen. We zijn naar Artfriend geweest, (goh, wat voor een winkel zou dat zijn) waar Lieke wat dingetjes voor het scrappen heeft gescoord. Terwijl we daar rond liepen zagen we de kerstversieringen, die een stuk mooier was dan vorig jaar! We zagen ook allerlei verschillende olifanten, die deel uitmaken van de Elephant Parade. Kleine olifanten stonden verspreid door de stad met verschillende tekeningen, patronen en schilderingen erop. Helaas hadden we onze camera niet bij, deze foto's zijn afkomstig van de website: http://elephantparade.com/ Zoek maar eens op, was geloof ik ook in Amsterdam een paar jaar terug! ’s Avonds hadden we afgesproken met Yi Chi en Tobias en gingen we eten bij de Japanner. Dit was erg lekker, hoewel de portie een beetje klein waren, zeker voor de eetlust van onze vrienden. Zondag hebben we niet zoveel gedaan, lekker een beetje thuis gehangen en ’s avond ergens wat gegeten.

Maandag de 21ste had Lieke een zeer belangrijke afspraak, namelijk met de chocolate bar in Vivocity. Hier heeft ze lekker met Tintin zitten smullen van de chocola en ondertussen volop gekletst over vanalles en nog wat. Helaas werd ze ’s avonds niet lekker, hmmm. Was dat de chocolade? Of toch het buikvirus dat rond ging op school? Dinsdag is ze dan ook niet wezen werken en heeft ze vooral geslapen. Eigenwijs als ze was ging ze woensdag weer werken, terwijl ze eigenlijk nog niet in orde was. De rest van de week heeft ze vooral geleefd op fruit, crackers, rijst en drinken. Wat een gezonde levensstijl ;). Hans-Peter werkte ondertussen erg hard en zorgde daarnaast lief voor Lieke, zodat ze zich snel weer beter zou voelen. Op 26 november kwam Hans-Peter enthousiast thuis met het nieuws dat hij naar Hawaii ging en wel de week erop. Die avond had Lieke dan ook geen kind aan hem, want hij moest registreren voor de conferentie, een ticket boeken en zorgen dat hij ergens kon slapen.

De 27e hebben we niet veel meer gedaan dan alle gewone dingen en zijn we ’s avonds uit eten geweest. Voor Lieke een unicum, want eindelijk kon ze wat meer eten als de rest van de week! Maandag haalde Hans-Peter een pakketje op bij de post, Sinterklaas had wat achter gelaten voor ons. Tijdens het avondeten maakten we het open en er kwamen allerlei lekkernijen uit tevoorschijn en een paar leuke boeken, waardoor we beiden weer wat te lezen hebben. Bedankt Sinterklaas ;)!!

De week erop moesten we beide gewoon werken en dinsdag hoorde Lieke dat haar collega/vriendin Annie bevallen was en ze had afgesproken om donderdag op bezoek te gaan. Dinsdagmiddag is ze dan ook even wezen shoppen. Donderdag na het werk ging ze, samen met Tintin, naar het ziekenhuis en heeft daar het pasgeboren hummeltje Caleb Isaac vast gehouden. Wat was hij klein!! Het was erg leuk Annie weer te zien en we hebben eventje flink gekletst, maar zijn vrij snel weer gegaan, want er kwam nog meer bezoek.

Het weekend van 3 en 4 december stond in het teken van shoppen en inpakken. De 3e zijn we naar de German Store geweest om wat lekkere dingetjes te halen. Erna heeft Hans-Peter zijn tas gepakt en hebben we even quality time gehad, voordat hij de volgende ochtend om half 6 de taxi naar het vliegveld zou pakken. Zondag ging hij dus erg vroeg al weg en had Lieke de heeeele dag voor zichzelf te besteden. Uiteindelijk heeft ze het zichzelf erg druk gemaakt en heeft het hele huis gepoetst, geshopt, een manicure en pedicure gedaan en is ’s avonds met Yi Chi naar Happy Feet 2 geweest. Pfff, dag 1 overleefd, nu de rest nog! Midden in de nacht kreeg Lieke een smsje dat Hans-Peter veilig was aangekomen in Hawaii, maar dat hij wel erg moe was en dat ze zijn telefoon het niet deed. Beetje jammer wel, hoe zouden we dan contact houden? De rest van de week heeft Lieke veel en tot laat gewerkt en verder achterstallige karweitjes gedaan.

Volgende keer wat meer, misschien wel over Hawaii en misschien wel over het bezoek van Lieke’s ouders! Tot snel!

Dikke kus

• 10 December 2011 - 06:55

Cees-Jan:

Die olifanten zien er mooi uit! Is HP nog niet terug dan? Lekker hoor, een weekje Hawaii. Ik moest wel lachen om de 'quality time', vraag me af wat dat was, ja ja. We moeten echt weer eens skypen, ik had HP gesmst maar toen zat-ie dus in Hawaii met een niet-werkende telefoon. Maar dit weekend zijn we naar de Highlands, de sneeuw opzoeken.

De groetjes maar, en o ja, de sinterklaas vindt wel dat je cadeautjes pas op de 5e uit mag pakken.

• 10 December 2011 - 19:22

Annemiek:

he lieke,
    je zult het niet geloven.......ik ga maandag as naar india, ja echt, geen grapje. misschien kom ik ook ooit jouw kant wel op als ik de smaak te pakken krijg..........
    verder is het saai weer hier, en vluchten wij dus ook weg voor de kou.

• 11 December 2011 - 09:04

Clara:

Onze hollandse voetbalgoeroe zou zeggen: "ieder nadeel heeft zijn voordeel". Lekker poetsen, en een "quality"weerzien.
    Leuke olifanten, en die aapjes... moeten we dan nog eens zien.
    Schrijf je een verhaal over Hawaii, H-P ?
    En Lieke: geen chocola meer..., anders weer ällemaal beestjes

• 11 December 2011 - 10:13

Eva-Maria:

echt leuke olifanten ja, vooral die dutch elephant :) Tjonge naar Hawaii, hoopt dat je het er leuk hebt gehad (wat hebt kunnen zien daar!) Hans-Peter! De sinterklaasdrukte in de winkel hebben we nu gehad en nu begint de kerstgekte..maar echt koud is het niet! Niet zoals vorig jaar toen het al sneeuwde en erg koud was.

Straks lunchen met een vriendin in Utrecht en Ivo huiswerk maken voor zijn werk..het verschil moet er zijn he!
    xx

• 11 December 2011 - 13:23

Ivo:

Weekje Hawai tof en je hoeft niet eens te wennen aan het klimaat. Hier gaat het goed.

Hier gaat eigenlijk alles z'n gangetje wel. Ik lees hieronder dat ik huiswerk aan het maken ben, dat valt dus tegen. Groet Ivo